Hoi allemaal, Wie heeft een goede tip voor mij? Mijn dochter van bijna 2 haalt (al een tijdje) steeds haar bed af. (Begonnen van laken en deken naar een slaapzakje, toen slaapzak binnenstebuiten, achterstevoren, nu helemaal geen slaapzak....) ze haalt nu het hoeslaken van haar matras af. Ik vind het een beetje eng als ze dat doet, want ben bang dat ze in haar slaap in het laken verstrikt raakt.... Ze slaapt nu gewoon op haar kale matras en vind dat niet erg..... Maar ik merk dat je (duhhh) een matras niet lekker kan schoonmaken zoals je een hoeslaken wel kan doen... En met die warmte (zweten!) is dat wel lekker! Wie heeft een goed idee? Ik had bij de action van die laken spanners (onder het matras door aan beide kanten aan t laken vastmaken) gekocht, maar die trekt ze los. (ben ook bang dat ze zich eraan bezeert tijdens t lostrekken) Ik hoop op jullie slimme ideeën! Bedankt!!
Wat doet ze ermee dan?? Na het loshalen? Misschien laat ze het liggen als ze haar eigen beddengoed mag uitzoeken?
Na het loshalen ligt het als een prop ergens in haar bed. Ik wil haar best haar eigen beddengoed laten uitzoeken, maar volgens mij is ze zich (nog) niet bewust van wat ze uitkiest en wat dan later op haar bed ligt. Denk dat ze daar net wat ouder voor moet zijn.... Ze is ook gewoon vrolijk als ze het doet, niet dat ze huilt of zoiets.... Iemand anders nog n idee?
Als ze verder niks met haar beddengoed doet is er blijkbaar een behoefte om te "pulken". Het gaat om de handeling. Dus misschien kun je haar een alternatief geven? Struin je huis af naar alles wat kindveilig is met klitteband en ritsen en maak daar op een of andere manier een pakketje van, bind er hydrofiel luier omheen met een lossige knoop, whatever, iets wat haar Houdini-behoefte kan bevredigen. En dan óf achteloos neerzetten óf zeggen dat ze er niet aan mag zitten Een schot in het donker, maar dat is wat ik zou proberen
Ik neem aan dat je wel duidelijk bent (en blijft herhalen) dat ze dat niet mag doen.. Rustig blijven uitleggen en haar laten voelen dat het met laken ook veel fijner voelt dan zonder laken. Wat is het voor materiaal? Misschien vindt ze dat niet fijn?
@ fafa dat is een goed idee!! Dat ga ik eens proberen, wel even iets zoeken wat veilig is, maar dat gaat wel lukken! Ik blijf het wel herhalen dat het niet mag, maar meestal valt ze erna in slaap en dan gaat dat natuurlijk niet.... Het materiaal is van dat tshirt spul, denk niet dat het daar aan ligt, ze slaapt er al haar hele (korte 😉 leven op....
Jersey? Nee, dat lijkt me dan ook niet. Dacht misschien als ze op badstof slaapt.. Kun je niet in de gaten houden wanneer ze het gaat doen? Dus deur op een kier en op de overloop blijven ofzo en direct ingrijpen..? Wij hebben/hadden een beeldbabyfoon, dus dan kun je zoiets mooi in de gaten houden (en direct toespreken van beneden)
Wanneer doet ze het? Voordat ze gaat slapen of nadat ze geslapen heeft? Wellicht doet ze het uit verveling omdat ze wakker in haar bedje ligt? Je zou eens kunnen proberen om haar iets later op bed te leggen, zodat ze wel moe genoeg is om gelijk in slaap te vallen. Of gelijk uit bed halen zodra je hoort dat ze wakker is. Mijn dochter heeft het ook een tijdje gedaan. Het was voor haar gewoon 'spelen' met haar beddengoed wanneer ze wakker was geworden na haar slaapje. In een logeerbedje haalde ze zelfs het matras eruit en gooide het uit bed. (Samen met de rest van het beddengoed.) Je moet ook wat, als er geen speelgoed in je bed ligt. Ik bleef iedere keer zeggen dat het niet mocht en dat de molton toch echt om het matras moest blijven. Ook lette ik erop dat ik haar vrijwel direct uit bed haalde zodra ik hoorde dat ze wakker was. Na een paar weken ging het vanzelf over. De lol was eraf.
Ja ik denk ook dat het verveling is en lekker willen spelen/"pulken" zoals fafa zegt.. Ze doet het voor ze gaat slapen. Later op bed leggen kan ik wel doen, maar ze is vaak echt wel moe. Ze lijkt t een beetje nodig te hebben even te zingen/spelen voor ze gaat slapen. Maar dan liever niet haar beddengoed haha 😉 zo'n beeldbabyfoon is wel handig! Maar beetje duur om alleen hiervoor aan te schaffen 😊 Ik ga maar ns kijken of ik haar iets anders kan geven ter afleiding en anders eens achter de deur blijven staan idd. Bedankt voor de tips!
heeft ze geen knuffel oid in haar bed? want daar kan ze dan ook mee knuffelen en pplukken etc. Hier heeft zoontje dat ook nodig, die ligt soms nog wel een tijdje te kletsen en te zingen tegen zn knuffels en flink knuffelen ermee. Enne mijn zoontje wist vlak voor zn 2e verjaardag echt wel wat ie op zijn bed wou hebben liggen z'n thomas de treindekbed of zn cars dekbed zou gewoon eens kijken wat voor dekbedovertrekken er zijn van de dingen waar ze van houdt
En zelf een hoeslaken (laten) maken, beetje zelfde idee als een kussensloop? Het is wat meer werk met opmaken, maar dat gaat ze er zelf niet afkrijgen neem ik aan...
Misschien kun je zo'n labeltjesknuffel/doek have n voor dr zodat ze daar aan kan plukken/friemelen? Onze dochter (is wel jonger) plukt nog steeds aan het waslabel van dr knuffeldoek (happy horse muis/hond) en ze vindt het heerlijk om dat ding tegen dr hoofd te "slaan" (klinkt harder dan ik bedoel hoor) ook zoon vindt het waslabel nog fijn. Hij kauwt er momenteel heel veel op. Net als op de oren en pootjes van zijn schaap.