Morgen is m'n vader jarig, normaal zouden we overdag gaan maar mijn man moet onverwachts werken. Dus we zijn van plan na het eten te gaan. M'n vader woont 5 min fietsen van ons vandaan dus we zijn ook zo weer thuis. Mijn kinderen zijn 7,5 en bijna 2 De vrouw van m'n vader vind het onverantwoord om savonds op een verjaardag te komen met kinderen.... Dus vandaar mijn vraag of het raar is?
Huh? Nee hoor. Mijn oudste is 2 en als ik die s middags niet wakker maak en laat slapen tot 16 uur bijvoorbeeld, is die rustig om 22 uur nog niet moe. Dus kan daar prima mee naar een verjaardag. Met de baby's gaat dat niet. Maar hoop dat die over 2 jaar net zo zijn. Mooi geen oppas meer regelen of bedjes meeslepen. Als de oudste wel moe is, geef ik haar op zo'n gelegenheid speen en knuffel en valt ze nog wel eens op de bank of schoot in slaap. 🙈
Volgens mij gaat de vrouw van je vader daar niet over 😉 Ik vind het raar dat zij daar wat over te zeggen heeft. Lekker je eigen plan trekken en naar je eigen moedergevoel luisteren hoor!
Wat is daar onverantwoord aan? Wat zou er gebeuren dan? Wij nemen onze kinderen met enige regelmaat 's avonds mee, wij hebben op zaterdagavond met een groepje vrienden vaak spelletjesavond. De kinderen gaan dan daar slapen en aan het eind van de avond (meestal rond middernacht) gaan we weer naar huis en slapen ze daar lekker verder. Maar ook in jullie geval, als je even op de koffie gaat en daarna naar huis, dat kan toch prima?
Ja zo denk ik er ook over, aangezien het toch ook oud en nieuw is, slapen alle 3 de kinderen smiddags een paar uurtjes, dan kunnen de oudste 2 opblij en tot 12 uur.
De meeste verjaardagen in mijn omgeving worden 's avonds gevierd. Dan neem ik mijn kinderen gewoon mee. Vind er niks onverantwoords aan.
Ik begrijp niet wat daar onverantwoord aan zou zijn. Alsof een kind er iets aan over houdt als het wat later naar bed gaat Sommige mensen denken zo moeilijk.. Wij nemen onze kinderen van 3 en 11 weken regelmatig 's avonds mee op bezoek of wat dan ook. Vorige week nog zaten we 's avonds in een restaurant met z'n vieren, heerlijk. Dus gewoon gaan hoor.
wij gingen juist altijd savonds na het eten. dat kwam voor mijn man dan beter uit. dan hoefde hij niet zo te haasten na zijn werk. het is nu dat we met de kleine anders in de knoei komen dat we niet meer savonds gaan omdat ze dan snel vervelend wordt en ze trekt het nog niet om later naar bed te gaan. ik vind het dus niet raar om na het avondeten met kinderen naar een verjaardag te gaan.. je blijft immers niet tot 12 uur hangen met jengelende kinderen?
Oh, dat kan natuurlijk ook. Ik was vergeten dat het morgen al weer oud & nieuw is Sommige kindjes zijn heel gevoelig voor prikkels, dan zijn dit misschien geen handige uitstapjes, maar dat weet je als vader/moeder zelf het beste.
Deryan slaaptentje voor de jongste mee en de oudsten daar even op een gewoon bedje leggen als ze moe worden.. Eenmaal uitgefeest neem je ze weer mee naar huis haha. Lekker warm inpakken en gaaaaaaaaaaaan!! 🎉🎉🎉🎉🎉🎉
Onverantwoord vind ik het niet, maar het zou niet mijn keuze zijn. Onze kinderen zijn dan ook rond 19.00 uur afgedraaid en incidenteel een uurtje later levert al best veel gedoe op de volgende dag.. Wij hebben een stel vrienden wat altijd hun kinderen meeneemt op avond. Toen ze jonger waren gingen ze dan wel slapen en idd dan werden ze wakker gemaakt als ze weer weg gingen. Echt sneu vind ik dat, maar goed. Nu ze ouder zijn blijven de kinderen er gewoon de hele avond bij en daar is niet iedereen van gecharmeerd.... Hangt vast ook van de kinderen af, maar ik vind het zelf niet heel gepast. Bij familie vind ik het wel weer anders, vooral als het hun opa betreft. Als mijn ouders of schoonouders door de week jarig zijn en het past ons overdag niet, dan gaan we in het weekend heen. Bij vrienden regelen we oppas, of een van ons blijft thuis.
Naar verjaardagen in de familie gaat zoontje altijd mee, dus ook als dat 's avonds is. Vind daar niks raars aan eigenlijk. Hier hebben we het altijd gedaan en het heeft nog nooit problemen gegeven, dus vind het daarom ook niet zielig. Hij slaapt net zo makkelijk thuis weer verder. Mocht dat niet meer gaan, dan stoppen we er uiteraard mee en blijft hij lekker thuis met 1 van ons of met oppas. En onverantwoord vind ik het ook niet hoor, je stuurt ze toch niet alleen over straat?! Maar wellicht doelde ze op oud en nieuw? Dat jullie met je kinderen in het donker op de fiets stappen terwijl er ook vuurwerk wordt afgestoken? Zou ik het nog niet voor laten hoor, maar kan me voorstellen dat dat een gedachte is. Tot voor kort namen we voor ons zoontje een campingbedje mee, maar inmiddels wil/kan hij ook gewoon in een 1-persoonsbed slapen. Dus wordt hij vervelend en/of is hij moe, dan gaat hij gewoon lekker naar bed daar waar we zijn. Als het qua tijd eigenlijk de moeite niet meer is, dan gaan we gewoon wat eerder naar huis.
Wij leggen onze kinderen soms ook wel bij anderen op bed. Meestal doen we het wel zo dat we oppas regelen of eentje thuis blijft. Maar zo af en toe leggen we de kinderen inderdaad ergens anders op bed. Ze vinden het zelf helemaal niet erg. De oudste is bijna vijf en die zou het absoluut zeggen als het haar niet zint Ik vind het zelf dan weer sneu om erg jonge kinderen heel lang op te houden. In het geval van TS zou ik gewoon overdag zonder partner gaan. Ach ja, ieder zijn eigen keuze.
hier gaan ze dan ook gewoon mee hoor en afhankelijk van hoe ze zich gedragen en wat er de volgende dag op de planning staat hoelang. Verjaardagen van opa/oma doordeweeks mogen ze gewoon mee, als het bij een oom/tante is zou ik wel oppas regelen
Ik heb pas mijn 4-jarige meegenomen naar het feestje van peetopa die 60 werd. Ze heeft van 20u tot 23.30u gedanst met iedereen. Toen werd ze het zat dus lekker warm aangekleed en hup op onze nek en We zijn weer naar huis gewandeld. De volgende dag lekker eerst uitgeslapen tot 9.30u en daarna met een broodje op de bank nog tv gekeken. Nou toen Was ze wel weer uitgerust hoor. Dus lekker meenemen. Voor een keer kan dat prima en dan doe je morgen lekker rustig aan. Filmpje kijken, spelletje doen oid.
Als je om 5 uur gaat eten kan je prima naar een verjaardag. Ben je ruim op tijd weer terug. Maar verder hou ik niet zo van gesleep met jonge kinderen laat op de avond / nacht. Dan heb ik het niet over een kind van 7 of 10. Maar begrijp niet dat mensen baby's of peuters mee gaan nemen naar avondverjaardagen. Als het familie is kan je gewoon overdag even komen. Een klein kindje heeft er verder niets aan.
Maar grotere kinderen hebben er natuurlijk wel wat aan Wij hebben 11 neefjes en nichtjes waarvan al 7 boven de 6 jaar, en die komen vaak na het eten op een verjaardag, dit in verband met na schooltijd met vriendjes spelen maar ook hun hobby's en sporten waarvan trainen doordeweeks plaats vind en de wedstrijden in het weekend, dus dan word het al gauw na het eten tegen een uur of 17.30( door de weeks ) Om dan is 2 uurtjes ook leuk zat en dan kunnen ze tussen 20.00 en 20.30 gewoon in bed liggen. Ik laat mijn peuter en dreumes daar niet voor thuis die neem ik gewoon mee en ik regel er ook geen oppas ofzo voor, ook peuter en dreumes kunnen het prima vol houden al dan niet met een extra uurtje slaap in de middag. Overigens merken we er bij onze kinderen niets van, ook dreumes en peuter zijn heel leuk aan het spelen met hun neefjes en nichtjes en worden niet mopperig ofzo. Ik denk dat als je gewoon goed op de signalen van je kind let en optijd hierin de signalen herkent je al veel kunt doen, Laat in de avond als in 23.00 uur maken vind ik onnodig ookal zouden mijn kinderen dat prima trekken en nog leuk vinden ook, 20.30/21.00 uur is hier wel het laatste qua visite. Dan kunnen ze 21.30 op bed liggen maar ook alleen in het weekend of met vakantie niet op een doordeweekse schooldag