Het seizoen start weer bijna, en ik heb nog geen idee wat de trainingstijden van dochters hockeyteam worden. De coaches hebben hier al meerdere keren naar gevraagd, maar nog geen reactie. En zo gaat het altijd. Het laatste weekend van een vakantie midden in een seizoen de vraag of ze op een andere tijd of compleet andere dag kunnen trainen vanaf die week. Dus nu met een nieuw seizoen weet ik helemaal niet waar we aan toe zijn. Met 15 actieve meiden zal een andere trainingsdag er wel toe leiden dat niet iedereen zomaar alle trainingen kan. Dat geldt voor dochter ook, met een beetje pech valt het tegelijk met haar muziekles. En op stel en sprong heb je daar ook geen andere tijd voor. Ik snap dat het een enorme puzzel is met velden en trainers, maar dat is het in juni net zo. Waarom moet dit nou altijd op het allerlaatste moment? Bij zoon op voetbal en rugby is het al veel eerder duidelijk. En een wedstrijdrooster zou toch ook wel fijn zijn enige tijd van tevoren... dat ligt bij de bond uiteraard, maar plannen maken gaat toch makkelijker als je weet hoe of wat. Hoe gaat dit bij jullie?
Bij ons is week 5 van de zomervakantie ingegaan, volgende week (in de laatste vakantieweek beginnen de trainingen weer voor wie dat wil), wij weten sinds vorige week welke dagen zoon gaan trainen (ook hockey). Mijn man is lijncoördinator, coach en trainer, dus die zit overal dicht op. Mijn ervaring de afgelopen jaren is dat dit probleem bij de coördinatoren (die moeten nl druk op de ketel zetten) maar vooral bij de technische commissie ligt. Eigenlijk moeten ze dit al aan het einde van het vorige seizoen in kaart brengen. Dan weet je de nieuwe teamverdeling en dus ook hoeveel velden je nodig hebt. Dan moeten de betaalde trainers ingedeeld worden, en nav de nieuwr schoolroosters wordt bij ons de jeugd ingedeeld die helpt met trainen.
Hier zitten ze beide op voetbal. Wij hebben deze week een info avond en volgende week starten de trainingen. Bij de jongste weet ik nog niet in welk team hij komt. De training gaat op woensdag ergens tussen 14.30 en 17.30 uur zijn. Dit moeten we onderling met de ouders overleggen (training wordt gegeven door een ouder). Ik hoop op het laatste tijdsblok, omdat wij beide woensdag werken en het dus sowieso al een geregel is. Wedstrijden zijn elke vrijdagavond (nog geen schema). Oudste weet ik het team al wel van en de eerste wedstrijden ook (via de bond), maar exacte trainingstijd nog niet (ik gok woensdag om 16.30 uur, maar dat kan zomaar ineens veranderen). Ze zitten beide momenteel maar op 1 sport, maar ik vind dit al een hoop gedoe en geregel. Ben nog niet echt een sportmoeder merk ik
Hier ook afgelopen vrijdag pas bericht van de hockey dat de trainingstijd op woensdag nu van 14:30 naar 16:30 is gegaan. Kom ik lekker in de knel met zwemles van de middelste om 17:15. Heb gelukkig kunnen regelen dat ze nu op maandag gaat zwemmen, maar ik begrijp je frustratie. Heel irritant
Hier ook laatste moment. Volgende week begint alles weer(volleybal). Ik neem aan dat we deze week bericht krijgen hoe-en-wat. Competitie wordt meestal nog later bekend. Verenigingen draaien ook veelal op vrijwilligers (ouders) en die zijn steeds lastiger te werven. Die mensen hebben naast de vereniging ook een baan, gezin, vakantie etc, etc. Soms stopt een trainer voor de vakantie, dan moet er een ander komen, die ook weer moet passen in de planningen. Ik wacht geduldig af.
Hier ook laatste moment definitief. Nu scheelt het dat mijn man trainer is dus ik zie wel de tig concept-schemas die worden gemaakt voorbijkomen, kan ik er vast aan wennen Bij ons is het wel al jaren globaal hetzelfde.. de jongste kinderen trainen het vroegst en naarmate ze ouder worden wordt het steeds later. Dagen zijn ook wel mij of meer vast gelukkig. Jongsten zijn altijd op ma en wo, naarmate ze ouder worden kan het wisselen, maar dan zijn ze toch oud genoeg om zelf naar training te gaan. Ik heb zelf meer moeite met dat de competitie en het oefentoernooi na de vakantie zo laat bekend is, soms hoor je dat een week vantevoren pas. Met 2 spelende kinderen, 1 auto en nog andere verplichtingen op zaterdag vind ik het altijd weer een bron van stress
Het was hier ruim voor de zomervakantie al bekend. Het gaat dan niet om hockey maar km turnen van dochter. Zij deed dit 3 x 2 uur en gaat naar 2 x 3 uur per week. Maar dat was allemaal al een week of 2 voor de zomervakantie bekend. Vorige week kregen we dan nog een bericht met de precieze indeling. Maar die was dus eigenlijk al wel bekend omdat ik aan heb mogen geven welke dagen mijn dochter kan turnen.
Bij ons kwam het voor beide meiden in week 4. Vond ik fijn, liever ook niet later.. ik moet onze thuiswerkdagen er ook inpassen.. dit was precies goed.
Hier bij het voetbal is het eigenlijk altijd op dezelfde dagen en tijden per leeftijd. Wij weten nu al dat ze over een jaar nieuwe trainingsdagen krijgt. Dit jaar nog zelfde als afgelopen jaar. Van de oudste die turnt is het ook al paar jaar hetzelfde, hooguit de tijd iets verschoven maar ze kunnen ook beiden zelfstandig naar de sport. Alleen met corona wisselden de tijden nog wel eens maar ja, dan was het buiten dan weer met minder enz.
Bij hockey vond ik het dramatisch, alles last minute… Maar ze is van hockey af, dus dat scheelt. Dansen werd vorige week bekend (regio midden) en turnen wisten we voor de vakantie al.
Ja hier voetbal ook! Gisteren moesten we vragen of ze deze week al gingen trainen (regio midden) nee dus, maar wel afgelopen zaterdag en aanstaande (oefen) wedstrijd. En de tijd is even terug gezet van 17-18 naar 16-17. Echt top aangezien we werken. (Gelukkig gefikst met m’n ouders) ik heb er ook een hekel aan dat alles zo last minute gaat. En dan heb ik alleen nog de oudste op voetbal en de middelste op zwemles.
De oudste traint alweer 2 week bij voetbal, dus dat is duidelijk, maar voor de jongste is ook nog niks bekend, heel vervelend. Dochter haar hockeytijden zijn voor de vakantie al bekend gemaakt. Wedstrijden liggen idd bij de bond. Ik zit in het bestuur en hoorde al dat er volgende week wedstrijden zijn, maar heb nog niks in de lisa app gezien. Vind ik echt heel slecht. Bij voetbal staat het er al wel een tijdje in.
Vandaag om 13.00 uur gehoord dat om 17.00 uur de eerste hockeytraining was. Nadat ik al een week met de club aan het bellen, mailen en appen was en 0,0 reactie kreeg. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn om gewoon in juni/juli een schema te maken denk ik dan... Er staat nog niks in de Lisa app, ik kreeg de tijden via via door. Ook nog geen idee wanneer de wedstrijden beginnen.
Hier (voetbal) was het trainingsschema voor de zomervakantie al bekend. Het wordt bij ons altijd tegelijk met de tram indeling bekend gemaakt.
hier turnen en dansen en wij krijgen in de laatste 2 weken voor de zomervakantie de nieuwe indeling en tijden. prima geregeld
Scouting hier is gelukkig tot zijn 18e op het zelfde tijdstip, alleen 18-21 is op vrijdagavond. Verder zit je of in de ochtend of in de middaggroep en vlieg je automatisch over binnen dat dagdeel. Ideaal Oudste gaat naar theaterles in een andere plaats en gaat daar indien mogelijk met schoolrooster zelf naar toe met het ov. Ben blij dat ze verder geen teamsporten willen beoefenen, dat gejaag zou ons gezin niet ten goede komen.
Wat lastig lijkt mij dat. Hier meestal wel al voor zomer vakantie bekent nu alleen bij middelste zoon pas vorige week bekend maar nog ruim op tijd daar hij vanavond pas meerstemmig training heeft.