Blegh, net één week voordat we op vakantie gaan heeft onze labrador besloten om voor de eerste keer loops te worden... Ze gaat tijdens onze vakantie twee weken naar een collega van mijn man, maar die had een tijdje geleden al heel terloops laten vallen dat ze hoopte dat de hond niet loops was ten tijde van de vakantie, want "dan kon ze niets garanderen". Er wonen bij haar in de buurt schijnbaar veel honden en ze wil niet de verantwoordelijkheid hebben dat onze hond event. bezwangert zou worden... Dus grote kans dat ze afziet van de opvang. En nu??? Geen kennel die een loopse hond wil opvangen, familie heeft allemaal kleine hondjes die nerveus worden/blaffen als onze lab in de buurt is. Dus opvangen is ook geen optie...
Dat is best wel lastig.. Geen ouders die op kunnen passen, vrienden? Sommige opvangen vinden het geen probleem omdat je ze altijd apart uitlaat. Ik zou toch even bellen. Geniet van je vakantie!
Helaas, ouders willen niet ivm hun eigen honden die zo wereldvreemd zijn dat ze geen andere honden gewend zijn ;-(( Vrienden gaan zelf op vakantie dus ook dat helaas geen optie... Ik ga nog wel even rondvragen bij kennels hier in de buurt...
Balen he!!! Hier plannen ze altijd als je iets druks heb... Zoals verhuizing bijv... Hebben 3 reuen en 1 teef dus leuke uitdaging... Sterkte met de zoektocht!!!!!!
Waar woon je? Heb hier wel een plekje. Best wel belachelijk eigenlijk van die collega, niets kunnen garanderen en geen verantwoordelijkheid willen hebben, zo moeilijk is het toch niet om een hond niet drachtig te laten worden? Succes!
Wel raar dat collega niet wil, onze hond is net loops geweest en madam, heeft geen reu in de buurt gehad en niets anders als anders gedaan.
ah vervelend is dat! ons hondje is gelukkig maar 1 x loops geweest daarna meteen geholpen toen dat kon! vind loopse honden zoooooo vies! fam van ons hebben een amerikaanse bulldog en als dat beest loops is, gadver! ik blijf daar dan ook echt uit de buurt! en idd, sommige kennels vinden loopse honden geen probleem! even bellen!
Maar goed, kan me van de andere kant voorstellen dat het voor iemand anders niet zo fijn is om 2 weken een loopse teef in huis te hebben... Niet alleen moet ze hem weghouden bij andere hitsige honden, maar aangezien het haar eerste loopsheid is weet je ook nog niet hoe ze er zelf op reageert qua gedrag! Daarnaast, ik weet niet hoe besmettelijk haar meubels zijn, maar een loopse teef kan flink bloed verliezen, bij je eigen hond al niet fijn, laat staan bij de hond van een 'vreemde'... Ik zou toch eens in de buurt rondbellen of er geen kennels zijn die je kunnen helpen of evt. een oproep plaatsen op een hondenforum!
Heb er nog nooit van gehoord dat een pension geneloopse honden aanneemt, hier vragen ze altijd zelfs of er een kans is dat zeloops worden moet want dan kunnen ze daar bij voorbaat rekening mee houden, dus gewoon even rond bellen.
Kennel neemt vaak gewoon lOopse honden aan. Je kunt het eenmaal nietplanne. Hier in het info boekje staat wel dat het handig is om te melden als ze loops is of moet worden ivm appart uitlaten.
Ken ook geen kennels die een loopse hond weigeren en zou ook niet weten waarom. Snap wel dat je collega er niet op zit te wachten qua mogelijk bloedverlies, maar de redenatie van veel honden is een beetje kul.
Tja ik kan het me wel voorstellen, ik weet niet waar je collega woont maar op het platteland is het geen doen met een loopse teef. In de stad vind ik het onzin qua reuen, al zou ik zelf ook niet op een loopse teef passen, sorry, ieuw
Nou, tot nu toe nog geen kennel kunnen vinden die opvang wil verlenen. De ene zit vol ivm vakantie, de andere is zelf gesloten ivm vakantie, en de laatste wil idd geen loopse teven opvangen... De collega die op gaat/ging passen woont in een dorp gewoon in de bouw, dus geen platteland. Ze heeft zelf ook honden gehad, maar haar laatste is vorig jaar overleden... Op dit moment zie ik geen andere oplossing dan dat mijn man haar gewoon naar de collega brengen, zeggen dat ze loops is geweest, maar bijna klaar is... We gaan naar Italie en dat ga ik niet op het laatste moment afzeggen... Balen is het wel! Bah, loop al op mijn tenen door privéproblemen, en kan dit er echt niet ook nog bij hebben...
Dat kan je niet maken. Even bellen of het nu nog wel kan. Zou ook niet blij zijn als ik aan geef wat mijn grenzen zouden zijn wat betreft het op vangen van die hond en dan krijg je een hond die juist loops is terwijl de gene die wilde oppassen heeft gezegd het dan niet te doen. Vandaar je dat niet kan maken bel die vrouw op en vertel het probleem. Er zijn hier twee dame.s die het misschien willen doen. Dat misschien even proberen.
Je weet dat juist wanneer het minder wordt met bloedverlies, ze juist op het vruchtbaarst is? Ik vind ook niet dat je dat kunt maken hoor. Hier in de buurt kon je ook gewoon naar de kennel als ze loops waren, hadden verschillende groepen honden, dan kwamen ze gewoon in een groepje met alleen teven.
andere kennels een stukje verder uit de buutt,denk eraan dat je alle benodigde entingen hebt.. 2 mensen die haar hier op willen vangen.. dan maar evt een stukje rijden.. ik snap de collega wel maar hebben jullie geen duidelijke afspraken gemaakt hoe en wat ???.. mijn teefje is nooit loops geweest dus is miss anders maar een hond te logeren die loops is kan mee of tegen vallen dunkt me...
Nou, de collega heeft vandaag definitief laten weten dat ze niet op wil passen. Reden: "er wonen meerdere reuen in de buurt, en 1 daarvan mag zich van de dierenarts niet opwinden". Ze "wil het risico niet lopen dat die hond neervalt van opwinding"... Ik vind het een k*tsmoes. Ieder andere reden had ik kunnen begrijpen zoals bijv. smerig oid. Nu rondgebeld (nogmaals) maar echt geen opvang te vinden die loopse teven wil opnemen. Nu hadden mijn ouders ondertussen al aangeboden om 3x per dag langs te komen om haar uit te laten. Maar daar kan ik niet met een goed gevoel mee wegkomen. Wij lekker 2 weken in Italie in de zon, en zij 2 weken in een bench van 1 meter bij 75 cm. Dierenarts gebeld voor tips en die kwamen met een adres zo'n 50 km verderop. Die eigenaar was toevallig op dat moment in de praktijk en gelijk overleg gehad. Hij wil haar wel opvangen maar dan komt ze wel 2 weken in quarantaine omdat ze eigenlijk een inenting voor kennelhoest had moeten hebben drie weken vantevoren. Het is niet ideaal, en ze kan niet met andere teven spelen ivm quarantaine, maar ik hoop dat ze dan maar 1 op1 met haar gaan spelen. Het is in ieder geval beter dan 2 weken alleen in de bench thuis. Nu maar beginnen met strijken en inpakken...