Heel veel beterschap voor je kleine meisje! Hopelijk is ze gauw weer zichzelf, je staat zo machteloos zeg als je kind ziek is . groetjes Setje
@ Zonnestraal: He bah meis! Zeker met die bronchitis in mijn achterhoofd schrik ik er best van! Ik heb 2 kleine manntjes van 1 en 3 jaar en ik ben zelf astma patient. Bij de mannetjes is nog geen astma geconstateerd maar ze zijn wel gevoelig op de luchtwegen, dus die mexicaanse griep zou ik graag over willen slaan. Hoe is het nu met je dochertje?? Ik ben erg benieuwd hoe het nu met haar is!
jeetje, best angstig hoor! lief dat je ook uitlegt hoe ze er op dit moment mee omgaan (de huisartsen). heel veel beterschap, hopelijk knapt ze snel weer op!
Ja, das echt sneu he, als je kindje zo ziek is! Hier begon vrijdag avond het gelazer! Gisteren (zaterdagvond)ook de HAP gebeld (kaboutertje wilde alleen maar op bed liggen en had inmiddels 40.2 koorts). Die stuurde liever een arts langs dan dat we zelf kwamen. Arts vermoedde ook MG en schreef ivm eerdere luchtweginfecties wel Tamiflu voor. Vanmorgen knapte meneertje zowaar zo ontzettend goed op dat we mochten stoppen met de Tamiflu. Alles wees erop maar blijkbaar toch geen MG (godzijdank!). Afwachten maar of het ook echt klaar is nu. JIj ontzettend veel sterkte met je meiske!
Nee... niet gewoon naar huisarts...voor "griepje"... maar gewoon echt ziekenhuisopnames... en hele hoge koorts... veel echte zware longonstekingen.... vooral bij kinderen... (net zo als in bovengenoemd verhaal van Elmo)
Wat raar zeg dat de arts zeg dat tamiflu vaak de klachten verergert. Mijn meisje, net 1 jaar, heeft ook de mex. griep en zij kreeg juist wel tamiflu. Na de 1e dag dit gebruikt te hebben door dr sapje, was de koorts stukken minder en het hoesten over! Beterschap met je dochter.
Ah wat sneu! Echt een hoopje ellende dus... Hoe is het nu met de kleine meid? Blijft toch angstig als er gezegd wordt dat het de mexicaanse griep is...
Vandaag geen koorts meer...het gaat dus de goede kant op. Ze begint nu echt op te knappen. Ze wil van alles doen, maar het gaat nog niet zoals ze het wil hebben. Gevolg? een zeurend en huilend kind bij alles wat niet lukt..... Echt sneu.... Maar wat mij opvalt is dat er zo verschillend gereageerd wordt door de artsen op de mexicaanse griep. Tegen mij wordt gezegd dat er op het moment maar 1 griepvirus heerst en dat is de MG. Ook wilde hij liever geen Tamiflu geven vanwege de bijwerkingen waar de mensen mogelijk nog zieker van worden. Raar allemaal hoor...die verschillende behandelmethodes. Ik werd echt naar huis gestuurd met het advies: "uitzieken en als het erger word, aan de bel trekken." Maar goed, het gaat de goede kant op. Ben blij dat het einde weer in zicht is. Tis toch niets als de kids iets hebben he!..
Jeetje wat schrikken zeg!!! Fijn om te lezen iig dat het weer iets beter gaat en dat de koort is gaan liggen! xxx Linda
dat is dan toch vrij kort als het donderdag begonnen is en zondag alweer een stuk beter gaat. Dat geeft een mens hoop beterschap!!
Ja de griep hoeft niet lang te duren. Tussen de 2 en 7 dagen ziek afhankelijk van je weerstand ( hoesten blijft langer)
Zonnestraal, beetje late reactie hier maar wat waren verder de symptomen van je dochtertje? Moest ze ook hoesten? Die van mij heeft koorts maar verder niets. Klaagt een beetje over buikpijn maar geen overgeven of zo. Ik hoor het graag. Charlie