Onze zoon wordt te groot voor het achterzitje. Ik vind hem nog wat te klein om al los achterop te zitten met alleen zo'n beugel. Op internet zie ik van verschillende merken zittingen die je kunt gebruiken. In de stad zie ik maar weinig keuze, dus ik kan ze niet in het echt bekijken, even voelen of het een beetje stevig lijkt. Ik ben benieuwd naar ervaringen met dit soort zittingen. Welk merk heb je en zou je die aan- of afraden?
De juniorzitjes van bobike zitten ze nog in de gordel, dus kunnen ze niet zo van de fiets stappen, zeg maar. Vriendin van me heeft die. Vond haar dochter vooral erg prettig, want die durfde nog niet los achterop de fiets te zitten.
Ik wil inderdaad iets met toch nog wat gordels. Maar dat hebben ze eigenlijk allemaal wel. Het voelt voor mij veiliger en ik denk dat zoon dat zelf ook wel prettiger vind ja. Goed ok te lezen dat die van Bobike wel goed bevalt. Ik baal er eigenlijk wel van dat hij nu al (bijna) niet meer in de gewone achterstoel kan. Het ligt deels ook wel aan zijn winterjas, maar die kunnen we nu moeilijk uit laten natuurlijk.
Wij hebben bij mn moeder een bobike junior stoeltje die heeft voetsteuntjes en een heup gordel. Kan prima voor mn 4 jarige. Enneh, autostoel, dan is het juist aan te raden zijn winter jas uit te doen hoor! Experts waarschuwen: kinderen dun gekleed in autostoeltje | Kinderen | Telegraaf.nl Zit hij nog in een groep 1 autostoel? Mn dochter zit inmiddels ( 104 cm en 18 kilo, 4 jaar ) in een zitverhoger met rugleuning. Maar dan nog, goed opletten met de winterjas in de gordels hoor, is niet veilig!
Het ging hier inderdaad over de fietsstoel. Die bobike bevalt dus wel goed. Iemand ervaring met die van GMG en Guppy? Die zijn net wat goedkoper. Met name die van GMG vind ik wel mooier.
Chloe gaat meestal op haar eigen fiets naar school maar als we eens de stad ingaan ofzo zit ze bij mij achterop de fietstassen, beetjes in de fietstas met een achtersteun, gaat perfect!
Gmg hoor ik vaak dat ze heel dicht op je zitten en niet verder naar achter kan, dus dat lijkt me niet zo handig. Bobike junior is een aanrader
Wij hebben de guppy en zijn hier erg tevreden over maar die is maar tot 22 kilo. Dus dat wordt voor jou niets denk ik. Mijn dochter zit bij opa en oma achterop de fiets met een beugel. Beentjes in de fietstassen en dat gaat super, ze wordt over 2 weken 5 en is 115 cm. Probleem bij mijn fiets is dat mijn bagagedrager maar 10 kilo mag dragen dus bij mij kan het niet. Gelukkig is ze nog lang geen 22 kilo en zit ze nog lekker in het stoeltje
Je kan ook een brommer zit nemen. Die zijn wat groter en kunnen 25 tot 30 kilo aan.. zit is ook groter maar met bescherming van de zijkanten. Die zitjes passen ook op de fiets. Daarbij kun je voeten steun makkelijk vergroten verlengen. En prijs klassen is goed koper dan het merk spul. Europese. Getest zo als het hoord.
Misschien een rare vraag, maar kan hij niet zelf fietsen? Onze oudste (5.5) fiets al vanaf zijn 4e/4.5e jaar alles zelf. Noodgedwongen, omdat er een kleintje bijkwam, maar ook onze tweede (4) moet nu echt zelf gaan fietsen...vind ik veel makkelijker, ik trap me ongans
Beentjes in de fietskar, dat doen ze bij mijn moeder achterop ook trouwens, gaat prima, zit ook stevig en veilig!
Hij kan nu net los fietsen. Nog niet goed genoeg om echt naast mij ergens naar toe te rijden. Hij kan nog niet echt binnen de lijntjes blijven, zeg maar. (slingert erg) en nog langzaam, natuurlijk. Nu vond ik dat het van 'niet fietsen' naar 'fietsen buiten de lijntjes' best snel gaan, in twee weken. Dus hij zal over een week of wat al wel zo goed kunnen fietsen dat ik hem wel naast me durf te rijden voor kleine stukjes, maar school ofzo. Maar als we bijvoorbeeld naar mijn ouders gaan (voor mij als volwassene al minstens een kwartier) of naar de stad (10 minuten, toch wat gevaarlijker stukken.) Ik denk dat ik dat voorlopig echt nog niet zie zitten. Bij mijn man zit hij minder vaak achterop, dus ik denk dat we bij hem alleen een beugel doen. Maar omdat hij bij mij wel vaker en langer achterop zal zitten, vonden een wat 'beter' zitje toch wel fijn. @jilina: Polisport heeft ook een 'guppy junior' dat is zeg maar het opvolgzitje voor de stoel die jullie nu hebben, dus vanaf een kilo of 20.
Hmm ik heb even op google gezocht maar die is niet geschikt voor mijn fiets. Ik mag maar tot 10 kilo op mijn bagagedrager hebben dus ik moet een zitje met zadelpen bevestiging. Nu fietst onze dochter wel heel goed zelf maar een stuk te fietsen zeg maar wil ik haar nog niet aan doen. Want als wij een stuk gaan fietsen zodra het weer mooi weer is dan fietsen we zo 30 a 40 km.