hoeveel kleding??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tulip, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

van sommige winkels/merken is de voorjaarscollectie al binnen en sommige dingen zijn ook weer super snel weg. Ik koop natuurlijk nog niet alles, omdat meisje ook een klein beetje groeit.;)

Maar om even een beeld te hebben, hoeveel kleding hebben jullie van voorjaar en zomer in de kast hangen. Dus niet wat je nu al koopt, maar wat je van de zomer totaal in de kast hebt hangen??
    Zouden jullie het kunnen aangeven in bv setjes, of los in hoeveel broeken/rokjes, truitjes korte mouw/lange mouw vestjes e.d.

bedankt

2. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Zou ook eens even kijken of korte broekjes van vorig jaar nog passen. Had ik vorig zomer wel, de zomer ervoor een iets te lange kortre broek en nu net iets korter.

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Ik geloof een jurkje of 7, stuk of 6-8 rokjes, 15 truitjes met korte mouwen, stuk of 5 topjes met spaghettibandjes, 3 korte broekjes, 8 leggings
    en dan nog enkele vesten, truitjes met lange mouwen, 2 bolero's, 4 lange broeken, 2 jurken met lange mouwen

ik geloof dat mn dochtertje zoiets in de kast had hangen

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Voorjaar en zomer lopen hier vaak door qua kleding.
    Dan heb ik bv een setje met een truitje met spaghettibandjes. In het voorjaar kan ze daar een longsleeve onder of een vestje over, hoogzomer gewoon zonder iets aan.
    Korte spijkerbroekjes doe ik in het voorjaar aan met een legging eronder, in de zomer gewoon zo.
    En in het voorjaar kan ze ook de longsleeves en vestjes van de wintergarderobe nog aan.
    Tja, de hoeveelheid...... je kent me, veel te veel haha...
    Nee het minimum is hier wel iig 15 setjes( of los gekocht maar combineerbaar), 2 bollero's, 2 vestjes lange mouw, 1 joggingpakachtig iets (voor de luie zondag) en 10 leggings. Verder 2x zwemkleding, 1 spijkerjasje en 1 zomerjas.
    Lange broeken hebben we hier nooit in de zomer

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Verschilt echt wat voor maat hij op dat moment heeft.
    Als hij tegen die tijd nog in 92/98 zit dan kan hij een hoop kleding nog aan van vorig jaar want toen had ik enorm veel..
    Maar wat ik sowieso in de kast heb hangen zijn ong 5 spijkerbroeken, 3 korte spijkerbroeken en 2 gewone shorts, 2 witte broeken en dan een stuk of 15 shirts met 3 vesten.

6. tulip

tulip Niet meer actief

haha, ja ik kan mij hier wel in vinden denk. Ze heeft nu ook shirtjes aan met korte mouw over een romper lange mouw. Dit is iig een duidelijk antwoord.:D

dretjuh, bedankt voor je antwoord (das ook geen lege kast iig.:D

missy, ja bij een jongen is het misschien weer anders, je hoeft dan ook niet te kiezen tussen jurken, rokken enz.

knor, ja dat zeker, maar dit is om even een schatting te krijgen.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Veel te veel!!!!! :p

Dochter groeit niet hard en zal komende zomer dingen aan hebben voor het 3de jaar. Daarnaast krijgt ze een hoop van een ouder vriendinnetje. En iets nieuws erbij is ook wel leuk.

Ik had afgelopen zomer wel 4 bodywarmers en 4 jassen, 1 jas had ik gekocht en de rest kreeg ze.

Ik heb nu een jongetje en ik merk nu al dat je daar veel sneller mee klaar bent. Hij heeft alleen longsleeves en broeken en straks korte broeken en t-shirts. Voor meisjes heb je gewoon veel meer soorten kleding waardoor je vanzelf meer hebt. Niet dat mijn jongetje niet weinig kleding heeft hoor :)

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Voor als het echt warm is had ik voor Esmee 5 jurkjes die ze met alleen een onderbroekje aankon.

Verder had ze een aantal 3/4 broekjes.

5-8 t-shirtjes, topjes.

En dan wat ze in de lente aanheeft.. 8 longlsleeves, 3 vestjes, 4 broeken, tuinbroekje en 3 spijkerjurkjes en bijpassende leggings/maillots.

In de winter heb ik meer kleding want het droogt niet zo snel en je hebt vaak meerdere lagen kleding nodig.

**

In de zomer heeft Esmee alleen kleding aan als we buitenshuis gaan. Binnenshuis mag ze lekker in haar onderbroekje lopen als het erg warm is. Dit scheelt ook al zeker.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ze past een aardig deel denk ik nog wel van vorig jaar. Ik heb wel een paar kledingstukken gekocht de afgelopen maand uit de zomercollectie van vorig jaar die flink was afgeprijsd, 3 broekjes, een t-shirtje en een mooi jurkje van Barbara Farber. Scheelt weer lekker!
    Koop er nog een paar H&M dingetjes bij, ik krijg altijd nog veel en dan is ze klaar voor het voorjaar.
    Tja, ik heb dus ook dat probleem met mijn zoontje, ik zie maar heel weinig leuks voor jongens. Vorig jaar had ik wat korte broekjes gekocht bij H&M, maar die dingen waren zo wijd, ik heb ze laatst aangepast, maar die past hij nog makkelijk. Verder een cargo-broekje voor het voorjaar gekocht en meer niet. Die mag dus nog wel wat kleertjes hebben.

Deel Deze Pagina