je hebt luizenspul waarbij je dat niet hoeft te doen, maar bij ons werkte dat niet, bovendien stinkt dat spul en vonden ze het vreselijk het 8 uur in te moeten hebben... ze sliepen niet van de lucht....kijk uit met folie ivm verstikkingsgevaar, en je mag dat zeker niet gebruiken als je luizenspul in het haar hebt!
maar kammen is echt nodig en als dat niet gaat zou ik inderdaad gaan ontkroezen of een kapper zoeken die wel wil knippen.... s6! Luizen zijn echt rampzalig.... heb het hiet vorig jaar gehad, hoop dat ze nooit terug komen... o ja, die vraag van 1 x per 14 dagen wassen snapte ik niet? het is bekend dat luizen juist een voorkeur hebben voor schoon haar! Luizen heeft niks met hygiëne te maken. Gewoon botte pech......
Ik heb uiteindelijk mijn dochters wat vaker met prioderm behandelt dan op de voorschriften stond.....maar ja mijn kinderen zijn al wel groter, met kleintjes zou ik daar voorzichtig mee zijn......
heb haar behandelt met de lotion van prioderm die 12 uur moet intrekken , het kammen van de haren lukt absoluut niet daar is haar kroeshaar gewoon te dik voor en te veel klitten heb wel puntjes afgeknipt om er met haar speciale borstel toch wat makelijker door heen te komen maar evengoed een ramp, ik hoop dat de luizen en neten door het spul wel zijn gedood pfffffffffff
Weet niet of t al genoemd is: Haartjes in de azijn zetten, handdoek eromheen, in laten trekken, en een uurtje of anderhalf later zijn alle luizen dood. Probeer t 3 dagen achter elkaar te doen, en dan goed blijven controleren.
luis behandeling Een handige site! Kun je ook zien dat besmetting via kleding en mutsen en zo maar een heel kleine kans is dat het voorkomt!