6 weken en veel slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renima, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    hoi hoi

een tijdje terug had ik een topic dat mijn dochter niet wilde slapen!
    achteraf kwam dat door dat ze veel last had van Reflux, gelukkig heeft ze daar nu medicijnen voor, en sinds een weekje slaapt ze weer lekker, zonder veel te huilen!

maar, naar mijn idee slaapt ze nu wel erg veel!
    we mogen haar voeden (flesje)overdag om de 4 uur, en dan snachts zelf bepalen hoe laat ze komt, over het algemeen ook om de 4 uur.
    maar nu moet ik haar echt overdag wakker maken, dat doe ik ongeveer een half uur voor dat het tijd is, dan geef ik schone broek, even knuffelen, en dan flesje. en dan slaapt ze eigenlijk alweer!

nu is mijn vraag, slaapt ze niet veel te veel? over het algemeen slaapt ze snachts ook wel, maar ben zo bang dat ze overdag teveel slaapt, en dan straks snachts niet meer!

hoe doen jullie dat? op tijd wakker maken voor een voeding, en dan weer naar bed?

graag hoor ik jullie ervaringen!
    bedankt alvast

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dit heeft mijn zoontje ook gehad nar zo'n moeilijke periode ( reflux ziekenhuisopname kma enz)

ik denk dat ze gewoon even moet inhalen,wat ze gemis heeft..

3. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    esmay is nu wat ouder dan jou dochter maar het gaat nu eigenlijk nog hetzelfde als toen ze 6 weken was nl ik maak haar overdag wakker en pas na 4 uur slapen dus niet kwartier eerder ofzo dan schone luier medicijnen wamt die krijgt ze hier ook voor reflux en dan flesje daarna ff kletsen in de box en als ze gaapt of ik zie dat ze moe is gaat ze d`r bedje weer in. nu is ze dan soms na een uurtje alweer wakker voooral s`middags. valt ze onder de fles in slaap of net na de fles? als je haar dan tegen je benen aan legt dus zodat ze je aan kan kijken word ze dan niet wakker? als dat niet zo is dan is ze gewoon echt weer moe en dan moet je haar gewoon weer naar bedje brengen, en teveel slapen kan volgens mij niet hoor.

4. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Mijn dochter heeft geen reflux maar slaapt ook erg veel. Ik maak haar wakker dan drinkt ze, nog even knuffelen en in de box. Dan een uur nadat ik haar wakker heb gemaakt slaapt ze weer. Mijn dochter is bijna 13 weken. Ze is vandaag tot nu toe nog maar 3 uurtje in totaal wakker geweest. zometeen komt daar nog 1 uurtje bij. Dus maar 4 uurtjes wakker per 24 uur... Tja ze is gewoon een slaapkoppie hihi
    Als je kindje in de wakkere tijd maar wel alert en goed wakker is en niet suffig overkomt dan is er volgens mij niks aan de hand.

5. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    ik maak haar nu eerder wakker dan die 4 uur, en ze valt eigenlijk tijdens de fles al in slaap, laat daarna nog een boertje, en ze blijft dan wel slapen.
    maar ik ga anders eens proberen haar na 4 uur wakker te maken, medicijnen, flesje etc. en dan in de box knuffelen.
    maar omdat ze tijdens de fles al slaapt, leg ik haar meestal terug in bed. maar vindt dat soms zo zielig, ze ligt namelijk ook ingebakerd, dus voor mijn gevoel ligt ze dan bijna 24 uur vast in haar bedje:)

ze is wel heel alert als ik haar wakker maak, gelukkig, ze groeit ook goed etc. maar het kan inderdaad zijn dat ze nog wat uurtjes slaap in te halen heeft, zou ik ook wel willen, want ik slaap ook veel minder tot niet, na die 4 helse weken!

6. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik ken het hier waren het ook 6 weken huilen van s`morgens tot sàvonds. kun je niet zelf ff slapen als ze nu zoveel slaapt?

7. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje werd ook bij 5 weken verborgen reflux vastgesteld..ook medicatie gekregen, sliep op 24uur maar 8 uur!!!!
    ...sindsdien de medicijntjes is het een SLAAPKOP eerste klas...leek wel of ie alles ging inhalen...en nu nog!
    hij ging al vanaf 6 weken over op 6 voedingen (bv)...vanaf 7wekn sliep ie al van 22u tot 5u en dan weer tot 10..

Nu sinds 1,5 week slaapt hij al vanaf 20u! en dan tot 9/10u!!!!
    overdag wilt ie ook nog steeds tussen de voeding minstens een uurtje slapen....hij heeft overdag wel om de 3uur voeding soms zelfs 2,5....hij lijkt nu over te gaan op 5 voedingen!

Deel Deze Pagina