Hallo, Ik verschoon net mijn kleine man, 2 jr, en ik zie een klein bultje boven zijn navel. Toen ik er aan zat ging hij er met zijn handjes heen en zei 'auwie there'. Uiteraard heb je niks aan dr google, maar het merendeel op forums zegt dat de arts het toch met rust laat tot 5 jaar. Zou dit een navel breukje kunnen zijn? Op de google fotos zitten al die bultjes echt in de navel, die uitsteekt. Zijn navel steekt sowieso een beetje uit... Maar omdat hij zei dat het auwie doet... Toch maar even naar de ha? Wat was jouw ervaring? Bedankt!
Mijn dochter heeft het ook, een hele klein bultje wat een beetje opbolt als ze gaat schreeuwen. Ook pas geleden ontdekt met verschonen. Als ik google kom ik ook bij navelbreukje uit, maar als ik naar afbeeldingen kijk is het allemaal vele malen erger dan bij mn dochter. ik maak me dus niet zo'n zorgen en men zegt dat het vanzelf weer kan bijtrekken tot een bepaalde leeftijd ( dacht 4 of 5??). Ik zou even bekijken of het daadwerkelijk dat bultje is wat pijn doet als je eraan zit of dat het meer een reactie was van: "ik vind het niet fijn als je in mn buik prikt" voor dat je ermee naar de huisarts gaat. ik wacht in ieder geval bij mijn dochter gewoon af, ze lijkt er geen last van te hebben.
M'n dochter heeft een navelbreuk, navel puilt echt uit (maand of 4 geleden pas ontstaan). Bij de huisarts geweest, voorlopig niets aan doen. Alleen wel in de gaten houden, wordt het bultje hard en gaat ze ineens uit het niets overgeven dan gelijk naar de EHBO. Dan zit er een stukje darm klem in het breukje. Zal maar hele kleine kans zijn dat er iets mis gaat maar met verschonen en wassen kijk/voel ik het altijd even na
Sorry voor mijn late reactie terug, beetje ellendige dag gehad. Maar goed, hij schijnt er verder geen last van te hebben, dus ik kijk het nog wel even aan. Als ik nu aan zijn buik zit, moet hij alleen maar lachen haha en zo erg als op google is het niet. Mocht hij er last van krijgen of idd ineens gaan overgeven, ga ik direct naar de ha. Bedankt voor de reacties