Dochter heeft niet het geduld om in haar kinderstoel te blijven zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feilo09, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi allemaal,

We hebben nu al een tijdje het probleem dat onze dochter niet in haar kinderstoel wil blijven zitten tijdens het eten. Na 5 minuten is ze het zat en begint te krijsen. Het maakt het avondeten er niet gezelliger op. Haar laten spelen tijdens het eten willen we eigenlijk niet, we leiden haar af door samen liedjes te zingen. Toch kunnen we het hiermee niet zo lang rekken.
    Ze eet ook maar een paar hapjes en wil dan weer uit haar stoel (ook al heeft ze duidelijk honger).

Wat kunnen we nu het beste doen? Het huilen negeren? En haar toch gewoon laten zitten tot we klaar zijn met eten? En als ze haar eten weigert, haar dan maar niets laten eten? (Dus ook geen boterham smeren of iets dergelijks)

Alvast bedankt voor de reacties!

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Het is een fase dat zij (en jullie) door moet komen. Wij willen ook niet dat er speelgoed op de tafel komt en dat maakt het lastig.
    Wij gingen idd. liedjes zingen, negeren, toetje eerder geven om haar zo lang mogelijk in haar stoel te houden. Op een gegeven moment heeft ze het wel door.:)

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Julia eet ook niet geweldig. In elk geval niet forceren!!
    Als ze niet wil eten geven we haar een broodje. Op een gegeven moment gaan we "eisen" stellen, maar daar vind ik haar nu te jong voor.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij lossen het toch op met een speelgoedje ofzo. Hoewel, de laatste tijd heeft hij niet meer zo'n behoefte aan speelgoed maar wil hij wil zelf een lepel hebben. Verder combineren we "voeren" en zelf stukken pakken. Hij heeft dus ook zelf wat te doen.

Ik denk dat je een kind op deze leeftijd nog niet kunt dwingen om zijn bord leeg te eten. Dat snappen ze gewoon nog niet. Wij kijken dus per keer hoeveel onze zoon eet. Soms is dat wat meer, andere keer heel weinig of zelfs niks. Dan krijgt hij later alsnog iets anders van ons, want we willen hem niet met honger naar bed laten gaan. Maar als hij een boterham ofzo krijgt, doen we dit echt pas na het eten en afruimen. We hopen dat hij zelf niet de link legt "Als ik niet eet, krijg ik wat anders." Dus er zit altijd minstens een uur tussen en het is dan echt weer een andere situatie.

5. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Wij leiden ons mannetje ook af met speelgoed, niet de bedoeling eigenlijk maar werkt perfect. Dus dan maar zo. Zelf bestek geven helpt ook soms.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was het ook een fase. Als ze hier klaar is, mag ze wel van tafel. Als ze weinig had gegeten, gaf ik haar bordje later nog wel of een boterham.
    Nu eet ze al een tijdje weer goed en gewoon tot ze genoeg heeft. Echt lang aan tafel zitten, is nog geen succes maar ze gunt zich nu in elk geval de tijd om te eten.

Deel Deze Pagina