Wat eet 1-jarige op hotel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annekijn, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

In februari gaan we op vakantie naar Spanje en ons meisje zal dan net 1 jaar oud zijn.
    Momenteel krijgt ze nog groenten- en fruitpapjes, en sinds kort ook broodstukjes.
    Mag ze op 1-jarige leeftijd van het buffet meeëten? Hoe zit dat dan met zout en zo? Ze wil nu al precies hetzelfde eten als mama en papa of ze wordt driftig, maar soms is ons eten écht te zout of te vet.
    Wat doe je dan op hotel??

Tips?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik denk dat ze in elke hotel wel zoutloos serveren hoor.
    Dot omdat heel veel mensen een zoutarm dieet volgen. Vaak is er ook aandacht voor de kleintjes.
    Kan je dat navragen bij je reisbureau of het hotel?

3. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik denk ook dat ze zoutloos serveren. Zou het idd navragen. Neem aan dat ze rekening houden met o.a. pinda allergie, glutenvrij ed

4. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben er allerlei faciliteiten voor de kindjes dus ik veronderstel dat ze idd wel op maat gemaakt eten hebben zonder zout! Ik ga hen een mailtje sturen! Bedankt Nahla2013 en Tompoes!

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier was onze jongste 15 maanden en ik heb haar gewoon van het buffet mee laten eten. Ging maar om een paar dagen. Ik was bang dat ze daarna thuis niks meer zou eten omdat alles flink gekruid was maar dat viel mee. Ze hadden er ook potjes in de supermarkt maar ze heefr nog nooit een potje gehad dus wilde er toen ook niet om doe reden aan beginnen.

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Hier had ik zelf rijstwafels mee en gaf ik nog borstvoeding (jij ook volgens mij?, sorry als ik het mis heb). Dan haalde ik daarnaast wat bakjes yoghurt bij de supermarkt en wat bananen, ben je in de basis voorzien.

Dan bij het buffet: stukje stokbrood, fruit, rauwkost (tomaatjes/komkommer), evt een patatje, soms likte ik dan zelf t zout eraf.

Onze zoon eet/at geen potjes maar neem aan dat ze die vast wel voor je warm willen maken.

En het belangrijkste, het loopt wel los is mijn ervaring ;)

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Zoutloos willen eten is op basis van eigen wil en geen medische indicatie dus ik denk dat je dit niet in ieder hotel kunt verwachten of vanuit kunt gaan dat ze het hebben. Dit is iets anders dan bv een pinda allergie wat dodelijk kan zijn.

Dus of gewoon wat losser met je eigen eetregels en gewoon wat salade etc pakken en een beetje uitkiezen wat ze van het buffet pakt, of een accommodatie kiezen waar je zelf kunt koken en dus 100% zeker bent van wat ze binnen krijgt.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh en we hadden flessen melk in de koelkast in het appartement en brood en beleg. De dames beginnen de dag graag met warme melk.
    Dus die warmde ik op de kamer en daarna gingen we ontbijten.
    Je hebt ook vaak veel tomaat en komkommer bij het buffet.

9. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Zoutarm/loos eten kan zeker wel een medische indicatie zijn, denk bijvoorbeeld aan hartfalen.

On topic: ze hebben bij het buffet toch ook altijd gewone dingen als aardappels, rijst, salade, gekookte groente? Dit kan je toch allemaal geven dan.

10. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie hebben gelijk, er zal wel voldoende zijn op het buffet waar ze van kan meeëten! En zo nauw steekt het nu ook weer niet. Het is geen ramp als ze wat zout binnenkrijgt (maar liefst zo min mogelijk natuurlijk...)

Ook goed idee om yoghurt te halen in de supermarkt. Dat kan ik in de minibar van de kamer bewaren.
    Het is een hotel deze keer dus we hebben het eten niet helemaal zelf in de hand.

En ja, ik geef nog steeds borstvoeding, erg handig op reis en ze zegt nooit nee tegen een lekkere tiet! ;):)

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ons meisje was 11 maanden. Wij hebben haar van ons eten gegeven. Maar zo ie zodat ze al helemaal met ons mee, koken zelf ook zoutloos.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Dat klopt. Maar dat wordt door ts hier niet beschreven en ik reageer.op haar verhaal ;)

Deel Deze Pagina