Ja dat is echt een leuk boekje, hebben we al met mijn dochtertje gelezen toen ze 6 was en mijn zoontje toen hij 5 was. Mijn dochter vindt het reuze interessant en mijn zoon beduidend minder Maar ja, dan weten ze er tenminste van. Ook leuk dat het niet alleen over de 'daad' gaat maar ook op kinderniveau over relaties, liefde en grenzen.
Klopt idd, maar persoonlijk vind ik dat juist dat het belangrijkste. Leren over liefde, grenzen en (vormen van) relaties. Seks horen ze ook over te leren maar de rest is een mooie basis.
Bij ons ook een keer gebeurd.. de vraag was of we aan het wrijven waren (geen idee waarom ze het zo noemde) hadden al eens zo'n boekje samen bekeken..eerlijk gezegd dat we dat inderdaad waren omdat papa en mama van elkaar houden en het fijn vinden dat te doen.. samen om gelachen dat ze binnenkwam.. ze vond het idee maar heel vies en snapte niet dat we dat fijn vinden..een daarmee was de kous af
Ook meegemaakt met onze dochter (maar ze is veel jonger dus hier gewoon leugentje om bestwil, het meiske zou er niks van gesnapt hebben ) We konden ons gelukkig wegstoppen onder de deken. Toen kwam ze tussen ons in liggen en 5 seconden later 'mama waarom jij niet kleertjes aan?' En dan dus gezegd dat ik veel te warm had en daarmee was het klaar.
Hier ook eens voorgevallen. Zl was een jaar of 6, denk ik. Maar wij zijn al op zijn 3e met voorlichting begonnen, ik was toen zwanger en hij had daar steeds vragen over. Gewoon op zijn niveau, boekjes erover gelezen samen. Nu is hij 8 en weet van de hoed en de rand. Gewoon verteld dat we aan het knuffelen waren en dat we heel zachtjes zouden doen, zodat hij weer kon slapen. Dat was alles...