Dochter heeft oorpijn na plaatsen van buisjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door An79, 1 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Hopelijk knap ze snel op zo sneu altijd.
    En inderdaad mag je geen druppels geven bij buisjes.
    Is altijd tegen ons gezegt. Hier helaas ook orenkindjes en buisjes

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

huilt ze weer? Heb je paracetamolzetpillen bij je?

3. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ze huilde weer. Net een paracetamol erbij gegeven.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou hopen dat het gaat werken (bij mijn kinderen wel altijd) Sterkte!

5. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik hoop het ook. Ze was nu ook erg bezweet. Is ook best warm en gelijk wat rustiger nu ik een dekentje heb weggehaald.
    Ik blijf moed houden 😖

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ah echt zo sneu....zie het meteen voor me.
    Wat heeft de arts uit Nederland nog neer geadviseerd?
    Met alleen pijnstilling los je de ontsteking niet op. Het lichaam kan het vaak zelf wel, maar een hulpmiddel lijkt me geen overbodige luxe.
    Zijn de druppels antibiotica?

Sterkte!

7. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    De druppels zit ook antibiotica in. Lastig zeg.

8. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ibuprofen is toch ontstekingsremmend?

9. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik ga maar slapen. Elke minuut is er eentje. Weltrust.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

ja, maar ik denk dat je nog een ab kuur moet vragen (oraal). Dat ze wat sneller opknapt, ook ivm het terugvliegen.

11. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hopelijk knapt ze snel op en heb je nog een fijne tijd met elkaar, sterkte!

12. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Als ze ook een loopoor heeft zijn die druppels een prima behandeling, die ook in Nederland aangeraden wordt (NHG richtlijn otitis media acuta). Als ze geen loopoor heeft wordt oraal antibiotica aangeraden (meestal amoxicilline)

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    heb je jullie kinderarts gesproken of jullie kno arts? als je de kinderarts hebt gesproken zou ik haar vragen te overleggen met de kno, of beter nog zelf de kno spreken,

ik heb 3 orenkindjes,en druppels mag bij een loop oor mag wel,ook met buisjes, mijn kinderen krijgen niet anders, mijn eerste dochter is nu 6,5 en heeft nog steeds elke 2 weken andere druppels om vervolgens het rondje opnieuw te beginnen, zij heeft dan inmiddels geen buisjes meer maar wel een perforatie van het trommelvlies dus net als buisjes is het "open"

vooral sofradex word bij een loopoor snel gegeven, in de oordruppel zit antibiotica wat dus sneller zal werken dan oraal omdat je plek zelf meteen behandeld.

is het geen loopoor kun je eventueel vloeibare antibiotica vragen. druppels zullen normaal gesproken geen zin hebben omdat het trommelvlies dicht zit en de druppels de ontsteking dus niet zullen bereiken, dat is met buisjes natuurlijk wel anders, dan bereiken ze de ontsteking wel, zelf heb ik alleen maar kindjes met looporen sinds de buisjes en dus druppelen, ik weet niet hoe dat zit als er geen loopoor aanwezig is, maar daarom zou ik vooral zelf met de kno willen praten of met de assistente maar niet met een kinderarts.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Bij een loopoor kregen we hier (met buisjes) ook oordruppels met ab van de kno-arts. Werkte hier erg goed.

Als je twijfelt zou ik vandaag alsnog de kinderarts bellen om te overleggen. Zou niet wachten tot vrijdag en dan misschien terug moeten vliegen terwijl ze nog last heeft...

15. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Idd zorgen dat je even met je kno arts overlegd. En anders gewoon geven. Je kindje moet van die oorpijn af. Alle kindjes in dat land worden zo behandeld, ze geven geen vergif... 1X wat sterkere antibiotica is ook niet erg. Als het nu maar helpt en dan thuis gelijk weer even naar de kno bellen als het nog niet over lijkt. Iig wel de kuur afmaken.

Hier had onze dochter en complicatie na het plaatsen van de buisjes. Bloed tussen de trommelvliezen. Zijn ook binnen en week gaan druppelen, dus de druppels zijn ip niet erg als je denkt aan het loslaten van de buisjes.

Sterkte!

16. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik woon in Spanje. Ik ken het niet anders, hier worden inderdaad ook net na het plaatsen van buisjes antibiotica druppels voorgeschreven.

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook een 'oor-klantje'. Druppels mogen prima wel.
    Orale antibiotica is meestal niet nodig, zeker niet als het al open is.
    Waar ik wel over twijfel is of het huilen echt van de pijn komt.
    Meestal wordt de pijn veroorzaakt door druk op het trommelvlies. Die druk kan door de buisjes niet ontstaan. Of ze moeten door de ontsteking verstopt zijn geraakt... des te meer reden om zeker de druppels te gebruiken!

18. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Hier ook vorig jaar vakantie na buisjes eenmaal daar ook kast en loopoor met bloed en push heb kuurtje gehad en druppels was zo over sterkte

19. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik heb de druppels inderdaad gewoon gegeven. De kno arts had het erover dat er geen lidocaine in mocht zitten. Volgens mij is dat niet het geval en is het puur antibiotica.
    Het ging wel wat beter vannacht. Nog niet fantastisch, maar niet zo vreselijk als die nacht ervoor. Ik hoop dat dat duidt op verbetering. Die ibuprofen werkt iig beter dan die paracetamol.

Ik vraag me af wat er dan normaal wordt gedaan bij een oorontsteking met buisjes.

20. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Standaaard die oordruppels en vaak in het buitenland nog een kuurtje erbij

Mijn zoontje knapte meteen ervan op

Deel Deze Pagina