Hopelijk knap ze snel op zo sneu altijd. En inderdaad mag je geen druppels geven bij buisjes. Is altijd tegen ons gezegt. Hier helaas ook orenkindjes en buisjes
Ik hoop het ook. Ze was nu ook erg bezweet. Is ook best warm en gelijk wat rustiger nu ik een dekentje heb weggehaald. Ik blijf moed houden 😖
Ah echt zo sneu....zie het meteen voor me. Wat heeft de arts uit Nederland nog neer geadviseerd? Met alleen pijnstilling los je de ontsteking niet op. Het lichaam kan het vaak zelf wel, maar een hulpmiddel lijkt me geen overbodige luxe. Zijn de druppels antibiotica? Sterkte!
ja, maar ik denk dat je nog een ab kuur moet vragen (oraal). Dat ze wat sneller opknapt, ook ivm het terugvliegen.
Als ze ook een loopoor heeft zijn die druppels een prima behandeling, die ook in Nederland aangeraden wordt (NHG richtlijn otitis media acuta). Als ze geen loopoor heeft wordt oraal antibiotica aangeraden (meestal amoxicilline)
heb je jullie kinderarts gesproken of jullie kno arts? als je de kinderarts hebt gesproken zou ik haar vragen te overleggen met de kno, of beter nog zelf de kno spreken, ik heb 3 orenkindjes,en druppels mag bij een loop oor mag wel,ook met buisjes, mijn kinderen krijgen niet anders, mijn eerste dochter is nu 6,5 en heeft nog steeds elke 2 weken andere druppels om vervolgens het rondje opnieuw te beginnen, zij heeft dan inmiddels geen buisjes meer maar wel een perforatie van het trommelvlies dus net als buisjes is het "open" vooral sofradex word bij een loopoor snel gegeven, in de oordruppel zit antibiotica wat dus sneller zal werken dan oraal omdat je plek zelf meteen behandeld. is het geen loopoor kun je eventueel vloeibare antibiotica vragen. druppels zullen normaal gesproken geen zin hebben omdat het trommelvlies dicht zit en de druppels de ontsteking dus niet zullen bereiken, dat is met buisjes natuurlijk wel anders, dan bereiken ze de ontsteking wel, zelf heb ik alleen maar kindjes met looporen sinds de buisjes en dus druppelen, ik weet niet hoe dat zit als er geen loopoor aanwezig is, maar daarom zou ik vooral zelf met de kno willen praten of met de assistente maar niet met een kinderarts.
Bij een loopoor kregen we hier (met buisjes) ook oordruppels met ab van de kno-arts. Werkte hier erg goed. Als je twijfelt zou ik vandaag alsnog de kinderarts bellen om te overleggen. Zou niet wachten tot vrijdag en dan misschien terug moeten vliegen terwijl ze nog last heeft...
Idd zorgen dat je even met je kno arts overlegd. En anders gewoon geven. Je kindje moet van die oorpijn af. Alle kindjes in dat land worden zo behandeld, ze geven geen vergif... 1X wat sterkere antibiotica is ook niet erg. Als het nu maar helpt en dan thuis gelijk weer even naar de kno bellen als het nog niet over lijkt. Iig wel de kuur afmaken. Hier had onze dochter en complicatie na het plaatsen van de buisjes. Bloed tussen de trommelvliezen. Zijn ook binnen en week gaan druppelen, dus de druppels zijn ip niet erg als je denkt aan het loslaten van de buisjes. Sterkte!
Ik woon in Spanje. Ik ken het niet anders, hier worden inderdaad ook net na het plaatsen van buisjes antibiotica druppels voorgeschreven.
Hier ook een 'oor-klantje'. Druppels mogen prima wel. Orale antibiotica is meestal niet nodig, zeker niet als het al open is. Waar ik wel over twijfel is of het huilen echt van de pijn komt. Meestal wordt de pijn veroorzaakt door druk op het trommelvlies. Die druk kan door de buisjes niet ontstaan. Of ze moeten door de ontsteking verstopt zijn geraakt... des te meer reden om zeker de druppels te gebruiken!
Hier ook vorig jaar vakantie na buisjes eenmaal daar ook kast en loopoor met bloed en push heb kuurtje gehad en druppels was zo over sterkte
Ik heb de druppels inderdaad gewoon gegeven. De kno arts had het erover dat er geen lidocaine in mocht zitten. Volgens mij is dat niet het geval en is het puur antibiotica. Het ging wel wat beter vannacht. Nog niet fantastisch, maar niet zo vreselijk als die nacht ervoor. Ik hoop dat dat duidt op verbetering. Die ibuprofen werkt iig beter dan die paracetamol. Ik vraag me af wat er dan normaal wordt gedaan bij een oorontsteking met buisjes.
Standaaard die oordruppels en vaak in het buitenland nog een kuurtje erbij Mijn zoontje knapte meteen ervan op