Beste mama's! Hebben jullie nog tips voor het vliegen met een dreumes die niet stil kan zitten? We gaan volgende week naar Lanzarote en is ruim 4 uur vliegen. We vliegen om 8:30 en moeten we er sochtends dus best op tijd uit. Normaal slaapt hij alleen maar in zn bedje of af en toe in de auto, ben zo bang dat ie geen oog dicht doet en ongelukkig gaat zijn hihi. Iemand ervaringen of reispilletjes (en welke?) eventueel helpen ze wat duffer te maken en hoe bescherm ik ze tegen zere oortjes oid? Alvast bedankt voor jullie tips!
iPad volladen met filmpjes, autootje mee, kleurboeken met potloden en stickers. Snoepjes en wat te drinken en dan komt t vast goed. En stoelen op de voorste rij reserveren, dan heb je meer beenruimte en kan hij op de grond spelen.
Crackers, koekjes, snoepjes en drinken mee, ook bij de hand houden met opstijgen/landen. En voordat je gaat vliegen hem de gelegenheid geven de benen te strekken (dus niet willen shoppen ofzo)
Wij zijn gaan vliegen toen mijn dochter 15 maanden was. Iets te eten/drinken of een speen voor het landen en opstijgen (slikbeweging) ivm druk op de oren is belangrijk. Je kunt op Schiphol gewoon een croissantje oid voor in het vliegtuig halen. Ontbijten in het vliegtuig scheelt toch weer een kwartiertje. Spelletjes op een telefoon/tablet zijn echt een uitkomst! Van de vliegmaatschappij (Royal Air Maroc) kregen we op de terugweg een tasje met kleurpotloden en een puzzel. Was ze nog wat jong voor, maar ze vond het heel leuk. Zorg dus voor iets nieuws tijdens de vlucht. Denk eraan dat je, als je filmpjes wilt laten zien, deze vooraf op je telefoon/tablet zet. Internet is niet overal beschikbaar of snel genoeg voor Youtube. Het opstijgen vond ze helemaal fantastisch en het landen was geen probleem. Ik heb haar gezegd dat ze op haar speen moest sabbelen als ze zere oren kreeg en dat deed ze ook. Voor in het vliegtuig hadden we een pakje melk achter de douane gehaald om te drinken. Verder had ik een draagdoek mee. Alhoewel ik al meestal aan het rugdragen was, ben ik daar gaan buikdragen. Voor het boarden en uitstappen was het ideaal, want ik had geen rennende dreumes. Ook heeft ze nog even geslapen, ook toen we overdag vlogen. Bovendien kun je een draagdoek meteen als deken gebruiken in het vliegtuig, je eronder verstoppen etc. De heenweg hebben we 's avonds gevlogen (vertrek rond 18uur), maar de terugweg moesten we om 8:00u een binnenlandse vlucht nemen en daarna overstappen op een vlucht naar Nederland. We waren pas om 16:00u in Nederland, dus de hele dag onderweg en dat heeft geen problemen opgeleverd. Als je vragen hebt, stel ze gerust, maar ik vond het heel erg meevallen. Vooral het inchecken in het buitenland ging snel, omdat we naar voren werden gehaald omdat ik een jong kind mee had
Wij hebben ook met onze dochter gevlogen toen ze 14 maanden was. Dragen op het vliegveld kan ik erg aanraden. En in het vliegtuig inderdaad zorgen voor genoeg eten/drinken. Verder heeft onze dochter zich toen vooral vermaakt met gesjans met de achterburen en ook met een fietslampje. We zaten in principe tijdens haar duttijd in het vliegtuig, maar er waren gewoon teveel indrukken, dus op slapen hoefden we echt niet te rekenen.
Van te voren filmpjes downloaden via youtube converter en dan op tablet of tel zetten zodat je offline kunt kijken En veel eten en drinken mee!
ooo ik lees mee. In mei willen wij een korte vliegreis van 2 uur maken en in sept een van 4 uur. Eigenlijk durf ik gewoon niet, zie het niet zitten...
Toen mijn dochter 8 maanden was voor de eerste x gevlogen. Ging gelijk erg goed. Wat drinken voor het opstijgen en wat crackers/koekjes voor tijdens de reis. Nooit problemen gehad en bleef ook altijd goed zitten met iPad/boekjes etc. Ondertussen heeft ze al 3x gevlogen en in mei gaan we weer en dan gaat onze dochter van dan 7 maanden ook mee. De oudste is dan 2,5 jaar. Gewoon doen zou ik zeggen. Onze dochter wilde de eerste nacht ook niet slapen in het campingbedje, toen tussen ons in gelegd. De tweede dag was ze zo moe van het zwemmen en nieuwe indrukken dat ze gewoon lekker ik het campingbedje sliep. Komt echt wel goed, lekker genieten!
Wij zijn onlangs naar Gran Canaria gevlogen...van de 4,5 uur heeft hij (ondanks al zijn favoriete snackjes, een ipad vol filmpjes, zijn lievelingskleurpotloden en -stickers, etc.) toch zeker 3 uur gegild. Zo sneu, voor hem en voor iedereen om ons heen! En om het nog erger te maken: wij hadden stoelen vooraan geboekt, i.v.m. de beenruimte. Maar dit werd omgeboekt, we werden naar rij 2 verplaatst. In het vliegtuig bleek waarom: de bemanningsleden moesten om de beurt slapen op rij 1 omdat zij zo'n lange werkdag maakten. En daar zaten wij dus achter met onze hysterische peuter... Heb me zelden zó ongelukkig gevoeld (of het moet een week later op de terugreis zijn geweest ).
Het ligt er zo aan wat voor kind je hebt, hoe het vliegen gaat! Wij zijn gevlogen met ons zoontje met 7 mnd, met 15 mnd en met 18 mnd. Hij is ontzettend druk, heeeel vrolijk en wil absoluut nooit doen wat wij willen. Toch heeft hij bijna altijd netjes eerst geslapen (als het ook zijn dutjestijd was) en nooit gehuild. Maar hij rent wel op en neer door gangpad, gaat bij iedereen 'op bezoek', krijgt bij iedereen chipjes of snoepjes en maakt iedereen aan het lachen. Hem op zijn stoel vermaken zit er niet in dus dan maar zo Laatste keer vliegen heb ik zoveeel mensen aan boord gesproken 👍🏻 Juist super leuk!
Een draagdoek/zak, zeker aan te raden! Nu al 2 x gevlogen op de leeftijd van 9 maanden en 1,5 jaar en dat was de beste keuze ooit! Verder hadden we wat nieuw speelgoed mee en een omslagdoek als dekentje, en natuurlijk de gebruikelijke dingen die in een luiertas zitten. Verder weet je toch niet hoe je kindje zal reageren, toen ze 9 maanden was heeft ze de heenvlucht geslapen maar de terugvlucht ontzettend gehuild omdat ze moest slapen maar dat lukte niet. Bij 1,5 jaar heenvlucht heerlijk gespeeld en de terugvlucht geslapen (toen vlogen we heel vroeg). En over het slapen, onze dochter sliep met 9 maanden ontzettend slecht tijdens die vakantie! Wat hebben we getopt met haar, oververmoeid kwamen we terug! Maar met 1,5 jaar legde ik haar in precies hetzelfde bedje (vakantieadres was familie) en heeft ze de hele vakantie heerlijk geslapen! Je weet toch niet hoe het allemaal loopt. In elk geval alvast een goede reis en een hele fijne vakantie! Wij mogen in juni ook weer (en het blijft toch altijd een beetje spannend )
Wij hebben al veel gevlogen met onze kinderen. Wij zorgen altijd dat we wat speeltjes bij hebben. Een bakje met wat knijpers bijvoorbeeld vinden ze helemaal geweldig. Verder wat te snoepen en een iPad. Voor een lange vlucht of als het slaaptijd is hebben we een speciaal matje voor kleine kinderen die je op je schoot kan leggen zodat het een bedje wordt. Verder zien Ze zoveel in het vliegtuig dat ze zich vaak prima vermaken. Binnenkort gaan wij met twee kinderen ook weer een vliegreis maken maar dan van 13 uur dus ben benieuwd!
Dochter was een jaar toen we gingen vliegen. Ik heb haar op het vliegveld en in het vliegtuig in de draagzak gedragen. Ideaal! Heeft de hele vlucht geslapen. Voor opstijgen en landen had ik knijpfruit boor haar mee. Veel slikken tijdens opstijgen en landen helpt bij mij heel goed tegen druk en de K bij haar ook want ze heeft nergens last van gehad. Oh en speen. Verder genoeg eten en drinken mee idd. Op de terugweg heeft ze minder lang geslapen en heb ik haar ook gewoon op het gangpad laten lopen. Liep rustig heen en weer een beetje te sjansen met de andere passagiers Oh en 1 (gouden) tip, neem behalve de luiertas verder geen handbagage mee!!! Dus maximaal 1 stuk handbagage waar jullie je over hoeven te omtfermen. De ander heeft het druk zat met de kleine op zo een reis
Wij zijn net terug vanuit Gran Canaria. Onze dochter van 13 maanden heeft zich redelijk kunnen vermaken. Gelukkig viel ze wel in slaap, want anders had het een hele lange vlucht geweest. Zorg inderdaad voor genoeg te snacken en een filmpje oid is ook wel erg fijn. Toen kwam onze dochter pas tot rust en kon in slaap vallen. Zij heeft nl. ook nul zitvlees. Verder ook lekker door het gangpad gebanjerd. De tweeling van mijn broertje waren minder rustig, maar die vallen wat minder makkelijk in slaap. Zij zijn 16 maanden.