Hoi medemoeders, Onze oudste zoon van ruim zes is te dun dit wisten we wel al en we maakte ons dan ook niet zoveel zorgen. Nu moesten we maandag met hem naar de kinderpsychiater (onze zoon heeft ASS) en die schrok heel erg... Hij blijkt een BMI van 12.8 te hebben en zit hiermee tegen ernstig ondergewicht aan! Nu moet de BMI van een jongen van zijn leeftijd tussen de 14 en 17 inzitten... Nu moet ik 7 December weer met hem naar de kinderarts en dieetist ivm zn allergieeen, maar stiekem maak ik me toch wel een beetje druk om wat de psychiater heeft verteld....Ik ga dus zowiezo morgen met onze ka bellen, wie heeft er ook een kindje dat veel te dun is en wat doe je hieraan. We doen alles al kwa voeding en hij eet ook gewoon goed... Groetjes charlie
Mijn dochtertje heeft een BMI van 13, verder nooit wat van gezegt hoor! Oja ze is 7 jaar Ze is 120 lang ongeveer En 19 kilo Het is gewoon een smal meisje Hoeveel weegt jou kindje??
zijn jullie ook slank? Ik zou me echt niet veel zorgen maken hoor, ze zijn nog zo jong, dus worden echt wel zwaarder, hij eet verder goed zeg je! Ja wat wil je nog meer doen?
Mijn oudste heeft een tijd een te laag BMI gehad. Hij at gewoon te weinig. Dus een tijdlang heb ik hem echt geprobeerd vol te stoppen. Goed opletten dat hij genoeg ontbijt at, dat hij de lunch op at op school, lekkere dingen in z'n trommeltje stoppen (en daar bedoel ik geen snoep ed mee). Maar ik werd wel moe van mezelf hoor. Dat hele dagen 'heb je gegeten, eet nog een boterham, heb je genoeg bij je, eet je bord leeg'. Maar hij luisterde wel, omdat hij er zelf bij was dat de dokter zei dat hij echt te mager was. Hij is nog steeds smal maar geen ondergewicht meer.
Mijn zoon is 6 wordt in mei 7. Is ook een klein mannetje van 115cm en 17 kilo.. Hij is geen grote eter, maar ik probeer er zeker op te letten dat hij genoeg binnen krijgt. Hij eet vooral graag brood, maar dat kan je ook niet 3 x per dag eten. Het avondeten is dan ook vaak een ding hier. Hij staat ook onder controle van een ka en een uroloog. Maar heb nog nooit gehoord dat hij ondergewicht heeft.
Ik heb net de bmi van onze oudste berekend. Deze is 12,5. Ik vind haar slank, maar niet mager. Ze is nooit ziek, eet goed, beweegt goed en is zelden moe of lusteloos. We zijn een maand geleden bij de ggd geweest met haar en zij heeft er niks over gezegd. Behalve dat ze er goed uit zag..
ik heb net de bmi van mijn dochter berekend en die is 11.9 nou zit J. niet helemaal in de leeftijdscategorie die jij bedoeld, ze is namelijk 2,5 jaar. maar ik snap je wel, ze eet onderhand als een bouwvakker (vooral haar avond eten) en aankomen ho maar.. inmiddels zijn we bij de dietiste geweest en heeft ze dieetvoeding gekregen (extra calorieën) is het miss een idee om een doorverwijzing te vragen voor de dietiste?! dat hij/zij jullie kan helpen met evt tips..