Zonder speen slapen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MaMa, Jun 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat antwoorden als hij morgen toch om z'n speen vraagt?

1. 1) kan hem niet vinden, hij is kwijt

2. 2) je bent nu 2 jaar een grote jongen en kan zonder speen slapen

3. 3) anders, namelijk

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Oké hij ging vanavond naar bed en ik ben semi per ongeluk zijn speen vergeten te geven en hij heeft er niet on gevraagd en is gaan slapen.
    Mooi!
    Maar hoe nu verder? Wat als hij morgen om z'n speen vraagt? Wat is het meest pedagogisch verantwoordde om te zeggen..
    1) kan hem niet vinden, hij is kwijt
    2) je bent nu een grote jongen (2 jaar geworden) je kan nu zonder speen slapen
    3) anders, namelijk

Dankjulie :)

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Uh geen reactie geven mss?
    Wat niet weet wat niet deert

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Echte wat werk is gewoon weggoien en niet meer kopen.
    Hier met 1.5 ook vergeten keertje geven, daarna gewoon heb ik weggestopt.
    ze vraagt het volgendr dag om ik zegdat die weg is, weet ik niet waar. Ze zoeken overaal en vind het toch. Toen heb ik gewoon weggegooid klaar ze zocht kon nergens vinden en toen zei ze: "nou...okey.." Ik zeg" is die weg? Nergens te vinden he?" Ze antwoorde "jaaah..." En sindsdien nooit mwer gevraagt of zo. Ze vind spenen nu echt wat bij babys hoort

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    1 en dan 2 als 'troost' in de trant van; het komt wel goed toch?

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik zou zeggrn dat hij gister ook zonder speen ging slapen, dat heeeel goed ging en we dat vandaag weer gaan proberen

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik ben niet van het cold turkey en niet eerlijk zijn....
    Want als hij het vraagt weet je wel waar hij is...
    Ik zou er wat leuks mee doen het hem zelf weg laten gooien.
    Hem een leuk klein speeltje uit laten zoeken.
    Ik ben benieuwd of hij er op terug komt!

7. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Dit is wel eerlijk
    Op zich als het moet dan maar een leugen om bestwil maar liever gewoon zoals het is
    Dus je hebt het al gedaan dat ging goed want je vwnt al zo groot dus je hebt hem niet meer nodig

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Als je kindje twee is zou ik gewoon eerlijk zijn.

'gisteren waren we hem vergeten, maar heb je ook heel lekker kunnen slapen, wat als we hem weg doen, je bent al best groot en geen babytje meer'

Samen kunnen jullie dan afspreken hoe je hem weg doet (en of je hem er iets anders voor terug wil geven.....)

9. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Bij ons ging hij kapot. Mooi moment om te stoppen dacht ik zo. Zoon was het er niet mee eens. Speen dus afgeknipt en hij heeft nog 2 dagen met 'stompje' geslapen. Toen was de lol eraf! Dus mogelijk de speen 'saboteren'?

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier precies zo... Speen afgeknipt totdat ze het stompje niet meer in wilde

11. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Dat is een goeie... Mijn dochter is zwaar verslaafd aan dat ding en mijn man wil hem straks met zwarte piet mee laten geven maar dat laat ze denk ik nooit toe.... :$ ik denk trouwens ook dat ze een zware driftbui krijgt als ik hem afknip

12. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Wij hebben 1 gedaan en dat werkte prima. Hij vroeg er idd de avond erop wel naar en toen verteld dat ik hem niet kon vinden. Oke was het antwoord en hij ging zonder problemen slapen. De 3 avonden erop vroeg hij hem ook en ook toen was het oké en hij ging prima slapen. Wel had hij hem al vanaf 11 maanden alleen in bed met slapen en verder niet. Hij was er met 2 jaar en 4/5 maanden vanaf.

13. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ik heb 'm kapot geknipt en daarna met veel poeha laten zien "Oooohhh, hij is kapot! Nou, dan moeten we hem weggooien."
    Kind zelf speen in prullenbak laten gooien en daarna kon ik daar telkens aan refereren: "Hij was kapot weet je nog? We hebben hem weggegooid."

Ging goed bij oudste (4 jaar, maar dus wel ontwikkelingsachterstand) en middelste (2 jaar). Jongste ben ik nog niet echt aan begonnen door omstandigheden :)... (2 jaar nu ook).

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113

Zo zou ik het ook doen.

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113

Ik zou bij voorkeur niet tegen mijn kind liegen aangezien ik ook niet wil dat ze dat tegen mij doet. Dat zou een beetje krom zijn in in mijn ogen.. ;)

16. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Dl wilde nooit een speen, dus ik zou in plaats daarvan een slokje water aanbieden + een knuffeldoekje...

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    In de ochtend vroeg hij er niet naar terwijl hij er normaal s morgen s om vraagt hem te zoeken als hij hem snachts is verloren
    Voor zijn middag slaap je vroeg hij het wel rustig uitgelegd dat hij van acht ook goed heeft geslapen zonder en hij een grote jongen is en hij prima zonder kan slapen. Hij was wel even verdrietig maar niet zwaar overstuur en ging toen al gauw slapen. Vanavond vroeg hij het ook weer hetzelfde uitgelegd en toen ging hij gewoon slapen!
    Hopelijk morgen bij de oppas ook :)

Dankjullie voor de antwoorden!

18. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Op verzoek van Ts gesloten.

Share This Page