Hallo dames, Ik heb een vraagje; Mijn dochter van 22 maanden klaagd over hoofdpijn, gemiddeld 2 a 3x per week. Nu zei mijn moeder van de week dat het niet normaal is als een kindje die zo jong is hoofdpijn heeft! Klopt dit? En wat kan ik hier dan het beste mee doen? Moet ik ermee naar de HA? Persoonlijk maakte ik me er eigenlijk niet zo druk over, aangezien wel gewoon vrolijk en druk is... Maar toen me moeder dit zei dacht ik mmmzzz, laat ik maar eens even de dames van ZP vragen? Groetjes Cherryl
hm ik moest direct een het kiss-syndroom denken. zou ff langs de huisarts gaan, misschien zit er iets in haar nekje scheef.
Zou ook even langs de huisarts gaan. Ziet ze het wel goed? Ik had als klein kind ook veel hoofdpijn,een brilletje was de oplossing
Mijn zoontje klaagde ook veel over hoofdpijn maar een kind kan nog lastig de precieze plek aanwijzen hij had buisjes nodig nu nooit meer over gehoord
Dikke kans dat het wat anders is dan hoofdpijn zoals wij dat kennen, maar er is dan vaak wel wat aan de hand: een kleintje klaagt niet voor niets over pijn. Wel goed dus om met de huisarts even te gaan kijken of je kunt achterhalen wat er aan de hand is! Want 2-3 keer per week klagen over pijn is wel gek. Je geeft tegelijkertijd wel aan dat ze vrolijk is: als ze pijn aangeeft, klopt haar lichaamstaal dan ook met pijn? Of is het meer een woordje wat ze op heeft gepikt en is het spel? Thirza kan namelijk ook heel dramatisch roepen dat iets pijn doet, maar weet met haar huidige woordenschat dat gewoon nog niet genoeg te specificeren: alles wat ze voelt aan geduw enzo is pijn: dat kan ze gewoon nog niet goed genoeg uitdrukken, dat er verschil is tussen geduwd worden, een klein beetje pijn, veel pijn, en heftige pijn. Dat laatste is altijd wel heel duidelijk, omdat ze dan ook kreunt en huilt enzo, (echt kreunen en huilen dus ).
op het moment dat ze aangeeft hoofdpijn te hebben is ze niet zo vrolijk... komt ze echt bij me liggen of op schoot zitten en een heel enkele keer wil ze zelf naar bed... maar ze kan 10 min erna gewoon weer vrolijk met haar poppen spelen zeg maar...
heb jezelf wel eens hoofdpijn? Mijn vader zat namelijk met zijn vinger in het gips en eef heeft de halve week met een auwa vinger rondgelopen perfecte imitatie van opa
ik heb zelf wel last van regelmatige migraine, maar ik heb eigenlijk nog nooit gezegd dat ik pijn in mijn hoofd had, ik zeg dan vaak; mama is ziek. dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dit van mij heeft....
Mijn dochter klaagt sinds gisteren voor het eerst echt over hoofdpijn. Maar ze is verkouden dus neem aan dat de holtes dicht zitten en dit hoofdpijn veroorzaakt. Lijkt mij toch iets om na te kijken als je dochter het zo vaak aangeeft.
Kan veel redenen hebben. Maar ik zou het ook niet helemaal normaal vinden op die leeftijd. Misschien even langs de ha?
Ik zou ook even langs de huisarts gaan, heb mijn dochter nog nooit over hoofdpijn horen klagen trouwens.
Ik zou zelf even langs de ha gaan, zou het niet normaal vinden als ons meisje zoveel hoofdpijn zou hebben. Hopelijk is er niets vervelends aan de hand!
maandag ga ik naar de ha. hij is nu met vakantie en het is niet dringend genoeg voor de vervanger. bedankt!