Dochter hele harde ontlasting

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Spiegeltje, Sep 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

Nov 17, 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Sinds zaterdag heeft mijn dochtertje van anderhalf harde poep met als gevolg dat gister gewoon haar drolletje vast zat en op het moment dat ze moet poepen gaat ze huilen zo zielig! Heeft iemand tips wat ik het beste hieraan kan doen? Ik geef haar al vers geperste sinaasappelsap en veel drinken. En wat kan ik beter niet geven? In ieder geval weet ik dat bananen stoppen dus die krijgt ze niet.
    Alvast bedankt
    Groetjes

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Pruimen geven? Die werken laxerend...

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    kiwi, ontbijtkoek, pruimen werken laxerend

Onrijpe banaan stopt inderdaad

onze dochter heeft ook vaak last gehad van harde ontlasting, nu geven we haar standaard iedere dag probiotica en heeft ze normale ontlasting..

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Veel fruit, extra olie/boter ( kinderen tot 2 hebben extra behoefte aan vetten )

5. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

Mar 17, 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft dochter dat ook een tijd gehad, ondanks de borstvoeding. We zijn zelfs door verwezen naar een kinderarts, maar daar kwam niets uit. Uiteindelijk kregen we forlax, en dat heeft ze een aantal weken gebruikt, en toen kon ze weer zonder. Om te "leren" dat poepen geen pijn hoort te doen, kregen we een creme van de huisarts wat het een beetje verdoofde daar, na een paar keer hoefde ze niet meer te huilen tijdens het poepen.

We letten nu erg op dat ze vooral voldoende drinkt. Ze krijgt sowieso nog borstvoeding op verzoek, maar er staat ook standaard een beker drinken op tafel en daar neemt ze tussen het spelen door ook vaak een slokje van.

6. PDaphne

PDaphne Actief lid

Feb 2, 2009
    193
    1
    0
    Ah sneu :( mijn zoontje houdt erg van (zwarte) olijven, en altijd als hij daar een bakje van heeft gehad heeft hij de volgende dag een MEGA poepluier haha :D misschien kun je dat eens proberen? Succes!

Share This Page