dochter huilt op psz

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door girlanis, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girlanis

girlanis Actief lid

4 dec 2013
    165
    0
    16
    hoi dames,

mijn dochter van 2 jaar en 2 maanden huilt heel erg op de psz. elke keer als ik haar wegbreng is het een drama. thuis met schoenen aandoen begint ze al te vragen waar we naartoe gaan en dat ze niet naar school wilt. als we op de psz aankomen begint ze te huilen. ze gaat nu 2 ochtenden in de week (sinds september) en elke keer een drama.
    af en toe is ze dan wel rustig en beetje aan het spelen maar daarna begint ze weer te huilen en naar mama vragen. nu vraag ik me af of ze toch nog moet wennen of is het mss nog te vroeg voor haar . mss is ze er nog niet klaar voor??? wie herkent dit?? k weet wel dt het per kind verschilt. de ene kind went meteen en gaat spelen en de ander heeft gewoon wat meer tijd nodig. maar vind het nu wel te lang duren in ons geval.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ze stopt dus niet met huilen nadat je haar weggebracht hebt?

Aiden ging destijds 1 ochtend per week naar de PSZ en de eerste 4x dat ik hem wegbracht, heeft hij gehuild. Wat stopte toen ik eenmaal weg was. Hij had alleen moeite met het afscheid steeds, waardoor ik hem op een gegeven moment gewoon naar binnen heb geschoven met de mededeling dat ik hem gauw weer kwam ophalen en snel weg ben gegaan. Nog even zwaaien buite bij het raam en klaar was het. Bij hem moest ik het afscheid dus zo kort mogelijk houden.

Nu met Finley ook drama bij het wegbrengen. De eerste keer was hij totaal over zijn toeren. En toen ik hem weer kwam ophalen, stond ik per abuis in zijn zicht in de hal te wachten. Toen was het dus keihard "mamaaaaaaaaa!" gevolgd door dramatisch gehuil. De leidster wist niet hoe snel ze de deur moest opendoen zodat ik hem kom ophalen. Hij had zich overigens prima vermaakt.

Vorige week moest hij voor de tweede keer heen. Nou.....het was "Nee! Nee Nee! " En hij ging languit in de hal voor de ingangsdeur liggen :). Weer bij hem gebleven even, wat traantjes hem in de armen gedrukt van een leidstee en ben weggegaan.
    Toen ik hem op kon halen, waren ze buiten aan het spelen. Om drama te voorkomen, ben ik om de hoek achter bosjes gaan staan wachten totdat ze naar binnen gingen. :)
    Toen we naar binnen konden, zag hij me niet eens. Hij zat rustig in de kring op het bankje te wachten.Geen traantjes dit keer!

Mij benieuwen hoe het woensdag zal gaan. Dan mag hij voor de derde keer heen.

3. girlanis

girlanis Actief lid

4 dec 2013
    165
    0
    16

niet dat ze 3 uurtjes achter elkaar huilt maar het is meer huilen dan rustig zijn. af en toe speelt ze een beetje en eten drinken met de groep gaat ook redelijk . maar daarna begint ze weer te huilen en naar mama vragen.. pff weet het echt niet meer:(:(

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Een kind hier uit het dorp, die tegelijk met mijn dochter is gestart op de psz, heel een half jaar gekrijst op de psz. Met name het halen/brengen.

5. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Het is herkenbaar van ons zoontje die rond diezelfde tijd mocht beginnen op de PSZ. Voor ons was het toen duidelijk dat deze stap nog te vroeg voor hem was. Hij huilde alleen maar, bleef in een hoekje staan en wilde niet eten/ drinken.

Belangrijkste vinden wij dat het een LEUKE ervaring is, al moet een kind natuurlijk altijd even wennen. Maar hier was niets leuk meer aan. Hij werd er, ook thuis, erg angstig van. Dus wij proberen het over een paar maanden opnieuw. Hij is nu 2 jaar 5 maanden en heeft zich in een paar weken ineens zo ontwikkeld dat ik nu veel meer hoop heb.

Kijk dus goed naar je eigen dochter, jij kent haar het beste en dan weet je of je moet doorzetten, of dat je beter even kunt wachten.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Had onze dochter ook rond die leeftijd

Ik heb haar er toen afgehaald en met 2 jaar en 8 maanden weer geprobeerd. Toen was het goed.

Ze was er nog niet aan toe.

7. girlanis

girlanis Actief lid

4 dec 2013
    165
    0
    16
    Ik denk ook idd even stoppen en dan opniuw beginnen over paar maanden. Vandaag weer vreselijk gehuild op de psz. Ze laat zich ook niet meer afleiden met een spelletje of boekje of wat dan ook.
    Echt zielig ook en idd ze moet het gewoon leuk vinden. Maar daar is tot nu toe geen sprake van . Ze blijft veel huilen en zoeken naar mama:(
    Mss is het anders als ze over paar maanden opnieuw gaat beginnen, Is ze nl wat ouder ook.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    2jr en 2 maanden is ook nog wel aan de jonge kant hoor.

Hier mogen ze met 2jr6mnd en als er plek is bij 2jr3mnd en mits ze er aan toe zijn.
    Mijn dochter heeft een week of 4 gehuild bij het afscheid, maar dat was telkens wel snel over.

Als je kindje blijft huilen dan zou ik echt nog even wachten.

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    dl gaat pas met 2,5. Ze is wel al erg op zoek naar actie, dus vermoedelijk is ze er ook aan toe. Merk je ook zoiets bij je dochter? Als niet dan zou ik het zelf een maandje of wat uitstellen, als dat een optie is tenminste.

10. girlanis

girlanis Actief lid

4 dec 2013
    165
    0
    16
    Dat is het nu juist. Ze heeft niet kindjes om te spelen In de buurt of familie. Dus dacht mss is het leuk voor haar op de psz met kinderen. Maar als ze alleen gaat om te huilen en verdrietig is dan stop ik ermee. N over paar maanden weer proberen.
    Ik ging tijdje terug maar ouder kind ochtend maar die bestaat er volgens mijnook niet meer. Daar kon ze dan wel spelen en mochten de ouders bij zijn en was ze dus ook beetje onder de kinderen. Jammer dat dat niet meer is. Als een van jullie nog leuke activiteiten of iets dergelijks weet om samen met je kind te doen dan hoor ik dat heel graag. . Alvast bedankt :)

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    ouder en kind zwemmen, peutergym, muziek op schoot, kennismakingsbezoekjes aan verschillende psz (misschien valt een andere wel beter in de smaak, je weet nooit)

Deel Deze Pagina