Kan/mag dit wel met 6 weken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kaala, May 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Doorslapen. Mijn dochtertje slaapt sinds 3-4 nachten de nacht door, weegt zo'n 5.5 kilo en wordt altijd uit haarzelf wakker en drinkt de hele dag goed. Volgens het pak met de vlesvoeding heeft zij nog maar 5 voedingen nodig..Maar op internet lees ik dat ze toch zeker 7 voedingen nodig heeft, maar aangezien ze 150/5 en soms 180/6 drinkt, lijkt 7 me een beetje teveel. In de ochtend/middag/avond komt ze braaf zelf om de 2.5-3 uur maar snachts slaapt ze tussen de 6-8.5 uur, heb haar de 1e keer wakker gemaakt snachts na 5 uur maar oh wat was ze chago..2 dagen terug kwam ik beneden en m'n partner zei dat ze zo 6.5-7 uur door had geslapen..Ik wist niets te zeggen, maar ze werd gewoon uit haar zelf wakker en ze was alert en deed glimlachen enzovoorts..Zal ik haar dus nog om de 3 uur wakker maken snachts, of mag ik haar laten slapen?

Ook nog even iets anders, ik lees overal dat ze met 2 maanden hun hoofdje heel even optillen als je hen oppakt of laat zitten, maar zij doet dit nu vanaf 5 weken, ze houd haar hoofd recht als ze het optilt als we haar op de buik leggen (en maar om haar heen kijken inclusief het hoofd) en als ze "zit" ondersteunt ze haar hoofd ook (zonder gewiebel) m'n partner is nu dus gestopt met haar nek te ondersteunen als hij haar op zijn buik heeft, en als hij haar optilt ondersteunt hij haar hoofd ook niet, omdat ze mee gaat..Maar moet je niet tot minimaal 4-5 maanden het hoofd ondersteunen, of ze het nou zelf kunnen of niet, gewoon voor de zekerheid?

2. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    Ik zou zeggen gewoon lekker laten slapen. Ze weegt genoeg en krijgt voldoende voeding binnen. Met flesvoeding slapen ze vaak ook wat eerder door. Borstvoeding is licht verteerbaarder.

Mbt het hoofdje, zou ik zeker nog ondersteunen. Het is niet erg om haar een paar keer per dag te laten oefenen maar helemaal niet meer ondersteunen is het echt te vroeg voor.

Geniet van het doorslapen!
    Onze dochter sliep ook al snel door, heerlijk.
    Hopelijk is de tweede straks ook zo voorbeeldig, hihi.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter sliep met 4 weken ook door dus ik zou zeggen, lekker laten slapen. Wij gaven voeding op verzoek en 's nachts kwam er dus geen verzoek.

Met het nekje, hier was vanaf dag een haar nek al super sterk, lag ze in de box al dat koppie omhoog te houden. Wij hebben dan ook niet heel erg veel ondersteuning gegeven, maar wel gezorgd dat er niets geks kon gebeuren. Wij hebben zeker niet tot 4 maanden ondersteund hoor, ik weet niet meer precies tot wanneer wel, maar hebben eigenlijk gewoon ons gevoel gevolgd daarin.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

lekker laten slapen, ikzelf zette altijd een wekker op voor het geval dat hij te lang zou slapen, dan zou ik even kunnen gaan controleren

hier ook heel sterkt met het hoofdje vanaf de eerste dag, ondersteun het eigenlijk nooit, ook nooit echt gedaan, wel voorzichtige bewegingen doen, geen onverwachtse felle en onbewust hou je je hand toch op een manier dat je heel erg snel bij het hoofdje zou zijn mocht ze gaan wiebelen, ik hield altijd een hand bij zijn ruggetje als ik hem vast had en door de kamer wandelde, stel hij zou gaan wiebelen dan ben je er zo bij

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lekker laten slapen dus :) Sinds dat ze doorslaapt slaapt ze ook in haar wieg ipv bij ons, gelukkig maar want de draagzak vind ze maar niets.

Als ik niet uitkijk blijf ik haar hoofd tot 3 jaar nog ondersteunen, heb zo het gevoel dat ze nog maar een dagje oud is en nog niets zelf kan..

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Laat slapen, laat slapen. Als zij het goed doet op 5 voedingen dat is dat toch prima? Max 1 L op een dag aanhouden.

En qua hoofdondersteuning, hier ook een dame die al vroeg zulke dingen kon. Ondersteun pas als je ziet dat het te moeilijk wordt voor haar, dus als ze gaat schokken/wiebelen met haar hoofd. Laat haar verder lekker zelf oefenen, teveel ondersteunen zorgt juist voor slappe spieren. Ik ondersteun hier al een anderhalve maand alleen als ik een stukje met haar ga wandelen in de draagdoek. En eigenlijk houd ik mij hand er alleen maar bij voor het geval dat, omdat alles meer wiebelt als je echt een stuk gaat lopen. Als ze te moe wordt, trek ik de draagdoek over haar hoofdje heen zodat hij gefixeerd wordt.

7. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Mijn ukkie sliep na de kraamweek al door, 7uurtjes dan
    en vanaf 10 weekjes al klokje rond
    dus ja moet kunnen toch???
    en het hoofdje, ik zou het wel blijven ondersteunen, maar ons dochtertje was er ook snel mee

8. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Gewoon lekker laten slapen.
    Mijn zoontje sliep ook erg snel door en ik heb dat dus op het cb gevraagd, kon geen kwaad als er maximaal 11uur tussen zit, anders kunnen ze lag clucose waarden krijgen..........
    Dat met het ondersteunen van het hoofdje ik zou nog wel ondersteunen bij het oppakken, hier ook een hele sterke vent maar ik onersteun hem nog wel als ik hem op pak, voor de rest draag ik hem rechtop zonder dus zijn hoofdje te ondersteunen.

Share This Page