Beetje lullige opmerking dit. Voor de overstap had ze deze momenten ook al. Verder groeit ze goed en is 90% van de tijd heel lief en tevreden. Ik word gewoon soms zo moe van de conclusie dat t wel aam de kv zal liggen. En miss is t wel een stom advies van t cb geweest. Tja tis mn eerste dus ik neem aan dat t cb weet waar ze over praat.
Hihi, dat laatste zal je over veel dingen nog gaan verbazen! Wat ik af en toe hoor om mij heen over het CB... Tjonge! Je zou inderdaad zeggen dat ze weten waar ze het over hebben. Verbazend dat ze toch zo vaak tegenstrijdige adviezen geven. Maar anyway, off topic is dat. Ik hoop dat ze snel beter wordt. Draagdoek was voor ons echt een uitkomst, en met de tijd wordt het écht minder. (ik zei dus niks over fv en dat het daar wel aan zou liggen, die interpretatie/conclusie trek je zelf)
Met die leeftijd was ze hier ook van gemiddeld 17.00-23.00 onrustig en clusterde ze. Heb haar toen hele avonden bij me gehad. Daarna viel ze als een blok in slaap. Draagdoek was hier ook erg fijn. Ik heb het idee dat het bij ons een combinatie was van voltanken voor de nacht, prikkelverwerking en mamahonger.
Tja, ik schoot een beetje uit mn slof omdat er de laatste tijd redelijk veel opmerkingen zijn gemaakt over het feit dat ik nu kv geef. En die waren niet positief. Je zou haast zeggen dat ik mn dochter aan het vergiftigen ben ofzo als je sommigen hoort... En daar was ik gewoon een beetje klaar mee. Dit was de bekende druppel zeg maar. En ik was in dit geval snel geneigd het cb te geloven, aangezien mn tante het zelfde gehaf heeft. Ze gaf bv en mn nichtje deed niets dan afvallen en huilen. Toen bleek dat ze zo ongeveer water aan t meisje gaf. Vandaar dat ik t geloofde dus. Ik ga vanaaf es proberen hoe ze reageert op een extra voeding en dan iets minder in de fles.
hey hier heb ik ongeveer hetzelfde alleen begon het hier pas na 3 maanden hier is het een combinatie van moe zijn, niet willen slapen na 15u en hij rust wil hebben, een eigen ritme. overdag kan ik alles met hem, al ga ik naar een punkfestival zal hij nog een voorbeeld zijn volgens mij maar vanaf 17u begint hier zijn avondhumeur voed je op verzoek? laat haar haar eigen ritme bepalen als je dat nog niet deed hoe slaapt ze in de namiddag? probeer eventueel een extra slaapje in te lassen probeer elke avond ongeveer hetzelfde te doen, als ze wakker is en jij gaat koken zet haar bij je en doe dit elke dag gaat ze om 16u even slapen probeer dit elke dag te doen maakt niet uit wat je doet maar probeer vanaf 17u elke dag hetzelfde ritme te houden heb je thuis bezoek dan ook hetzelfde ritme proberen aan te houden niet pushen met drinken, dit werkt hier averechts voor het slapen gaan elke dag hetzelfde ritueeltje op hetzelfde tijdstip, hier heeft hij het tijdstip zelf geregeld het gaat hier nu beter maar leuk is anders, voor alle partijen probeer zo rustig mogelijk te zijn, als je gestrest bent voelt ze dat aan mijn mannetje is wel ouder maar misschien herken je het wel en heb je toch iets aan mijn tips?
Het bekende "cluster" moment.. Het ligt niet aan de voedzaamheid van je bv maar is gewoon normaal. Ik hoef geen betoog te houden maar je ziet dat het probleem niet is opgelost met kf. Tip: je erbij neerleggen en er voor haar zijn ( hoelaatig dat soms ook is ) maar het gaat vanzelf weer over en is compleet normaal.
Bij een clustermoment zou je denken dat ze wil drinken op het moment dat ze huilt en je het aanbied. Maar als ik haar iets aanbied begint ze alleen harder te huilen. Lijkt me dus niet het probleem... En de problemen met de bv deden zich niet alleen in de avond voor. Maar de hele dag. Als het alleen de avond was had ik niet aan de bel getrokken...
Ik probeer zo veel mogelijk een ritme er in te houden. Qua voeden probeer ik het op vaste tijdstippen te doen. Maar dan wel in die zin dat als ze zich eerder meld krijgt ze ook eerder. Maar als ze zich niet meld maak ik dr wakker. Dan ga ik eerst ff rustig net dr zitten knuffelen En dan drinkt ze dr flesje bijna leeg. Qua avondritme hadden we een week geleden net de 3 voedingen teruggebracht naar 2. Om 8 en 11 uur. Dat leek in eerste instantie erg goed te gaan. Ga vanaaf weer terug naar 3, om 7, 9 en 11 uur. Eens kijken of het dan beter gaat.
Owjah... zachte dwang is soms nodig. Dan heeft ze nog honger, maar spuugt de fles weer uit (voor ik opmerkingen krijg, deed ze aan de borst ook al). Maar ik houd het wel bij zachte dwang. En dat werkt goed. Dan drinkt ze door tot ze vol is en wors niet na 10 minuten krijsend wakker omdat ze nog honger heeft...
Misschien toch ook krampjes? Weet niet of ze hier symptomen van laat zien? Beentjes buigen en strekken? Ons mannetje heeft rond die periode heel erg last van krampjes gehad en ja vreemd genoeg viel het overdag wel mee maar eind van de middag begin van de avond begon het dan! Als je van voedimg wisselt moeten de darmpjes hier aan wennen. Dus ook met overstap van bv naar kv. Ik heb geen borstovoeding gegeven gelijk met kv gestart maar ook hier met wissel van hypoallergeen naat standaard heel veel krampen gehad! Nu krijgt hij omneo comfort en dit helpt echt super goed!! Wat bij ons hielp bij krampjes of huiluurtjes was de draagzak! Weet je daarnaast die kleintjes kunnen nog niet praten huilen is hun manier om zich te uiten. Soms weet je niet echt wat er is.. Probeer als jullie meisje tevreden is uit wat ze prettig vind. Als ze dan verdrietig is kun je dit gebruiken om te troosten! Succes meid het is best lastig!
Echt krampjes zijn het denk ik niet. Ze trappelt nl niet echt met dr beentjes. Ik denk dat het dan toch huiluurtjes gaan. Ze gaat vanaaf wel drie kleinere flessen krijgen, ipv 2 normale flessen. Es kijken of ze daar ook wat rustiger van word.
toen ik met een week of 6/7 de overstap ging maken van bv naar kv hielp dat hier ook het beste om in de avond kleinere flessen sneller achter elkaar te drinken. hij dronk met de borstvoeding ook meer in de avonden en wilde dat met kv ook. verder stond hier de kinderwagen binnen, vanuit de bank kan je heel goed wiebelen en mijn zoontje vond dat fijner als steeds op de arm en sliep dan nog lekker even.
Vanaaf geprobeerd om vaker te laten drinken, maar de extra fles weigert ze gewoon, waardoor ze minder drinkt dan met 2 flessen. Morgen gaan we haar volledig op verzoek voeden. Kijken wat voor ritme ze aan gaat houden. Ben er meer en meer van overtuigd dat het huiluurtjes zijn. Krampjes heeft ze m8sschien ook wel, maar niet zo erg dat ze er zo van huilt. Ze trekt en trappelt ook niet extreem met haar beentjes. Naja, gewoon uitzitten dus... Weo vervelend dat niets helpt. Zelfs knuffelen wil ze dan niet...
Ben er nu achter dat het geen krampjes zijn... Ze trappelt niet met dr beentjes en het is ook geen "ik heb pijn"-huiltje. Honger is het ook niet. Ze heeft nl net een fles van 120+4 volledig leeg gedronken. Ze lag te slapen op mn arm en zodra ik dr in bed leg begint ze. Ze word nl een beetje wakker, bedenkt dat ze toch nirt wil slapen en gaat jengelen. Dit jengelen gaat af en toe over in huilen. Dat houd ze nog geen minuut vol. Dan is het ergens tussen de 5 en 10 minuten stil en dan begint ze weer overnieuw. Overdag slaapt ze heel goed en na de fles van 11 uur ook. Dus ze krijgt dr slaap wel. Misschien een fase? We zien wel hoe lang dit duurt...
Gewoon lekker bij je houden! Hier beide kindjes de eerste 3 maanden onrustig geweest. Ik keek gewoon per keer en per moment wat werkte. Oudste wilde continu aan de borst (clusteren). Jongste soms maar was meestal gewoon onrustig. Speentje en pink pakte ze soms, soms de borst, tussendoor wat heen en weer lopen. Het is vanzelf weer overgegaan.
Nou, als ik dr bij me ga houden brult ze alleen maar harder... Dus dat doen we ook niet meer... We laten haar in dr bedje liggen tussen de voedingen omdat het daar lekker rustig en prikkelvrij is. Om de 10 min gaan we ff troosten. Gister heeft ze 1, 5 uur gehuild en vandaag maar 15 min. We hadden visite, dus was de tijd vergeten. En net toen ik naar boven wilde gaan was ze stil... Morgen maar weer kijken!
Maar ze was toch bij jou in slaap gevallen? Waarom laat je haar dan niet lekker bij je inplaats van in bed leggen? Dan huilt ze toch niet als ze slaapt? Ik vind 1,5 uur huilen en om de 10 minuten kijken echt heel erg lang voor zo een ukkie. Maar goed, ik zal de discussie daarover hier niet aangaan.
Ik weet niet waarom ze dat doet. Tijdens het drinken valt ze in slaap. Als ik haar dan in bedje leg begint ze te jengelen/huilen. Ze maakt er een combi van. Maar aks ik dr dan bij me pak word ze helemaal ontroostbaar en gaat echt huilen. Hoe ik haar ook bij me houd. Terwijl ze in dr bedje overwegend jengelt omdat ze niet wil slapen. Dat 1, 5 uur huilen moet je ook absoluut niet zien als volop huilen. Ze jengelt ff, huilt wat tussendoor, is dan weer ff 10 min. stil, en jengelt dan weer verder. Ik heb het idee dat ze overwegend moe is maar niet wil slapen.