Dochter in paniek bij Oma

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Bloomm, 17 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloomm

    Bloomm Actief lid

    6 apr 2016
    218
    154
    43
    We zitten hier met een situatie waar we niet echt weten wat we er aan moeten doen..
    Onze dochter is ruim 10 maanden en heeft "iets" tegen mijn moeder. Zodra ze in beeld is dan is het brullen.. een paar maanden geleden hebben we haar voor het eerst 2 uurtjes bij haar gelaten toen mijn man en ik samen even weg moesten.. ze heeft alleen maar gehuild die 2 uur.. sinds dien is het dus elke keer mis..
    Bij mijn schoonouders is er geen probleem, hier heeft ze ook al een keer gelogeerd..
    We proberen regelmatig even af te spreken zodat het vertrouwder wordt voor onze dochter.. fruithapje geven, boterham geven.. normaal is ze hier dol op maar als oma het geeft begint ze mij te zoeken en te brullen.
    Over een paar weken hebben we een bruiloft (de hele dag) aan de andere kant van het land, de bedoeling was dat onze 3 kids bij mijn ouders zouden gaan logeren (schoonouders gaan ook naar die bruiloft). Maar we zitten een beetje met onze handen in het haar.. Het idee is dat mijn ouders hier komen zodat ze in ieder geval haar eigen omgeving heeft. Iemand de tip?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat sneu voor je moeder. Mij lijkt idd in eigen omgeving dan het beste.
    Das veiliger qua gevoel denk ik, eigen spulletjes om haar heen.
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn dochter had dat bij mijn schoonvader.
    Was behoorlijk vervelend voor hem.
    Met 1.5 jaar veranderde dat ineens en nu is ze gek op opa.
    Ik zou ze inderdaad dan thuis laten oppassen, misschien dat dat beter gaat.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Mijn zoontje heeft dat bij mijn schoonmoeder gehad en mijn neefje bij mijn moeder. Nu zijn beide jongens dol op hun oma's.

    Wel zou ik dit zeker niet forceren want dan maak je het misschien erger.
    Ik zou dus zelf thuisblijven van de bruiloft.
     
  5. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Ons nichtje was bang van iedereen die een bril droeg. Kan het zoiets zijn?
     
  6. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Tsja.. het gaat vanzelf een keer over. Mijn zoon had dat hij mijn broer. Moest er niets van hebben. Inmiddels is het z'n beste vriend.

    Wel heel vervelend voor die bruiloft. Heeft je moeder al eerder bij jullie thuis op alle drie gepast? Kan me voorstellen als grote broer/zus erbij zijn dat dat ook zou moeten helpen... en komen je beide ouders? Misschien dat je vader dan voornamelijk de zorg voor de jongste op zich kan nemen.
     
  7. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Mijn beide kinderen hadden het tot ongeveer 1 jaar bij mijn schoonmoeder. Super vreemd want ik weet niet waarom. Ik vond her ook vrij lillig voor haar trouwens. Uiteindelijk is het goedgekomen en vinden ze haar nu gewoon leuk hoor! Geen tips, het was een fase hier..
     

Deel Deze Pagina