Mijn zoontje is heel erg bezig met de termen morgen, gisteren en vandaag. Ook met ochtend, middag, avond. En de combi van deze komt ook voorbij. Weet iemand of er een soort van kalender of oefenbord ofzo is waarop dit duidelijk staat aangegeven?
Je zou een planbord/ seizoenbord kunnen kopen, bij de kruidvat hadden ze een houten bord. Was even zoeken maar gevonden: https://www.kruidvat.nl/playing-kids-houten-kalender-uil/p/3912399 Je kan dan samen hebben over vandaag is het bijv dinsdag, we gaan vandaag... gisteren heb je bijvoorbeeld bij ... gespeeld,morgen gaan we Tijdens gesprekken kun je het ook hebben over het eten, vandaag eten we wortelstamp met worst, wat hebben we gisteren gegegten, wat zullen we morgen eten. Of tijdens een broodmaaltijd
Ik heb dit gemaakt toen ze net 3 was. Picto's van internet gehaald, geprint, geplastificeerd en wasknijper laten verven. Ze gebruikt het nog elke dag, maar weet nu ook zonder picto's welke dag het is.
Owly, bedankt voor het zoeken! Die ben ik idd vaker tegen gekomen. Niet helemaal wat ik bedoel. Wij werken ook met een planbord waar de twee belangrijkste activiteiten van de dag op aangegeven staan, natuurlijk icm de dagen van de week. Het benoemen van de dagen, ochtend, middag, gisteren, vandaag, morgen doen we nu idd ook. Dacht dat er misschien iets speciifiek voor die begrippen was, maar we gaan gewoon lekker door met benoemen dan. Het is natuurlijk ook een ingewikkelde materie. Wel eeg leuk om hem er zo mee bezig te zien 😊
Graag gedaan, je zou de begrippen meteen leuk plaatje uit kunnen printen en dan bij de dagen kunnen hangen.