Onze zoon heeft Dridase voorgeschreven gekregen van de ka ivm een overactieve blaas (soms om de 15 min plassen). Nu las ik de bijsluiter, maar daar wordt je niet blij van, eerlijk gezegd best wel angstig. het gaat toch om mijn kind die dit moet slikken. Wie heeft hier ervaring mee en viel het heel erg mee met de bijwerkingen? Ik hoor het graag! Groetjes Puck.
Onze dochter heeft toen ze 4 was dit voorgeschreven gekregen. Ze had geen last van bijwerkingen. Het enige waar ze wel last van had was het niet goed kwijt kunnen van de warmte. Ze heeft het niet heel lang gehad, omdat na een operatie de klachten verdwenen.
We gebruiken het nu een paar dgn en tot nu toe lijkt hij geen last te hebben van bijwerkingen. Wel is zijn plas gedrag nu helemaal doorgeslagen naar de andere kant. Hij hoeft nu dus nog maar heel weinig naar de wc lijkt me ook niet de bedoeling. Met 1,5 week hebben we weer contact, maar eens even overleggen dan.
Mijn dochter gebruikt het ook wegens een overactieve blaas. Ze gebruikt het nu een kleine 3 maanden en heeft geen last van de bijwerkingen. Hoe gaat het met je zoon qua plassen? Je schrijft dat hij nu nog maar heel weinig hoeft; hoe vaak is dat ongeveer? Het kan misschien ook komen door het warme weer dat hij de afgelopen dagen wat minder naar de wc moet? Mijn dochter zit sinds feb aan de dridase. In het begin merkte ik er niks van, daarna hield ze het zo lang op dat ze net op het laatste moment naar de wc ging en dus te laat was. Dat resulteerde in een grote plasbroek per dag en af en toe nog een natte onderbroek. Vanaf eind maart is het een maand lang super goed gegaan. Ze ging gemiddeld 5 keer per dag naar de wc en zonder gedruppel of natte plekken in onderbroek. Ze is zelfs 's nachts 2 weken droog geweest. Nu sinds vorige week gaat het weer wat minder. Ik merk dat ze weer last krijgt van de aandrang en weer wat 'lekt' . Ik heb het gisteren een dagje bijgehouden. Qua frequentie is het nog steeds een stuk verbeterd dan voorheen (7 keer in 24 uur ipv 13..) Maar ze had wel weer wat natte plekken en soms erg kleine plasjes (70-90ml), terwijl ze erg nodig moest volgens haar zelf.. En ook 1x een natte onderbroek en een plas van 200ml! Vrijdag moeten we weer naar de kinderarts
Hoi Ammie1984, onze zoon ging zo'n 13 a 14x per 24 uur naar de wc en plaste dan gem 80ml. Terwijl zijn blaas 240ml moest kunnen hebben. Nu we begonnen zijn met Dridase is dat drastisch omlaag gegaan, uiteindelijk ging hij nog maar 3 a 4x per 24 uur. heb hiervoor ook contact opgenomen met de KA omdat ik het niet vertrouwde. Tuurlijk speelt het warme weer ook mee, maar ik bood hem flink wat meer te drinken aan. Nu zijn we naar 2 tabletjes per dag gegaan ipv 3 en de frequentie ligt nu op 6/7x per 24 uur. Dit was prima volgens de verpleegkundige. Ongelukjes overdag heeft onze zoon nooit gehad, hij moest gewoon vaak en heel nodig, 's nachts had hij wel geregeld ongelukjes, maar dat gaat nu goed. Succes vrijdag bij de KA!
Mijn zoon gebruikt al 5 jaar dridase. Meteen vanaf de eerste dag na zijn geboorte. Hij heeft nog nooit een bijwerking vertoont