geen slaapjes overdag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vogeltje1, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Hallo peutermoeders!
    Mag ik jullie om advies vragen? Ons dochtertje is nu anderhalf jaar. Als babytje was ze een hele makkelijke slaapster maar toen ze 1 jaar was hebben we het speentje afgewend. Sinds toen werd het slapen met periodes een stuk lastiger, met name overdag. Daar hebben we ons nooit zo druk om gemaakt omdat ze snachts wel goed sliep en ze verder er niet veel last van scheen te hebben. Ze was altijd vrolijk en lekker aan het spelen. Maar sinds een paar weken slaapt ze ook snachts niet meer zo goed, word (erg) vroeg wakker en is dan huilerig en humeurig. Kennisen van ons begonnen op dat moment bij hun kind het middagslaapje af te wennen. Zelf vind ik het wel erg jong. Wat vinden jullie?

2. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het een fase is. Hier ook gehad rond 1,5 jaar en dat duurde even (paar weken geloof ik) en toen was het over en wilde ze gewoon weer slapen overdag. En nu nog steeds (2 jaar en 9 maanden) soms wel 3 uur. Je kan het blijven proberen en op een dag gaat ze dan weer slapen....of je hebt zo'n meisje dat gewoon genoeg heeft aan alleen 's nachts slapen...

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Mijn dochter van 1,5 slaapt ook niet meer overdag maar heeft dit zelf aangegeven.
    Ze is daar niet humeurig of vervelend bij. Toch slaapt ze 's nachts ook niet altijd even goed. Tot haar eerst sliep ze prima door maar vanaf een maand of 13/14 komt ze 's nachts varieerend van 1x tot wel 8x. Ik zou zelf niet het slaapje afbouwen overdag op deze leeftijd als ze nog zelf lekker gaat slapen. Pas wanneer ze zelf niet meer naar bed wil overdag zou ik ermaa stoppen

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Isabella slaapt niet meer vanaf 2 jaar en 3 maanden ( ongeveer) overdag.

We rusten altijd wel verplicht rond 3 uur een uurtje op de bank.

Als ze s' middags zou gaan slapen an ligt ze nog om 23.00 uur wakker. Dus ze heeft het gewoon echt niet meer nodig.

Ander half is wel jong inderdaad. Misschien is het een fase en is het na een week weer over. Ik zou nog niet stoppen met die leeftijd.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn dochter heeft regelmatig moeilijke slaapperiodes gehad hoor! Ik heb wel altijd gewoon doorgezet.
    Nu is ze 2 jaar en 2 maanden en slaapt soms nog wel 3 uur overdag! Even ter vergelijking met het verhaal van bosi, het kan per kind ontzettend verschillen!

6. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina