Dochter is gemeen op Snapchat

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sillies, 30 apr 2025.

1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.904
    18.698
    113
    Vrouw
    Natuurlijk hoort er ook begeleiding bij, maar als je er niet fatsoenlijk mee om kan gaan, dan maar even geen social media.
    Ik ben sowieso voorstander van een social media verbod voor jongeren tot een bepaalde leeftijd.

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.128
    14.858
    113
    Vrouw
    Tja, voor insta, snapchat en whatsapp moet je minimaal 13 jaar zijn. Dat vind je misschien ook nog te jong, maar er zijn zoveel kinderen die er wel op zitten en waarvan de ouders het ook gewoon weten en goedvinden. Dat wordt denk ik gewoon heel lastig om rond te krijgen.
    Hoe zou je dat dan moeten doen?

Neuzeke vindt dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.904
    18.698
    113
    Vrouw
    Ja snap ik hoor, dat dat wat lastig te realiseren is. Maar ik bedoel meer in de zin van dat ouders het verbieden. Ik vind het gewoon heel zorgelijk hoe het tegenwoordig gaat. En dat begint al op zeer jonge leeftijd...

Zxcvb vindt dit leuk.
  4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    Lijkt me dat je dochter op haar manier een grens probeert aan te geven, zonder daadwerkelijk de grens te verwoorden. Beiden partijen worden daar niet wijzer en zeker niet beter van.

Het betreffende meisje wat achter haar aan loopt mist gezien de reacties wat zelfvertrouwen. Als je de niet zo vriendelijke load over je heen krijgt en daartegen niet of nauwelijks verweerd en behoorlijk onderdanig terugkomt is dat wel iets om aan te werken. Niet alleen ten opzichte van je dochter, maar ook m.b.t. de vatbaarheid voor loverboys zijn dat soort meiden easy targets.

Je eigen dochter mist allicht nog wat effectieve communicatie. Je hoeft niet te bitchen om een grens aan te geven namelijk.

Alhoewel je dat vanzelf wel gaat doen als iemand continue over je grens heen gaat. Maar de vraag in hoeverre je die grens kenbaar hebt gemaakt op een manier dat de ander ook begrijpt (en waarom) is vaak lastig.

En de mentor zou hier inderdaad zeer geschikt voor zijn om hier wat handsvaten voor te bieden. Thuis zeker ook de gesprekken hiervoor open houden, in dr werk gaat ze dit ook krijgen en het is een mooi leermoment.

Social media is een gedrocht. En ik was zelf al t buitenbeentje op school, altijd al geweest, ik ben blij dat we toen der tijd niet ook nog eens social media hadden. Alsof de gangen, de aula, de klas en het schoolplein al niet voldoende waren voor een high alert modus, moet je nu ook social media nog in de gaten houden voor sneer campagnes...bahbah.

NiVa0230 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina