Tips 5 dec en 4e verjaardag gezocht! :-)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kimmy, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Ben op zoek naar wat leuke ideetjes ivm 5 dec en daarna eind dec de 4e verjaardag van dl.

Voor 5 dec wil ik graag voor zowel de oudste (bijna 4) en de jongste (bijna 1,5) een leuk boek. Iemand nog een tip voor beide doelgroepen? En voor de jongste (en ook wel wat voor de oudste) ben ik sowieso op zoek naar een leuke cd met kinderliedjes met veel bekende liedjes. Ik zie op bol.com heel veel staan maar wat is een aanrader..

Verder overweeg ik om voor de 4e verjaardag van dl iets van playmobile aan te schaffen. Het is wel even spannend of dit in de smaak valt. Dl heeft sinds ze 1,5 is met enorm veel plezier elke dag met duplo gespeeld. Ze is hier erg creatief mee en bouwt van alles (vliegtuigen.dierentuin en met name zelf gemaakte huizen vallen in de smaak om daarna met allerlei rollenspellen aan de slag te gaan). Vorige verjaardag het roze duplo huis aangeschaft en nog steeds veel plezier van. Het is dus even de vraag of playmobil net zo'n hit is en welke set leuk is om mee te beginnen.

Hier ervaringen met playmobile? En wat zijn leuke sets voor 4 jarigen..

Ben benieuwd!

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Onze dochter van nu 5 die is helemaal van de prinsessen playmobil. Verder wordt hier ook veel met pinypon gespeeld.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Beker, broodtrommel, fruitbakje voor op school, rugzak.
    Als ze duplo zo leuk vind en graag bouwt zou ik voor lego gaan of nog meer duplo. Heb je tegenwoordig ook leuke meidendingen voor.
    Step/Spacescooter junior, ministeck, spelletjes vb. Boomgaard van Haba.
    Oh en My Little Pony is hier ook in.

Boeken weet ik zo niet. Foeksia de miniheks is hier in en bij de jongste dribbel en dikkie dik.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Waarom geen Lego Friends (meisjeslego)? Juist als ze zoveel plezier heeft met het bouwen met duplo zou ik zelf eerder aan lego dan aan playmobil denken. Andere cadeauideeen zijn: Loco (mini), knappe koppen (of een ander leuk spel), fotocamera (bv kidizoom), poppenhuis.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vraag me dus ook af waarom je dan niet begint met Lego Friends? Is hier een enorme hit :) Playmobil ook hoor, maar daarmee kunnen ze enkel spelen, terwijl er met de lego van alles gebouwd wordt :)

Van playmobil speelt ze veel met de prinsessendingen, de elfjes en alles met dieren :)

Deel Deze Pagina