Hoi! mijn dochter krijgt binnenkort een groot bed en ik wil ook graag een leuke speelgoedkast voor haar in plaats van de commode. Welke kast hebben jullie op de slaapkamer van jullie peuter staan? (liefst met foto?) Ik ben al aan het rondkijken, zo'n vakjeskast van ikea is ideaal maar ik vind dat niet zo mooi..
De jongste heeft een kast met vier vakken en twee lades onderin. Ik vind de vakken eigenlijk wat te groot, waardoor het snel rommelig wordt. Verder heeft ze een kast in de vorm van een huis, van de Karwei, geloof ik. Die is erg leuk, alleen werken open kasten beter voor speelgoed, vind ik. Ze spelen veel meer met dingen die ze kunnen zien. De oudste heeft een Expedit ('vakjeskast', nu Kallax) op haar kamer. Ik vind hem ideaal. Onderin zitten vier van die doorzichtige bakken met knuffels, Barbies, PetShop, enz. In twee vakken daar boven staan wat spelletjes en in de bovenste twee vakken staan boeken. Andersom geplaatst kan je er bovenop nog een bankje maken, ook heel erg leuk. Het is dat het hier niet past door de ramen en verwarming ed, anders zou ik dat doen.
Dank je voor de tip! Zon vakjeskast is wel ideaal dat je het zelf je indelen (bak, lade of boeken bijvoorbeeld)
Wij hebben (beneden dan, maar kan natuurlijk ook op een slaapkamer) een grote vakkenkast. In 6 van de 8 vakken staan roze plastic manden. Eentje voor Duplo, eentje voor de houten treinbaan, eentje voor poppen en accesoires, etc. In de twee lege vakken liggen de puzzels en in de andere de kleurboeken en potloden/stiften. Ik vind het ideaal Het ligt altijd op de goede plek, opruimen gaat snel en het ziet er netjes uit.
Ik had nog een billy boekenkast van Ikea over en die gebruik ik ervoor. Heb van die bakjes met cijfers erbij gekocht bij Ikea.
Ik heb twee kallax kasten met die bakken met de roosjes op haar kamer staan. Ze heeft het zelf uitgekozen. In de bakken zit speelgoed maar ook beddengoed en pyjama's. Ideaal en het ziet er heel leuk uit!