Dochter is uit haar ledikant geklommen....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Juffie26, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh en over het moment, Eva kreeg rond 2 jaar een groot bed in haar kamer, maar ze sliep nog in haar ledikant. We wilden eerst dat haar zusje geboren werd en dat ze kon wennen, en dan langzamerhand over. Want haar zusje zou toch eerst een half jaar in de wieg slapen. Maar net na de kraamweek besloot Eva in het grote bed te willen slapen :). Dat kwam uiteindelijk wel goed uit aangezien Lisa opeens met 3 maanden wel over moest naar het ledikant.

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Helemaal waar absoluut!!!

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Je hebt gelijk :)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij onze zoon hebben we rond zijn tweede verjaardag aan één kant de spijlen uit zijn ledikant gehaald. Zelfde idee als een peuterbed. Hij kwam ook bij nacht en ontij uit z'n bed. Wij hebben toen zo'n peuterwekker (slaaptrainer) aangeschaft. Uitgelegd dat hij pas uit bed mocht 'als het konijntje wandelt' (Wij hebben er één met een konijn dat in bed ligt te slapen en dat aan het wandelen is.) Ik had verwacht dat we dit echt een tijd zouden moeten trainen. Maar het viel echt mee. We hebben hem die eerste week 1 keer terug in zijn bed moeten leggen omdat hij er toch uit kwam.

Het was welen duur ding, vond ik toen. Maar we gebruiken hem nu nog.
    Hij staat trouwens wel vrij vroeg bij ons, echt aansluitend bij de tijd dat hij anders ook zijn bed uitkomt (kwart voor zeven) Ik vind niet dat je zo'n ding kunt gebruiken om je kind in bed 'op te sluiten' tot je zelf uitgebreid hebt liggen uitslapen. In het weekend vind ik kwart voor zeven voor mezelf wel te vroeg. Maar als je bedenkt dat hij soms voor zes uur al wakker is, ligt hij dan toch al wel een tijd te wachten.

Overgang naar een groot bed was vlak voor zijn derde verjaardag. We lieten zijn ledikant staan en zetten het grote bed in elkaar. Zoon stond erbij te kijken. Zodra het nieuwe bed klaar was (matras erop, opgemaakt) liep hij naar zijn ledikant, pakte zijn knuffels en gooide die gedecideerd op zijn nieuwe bed. Geen moeilijke overgang dus. Viel me ook weer mee. Met de wisseling van de seizoenen een andere jas gaan dragen blijft lastig ;) maar een nieuw bed was geen enkel probleem. Dat vond hij wel stoer, geloof ik. En wat hij heerlijk vind: we kunnen nu bij het naar bed brengen even bij hemin bed liggen om te knuffelen. Dat kon in het ledikant natuurlijk niet. Hij zag dus zelf ook wel een duidelijk voordeel aan dat grote bed!

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje is een paar weken na z'n tweede verjaardag overgegaan van ledikant naar peuterbed en dat verliep zonder al teveel problemen. Hij heeft geholpen 'm neer te zetten en hebben er verder niet te veel van gemaakt. Middagslaapjes gingen gelijk prima maar de eerste drie nachten vond ie een beetje spannend, bleef ik op de bovenverdieping tot ie sliep. De eerste nacht wilde hij ook z'n slaapzak nog aan maar de tweede nacht vroeg ie daar al niet meer om. Hij is er nog nooit zonder toestemming uit gekomen en daar hebben we niks voor hoeven doen :D :)

6. Twanneke

Twanneke Actief lid

18 aug 2014
    175
    0
    0
    Allebei mijn jongens hebben voor hun 2e verjaardag een eenpersoonsbed gekregen. De oudste omdat hij regelmatig (met slaapzak en al) uit zijn ledikant klom en ik dat doodeng vond. De jongste omdat we het een leuk en praktisch cadeau vonden (we hebben het bedje helemaal gepimpt en aangepast aan het junglethema van zijn kamer) en omdat het bij zijn broer goed bevallen was.

De oudste kwam regelmatig uit bed. Scharrelde dan wat rond in zijn kamer, maar viel altijd uit zichzelf weer in slaap. Dat doet hij trouwens nu nog steeds: speelt regelmatig even op zijn kamer voordat hij echt gaat slapen. De jongste komt nu nog steeds niet zelf uit bed, blijft keurig liggen wachten (af en toe roepend) tot je hem komt halen. Het verschilt dus echt per kind of ze blijven liggen.

Wat ik erg fijn vind aan een eenpersoonsbed is dat je er zo gezellig naast kunt gaan liggen als er iets is. Lekker even extra knuffelen als je kleintje daar behoefte aan heeft (na enge dromen, een drukke dag, of om wat voor reden dan ook), samen in bed een boekje lezen of nog even de dag doornemen. Heerlijk :)

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    De knoop is doorgehakt we hebben een eenpersoonsbed besteld.
    Net geweest voor hoeslaken die ik haar zelf uit heb laten zoeken.
    In eerste instantie wil ik het nog proberen met slaapzak in het "grote" bed lukt dit niet dan gaan we dekbed halen.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Deze is het geworden :)

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Lijkt me ook heerlijk :)

10. misa

misa Niet meer actief

Leuk!! Succes, gaat vast heel goed!

11. misa

misa Niet meer actief

Je bent geen muts hoor...! :)
    Niet iedereen vind alles even makkelijk of vanzelfsprekend hè..!

12. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter ging met precies 3 jaar over naar een peuterbed. Klom overigens nooit uit ledikant en is serieus nog nooit uit haar peuterbed gekomen. Ik zou het gewoon gaan proberen. Onze dochter ging naar het peuterbed en ook voor het eerst onder een deken (lag altijd zonder dekens in combisleeper). Perfect gegaan.

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb zojuist ook dekbed erbij besteld want de slaapzak blijft ook niet meer aan opeens. Het hek is van de dam hoor haha.
    Achterstevoren geprobeerd maar wordt totaal panisch vind ik ook zielig. Dus dekbed en ook maar nog gedaan. Twijfelde over de lengte maat toch maar voor 140x200 gegaan en niet 220 lang.
    Deze lengte is voor nu prima en als ze later groter is krijgt ze wel langer dekbed van 220.
    Ik ben benieuwd hoe alles gaat verlopen.
    Zie er ook wel voordelen in lekker samen in bed lezen, geen pijn in mijn rug van tillen, nachtelijk spoken kun je er even bij kruipen.
    Komt goed!

14. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Das zeker grappig. En dankjewel, morgen wordt de inleiding gestart :) Maar ik vond t ook ontzettend spannend hoor! Savannah wou de eerste weken en slaapzak en dekbed, na een week of 3 wou ze ineens geen slaapzak meer. We moeten haar wel voor we zelf gaan slapen, weer goed onder de dekens stoppen, maar daar merkt ze niks van. En heb je ook bedhekje erbij gekocht? Hier ligtze vaak tegen dat hekje te slapen, wij hebben er 1van gaas stof. En uit bed is ze nooit gekomen. Al hebben wij voor de zekerheid wel een traphekje achter haar deur gezet, dus ze kan niet verder komen. Hier een uitslaapster gelukkig rond 9.00 wakker.

Wat betreft de spraak taal ontwikkeling onderzoeken, hier zijn wij nu net klaar mee. Wij hebben video coaching gehad van t cb, en das echt fijn geweest. Ze zit sinds vorige week op psz, en na de zomervakantie gaat ze als vve psz verder. Verder wordt logopedie nu geadviseerd om zo snel mogelijk mee te starten, maar dat doen wij nog nuet, heb t idee dat alles teveel bij elkaar wordt. Eerst straks maar eens aan der broertje wennen en de psz ook nog. Ik vond t ook een spannend gebeuren hoor al die onderzoeken! Veel succes daarmee, komt vast goed met onze meisjes :).

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt voor je uitgebreide bericht.
    Wat spannend morgen de inleiding, daarna weer heerlijke kleine frummel geniet ervan hoor.

Bedhekje heb ik inderdaad ook besteld vond ik ook wel fijn idee.
    Deze week komt alles binnen als het goed is heb er zin in.
    En traphekje zit al hele tijd in haar deur, ze kan dus
    niet van haar kamer af komen.

Wij wachten nog op verslag van logo die ze naar adelante moet sturen die haar gaan onderzoeken hopelijk komt er niks geks uit maat we wachten het maar af. Ik wilde daarom ook nog wachten met bedje maar dat gaat niet meer dit wordt gevaarlijk voor haar zo. Groot gelijk dat je nog even wacht met logo eerst maar eens aan haar broertje wennen zou ik ook gedaan hebben goede keus.
    Heel veel succes morgen meid!
    Onze meisjes komt zeker goed ze zijn niet allemaal even snel en dat hoeft ook niet met wat extra hulp en begeleiding zal het vast in orde gaan komen allemaal

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedje komt morgen en we bouwen het vrijdagmorgen op.
    Zijn er nog tips? Hoe gaan we de overgang aanpakken?
    Gewoon ledikant samen opruimen en zeggen dat dit haar nieuwe bedje wordt en haar mee laten helpen als in dingen aangeven of zoiets?

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Spannend, wil jullie veel succes wensen! Zou haar zeker mee laten helpen etc.

Hier gaat ze nu met slaapzak en al uit bed. Achterstevoren aan doen leidt tot een halve slaapzak open en er ook uitgaan. Wel heel soepeltjes etc. Maar gaan er een dezer dagen ook aan geloven (ben ik bang haha).

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt :)
    Slaapzak Achterstevoren ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet. We moeten nu wel hebben geen keus. Ik wil ook niet wachten totdat ze een keer verkeerd uit bed valt dat moeten we voor zijn.
    Ik vind het heel spannend maar wil zo normaal mogelijk doen zeg maar. Ledikant ruimen we ook gelijk op laten staan past zowiezo niet. Gisteren heeft ze 2 pip dekbedovertrekken gekregeb van ons dat vond ze al geweldig.. ze maakt ook overal bedjes pakt dan kussen en plaid van de bank en gaat dan liggen dus volgens mijn is ze er ook wel aan toe. We zullen het meemaken

19. Moli

Moli Niet meer actief

Hier precies hetzelfde.

20. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Wij zijn net voor haar 2e verjaardag over gegaan. Geen problemen gehad, ze bleef gewoon liggen en riep in de ochtend. En dat terwijl haar zusje 3 weken later geboren is. Maar ik denk dat het per kind verschillend is. Ik heb kinderen die weinig wakker worden in de nacht, alleen als er echt wat is (pijn, ziek oid)

Deel Deze Pagina