Vanmorgen maakte ik ons meisje wakker om naar de creche te gaan. Terwijl ze anders altijd heel vrolijk wakker wordt, was het nu direct ontroostbaar snikken en huilen. Af en toe rilde ze met haar hele lijfje. Toen ik haar direct erna wilde verschonen en omkleden, zag ik dat haar luier (zoals vaker) te vol geplast was. Maar nu stonk de urine heel erg en was haar witte romper ook nat gelekt: roze gevlekt. Het lijkt er dus op dat er bloed in haar urine zit.... Ook had ze direct al 38,5 graden koorts en wilde ze bijna niet drinken. Ze heeft 40cc fles gedronken en daarna heb ik haar maar aangelegd, ik heb niet veel borstvoeding meer, maar alle beetjes helpen toch? Nu kunnen we vanmiddag pas om 14:40u bij de huisarts terecht en ben ik dus even aan het speuren naar meer info.... Hebben jullie ooit zoiets meegemaakt? Zal het een "onschuldige" blaasontsteking zijn? Groetjes, Sigrid
Aaaaww arm meisje! Ga vooral niet googelen want dan kom je alleen maar dingen tegen die waarschijnlijk niet eens op haar van toepassing zijn en dan zit je jezelf helemaal gek te maken. Internet is wat dat betreft meestal wel eng Klinkt idd als een blaasontsteking..heel veel succes en beterschap voor je meisje! Groetjes Jessy
We konden toch eerder bij de ha terecht en volgens hem zijn het uraatkristallen. Hij kon me niet vertellen hoe het ontstaat, maar volgens hem is het onschadelijk. Ik wil zelf nog even nakijken hoe en wat precies. Omdat Iza wel echt duidelijk ziek en zielig is... en haar urine enorm stinkt, heb ik net zakjes van de apotheek gehaald. Vanmiddag laten we het toch even testen! Enneh... Jessy... je hebt gelijk hoor.... Je komt dan direct op nierontstekingen enzo uit! Gelukkig ben ik niet direct in alle staten en wacht braaf het testje af!
Klinkt idd als BO. Veel drinken en vit C is ook belangrijk. Dus liefst beetje verdunde sinaasappelsap ofzo geven ...
Jeetje zeg, wat vervelend! Klinkt eigenlijk wel heel erg als blaasontsteking. Goed dat je het laat testen joh! Weet je al wat? Groetjes en heel veel sterkte, Emma
Hi meiden! Heb een hele strijd gehad met plaszakjes, maar het is gelukt om een heel klein beetje urine op te vangen.... Hieruit bleek dat er geen blaasontsteking is, geen bloed in de urine. Wel zater er wat eiwitten in, maar daarvoor was nu geen reden te bedenken. Als de koorts weg is, moet ik nog eens urine laten testen. Zit er dan nog te veel eiwit in, dan moet er wat meer onderzoek komen. Voorlopig heeft Iza heel veel slaap en is ze niet haar eigen ikje. Gelukkig had ze later op de dag minder koorts en meer babbels! Dank voor jullie reacties! Groetjes, Sigrid