Zodra de stofzuiger bijv. op het kussen komt krijg je een hoger zuigend geluid wat resulteert in huilen. Zelfde met een perongeluk geknapte ballon. Ook met een rolfluitje, zo'n plastic ding wat uitrolt met een geluid. Alles wat harder geluid heeft, vindt ze niet bepaald leuk. Is dit normaal bij een baby? Of is ze bijv. hardhorend?
Volgens mij is dat normaal. Ze kunnen er hier ook slecht tegen, wel beter als eerst. Ze raken ook in paniek als ik een doos openscheur: tape eraf.
Ik denk dat veel baby's dat hebben. Dylan schrikt heel snel van geluiden. Er was ooit eens een balletje met kraaltjes gevallen, maakte veel geluid maar hij heeft er dik 2 maanden schrik voor gehad. Zodra het balletje in zijn zicht was kneep hij zijn ogen al dicht. Zo ook met de autodeur, hij knijpt de ogen al dicht zodra ik hem heb vastgemaakt en dan heeft hij ook nog eens zo een mama die die deur zo zachtjes mogelijk wil dicht doen dat de deur niet goed sluit en ik hem 2 keer kan dichtgooien. Ik zeg wel altijd "sorryyyyyy" Maar huilen doet hij niet, misschien kan je het laten nakijken? Kan ze goed tegen speelgoed met geluiden? Onze fysiotherapeute zocht er niks achter omdat Dylan wel graag speelt met speelgoed waar geluid uit komt.
Lijkt mij normaal dat er van sommige geluiden geschrokken wordt, ik heb dat nooit gelijk gekoppeld aan hardhorend zijn of iets?! Als baby ging ik gewoon stofzuigen als ie in de box lag, toen heeft ie een periode gehad dat ie moest huilen als ik ging stofzuigen en nu hangt ie boven de stofzuiger wind te vangen en vindt ie het geweldig...
Herkenbaar. Onze dochter van 3 maanden is heel erg schrikkerig. Toevallig was dat vanmorgen vroeg nog: mijn vriend ging praten maar een beetje te hard, nou ze schrok zich een hoedje, awww!
Onze dochter heeft dat gelukkig niet. zij is het van begin af aan gewend. Op ons schip de ronkende motor en af en toe loeiharde knallen van containers die in het ruim worden gezet. Het interesseert haar geen moer. Sterker nog als we niet varen slaapt ze niet dan is het te stil.
Mijn dochter heeft dit ook altijd gehad! Als de visboer door estraat rijd en door e luidspreker roept, bij het alarm iedere 1e maandag van de maand, als iemand plotseling niest, een fluitje, een stem die ze hoort maar niemand ziet .. enz. Meteen bang, we moesten onze handen op haar oren houden en huilen. Ze is toen ook eens getest in het ziekenhuis op haar gehoor, bleek allemaal goed. Ze heeft dit wel ver na haar 1e verjaardag gehad. Nu is ze 2,5 en bij sommige dingen heeft ze het nog.
Luc moet altijd huilen als mijn vriend niest, haha. Die niest zo hard! Ook voor de blender is hij bang Is volgens mij wel normaal
Onze oudste was eigenlijk direct vanaf zijn geboorte al heel schrikkering van geluiden en nu hij 4 is lijkt hij nog vrij gevoelig voor harde geluiden (als ergens veel lawaai is gaat hij er snel weer vandaan), terwijl hij zelf juist altijd heel veel lawaai maakt. Maar de harde geluiden (geschreeuw etc) die hij zelf maakt lijken hem niet te storen. Onze andere kinderen schrokken als baby ook wel van harde geluiden, maar op een manier wat volgens mij bijna iedere baby heeft.
Hier ook veel last van geluid. We hebben bijvoorbeeld een vormenstoof waar je nog een klepje in hebt die omhoog springt als je op het juiste knopje drukt. Gegarandeerd succes! Ook het luchtalarm werkt erg goed. Gaat hopelijk vanzelf over.