hoi Mijn dochter moest toen ze kleiner was altijd even wennen met drukte, nu is dat minder geworden. Maar sinds kort gaat ze hard huilen als er een ander kind huilt. ze doet dan haar handen op haar oren. soms doet ze alleen haar handen op haar oren en loopt ze weg (bv op de opvang). gister ging er een baby huilen in een restaurant en ze ging niet mee huilen maar wel haar handen op haar oren en ging ze een beetje trillen met haar gezicht bij mij. ik probeerde haar wat af te leiden maar ik weet niet of dat hielp. de baby stopte met huilen en mijn dochter bleef nog even naar de baby kijken en toen ging ze weer verder eten... Is dit een fase? is dit wat anders? is er iemand van wie zn kindje het ook heeft/had?
Herkenbaar! Hier doet ze het ook vaak. We leggen het iedere keer uit, dat het kinderen verdrietig is, maar het zo weer over gaat. Ze lijkt er nu al minder gespannen Door.
Dat had onze oudste het eerste jaar. Geen handen over de oren. Maar wel telkens mee huilen. Hier ging het vanzelf over.
Herkenbaar. Ons zoontje heeft dat zeker wel 2,5 jaar gedaan. Hij is nu 4 en hij kan tegen het gehuil van zijn zusje (gelukkig!). Al blijft hij gevoelig voor teveel geluid of harde geluiden.