He he eindelijk kunnen we ons meisje iets van zuivel geven... Geitenzuivel.. Vanavond heeft ze gesmuld van een kommetje (ong. 100ml) geitenvla. Moeten we dan Neocate minderen? Nu geven we nog 300cc op een dag de hoeveelheid die ze anders in zuivel zou krijgen. Hetj laatste flesje neocate van 90+3 gaat er elke avond nog goed in... Toetjes gaan we niet dagelijks geven trouwens.
Wat fijn! Je dochter is 1 jaar geweest en het advies vanaf die leeftijd luidt: 300cc zuivel. Of dat nu moedermelk, kunstvoeding, koemelk of geitenmelk is. Yoghurt en vla e.d. vallen daar ook onder.
Dus dan een flesje Neocate laten vallen dit is helemaal vrij van zuivel dus weet niet of dit dan net zo telt als gewone zuivel....
Iedere vorm van kunstvoeding telt als 'zuivel'. Na een jaar kan je de kv gewoon afbouwen naar verse koemelkzuivel of zoals in jullie geval geitenmelkzuivel.
Oke dank je! Dan geef minder als ze noemenswaardige zuivel erbij krijgt en een keertje wat extra mag toch als het maar max. 500 is heb ik begrepen. Mijn vraag is beantwoord...!
We geven het even niet want ze had toch wat gekke plekjes in haar gezichtje. Verder geen klachten met haar darmen of luchtwegen zoals dat wel bij koemelk is.
Oh, jammer! Maar weet je zeker dat het van de geitenzuivel komt? Komt het niet door het plotselinge koude weer/droge lucht van de cv? Ik heb zelf ook weer iets meer last van eczeemplekjes sinds ik de cv weer aan heb staan. Je zou nu kunnen besluiten 2 weken geen geitenzuivel te geven og iig zolang de huid hersteld is en dan weer 1x wel en dan 48 uur wachten. Als er dan geen reactie op gekomen is, is het ok.
Dat is het lastige om dat uit te sluiten dus dat doen we inderdaad maar. Het kan ook gewoon iets normaals zijn natuurlijk.
Ja heel lastig! Maar we denken niet dat dit een reactie was want ze heeft die spikkeltjes nog en het lijkt te vervagen. Ze heeft er geen jeuk aan eigenlijk alleen gespikkeld op haar wangetjes en op haar billetjes. Je voelt ook geen bobbeltjes haar huidje voelt gewoon glad en zacht.