Dochter (kleuter) wordt op school niet gezien zoals ze is

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sillies, 17 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Dat vind ik idd wel bijzonder, een instroomklasje met vooral leerlingen die naar groep 2 gaan. Maar gaan die niet mee naar de 1/2 maar echt naar een losse 2 dan? Want anders heeft ze misschien toch nog wel wat aansluiting?

Jammer dat juf niet verder wil benoemen dan pittig. Hoewel ik me er ook ergens wel weer wat bij voor kan stellen. Ik betrap me er ook geregeld op dat ik dingen herhaal die ik in eerdere gesprekken met ouders ook al benoemd heb. Vaak ook omdat je, als je in gesprek gaat over het kind, eigenschappen benoemt die opvallen. En het ene kind is rustig, het andere kind heeft een laag werktempo waardoor werk vaak niet af is, het andere kind druk en enthousiast en roept vaak door de klas en jouw dochter is dus pittig. Zonder stigmatiserend te willen zijn, ik kijk ook echt wel verder naar wat er met een kind gebeurt maar de manier waarop een kind zich presenteert in de groep is vaak het eerste wat ter sprake komt en iets wat vaker terug kan komen. Zegt ook vaak iets over de manier waarop een kind een taak aanpakt, reageert op andere kinderen, op een standje van de juf... Pittig vind ik ook niet perse negatief, maar kan me voorstellen dat het wel zo overkomt.

Klinkt sowieso wel alsof de klik met de juf er niet is. Fijn vooruitzicht dan dat er een andere juf komt, hopelijk klikt het daar wel mee!

Hopelijk heb je ook al bevredigende antwoorden gekregen van de directeur?

sillies vindt dit leuk.
  2. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Vorige week wilde ik de directeur vragen stellen, maar hij was nergens te vinden. Heb ik maar een mail gestuurd of hij even tijd had voor een gesprekje, kreeg ik een telefoontje van hem om een gesprek te plannen. Maar niet zo'n fijne toon en hij wilde perse dat de leerkracht er bij was en hij had haar al gebeld dat ik een gesprek wilde en met haar over onze dochter gesproken. Ik heb hem uitgelegd dat dit gesprek niet persoonlijk over onze dochter ging, maar ik wat meer duidelijkheid wilde over de klassenindeling ed. Nou zeg,
    als dat al teveel is. Uiteindelijk weer opgezadeld met de leerkracht en heb wel een duidelijke reactie, maar inmiddels ben ik het helemaal zat! Ik wacht het volgend schooljaar af, maar het vertrouwen in de school is niet erg groot.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik vind de manier waarop je te woord bent gestaan echt onbeschoft. Je hebt toch recht op een gesprek met de directeur en dit moet mogelijk zijn zonder de betreffende leerkracht. Ik maak hieruit op dat het weinig uitmaakt of jij je verhaal doet, hij heeft zijn mening toch al klaar.
    Heel begrijpelijk dat je er weinig vertrouwen in hebt..

4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik ben ook nog steeds verbaasd over zn reactie. Hij loopt vaak rond in school of op het schoolplein, zegt bewust goedemorgen als hij ouders ziet. Zo geeft hij de indruk open te staan voor vragen ed. Misschien heb ik het verkeerd aangepakt door hem te mailen ipv nog een dag te wachten tot ik hem tegenkwam. Maar vrijdagmiddag mail je ouders de formatie en klassenindeling en maandag ben je nergens te bekennen :rolleyes:. Net of ouders geen vragen mogen stellen.

5. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Vervelend dat je er zo'n naar gevoel aan over hebt gehouden! Zonder te willen bagatelliseren, maar misschien wilde de directeur juist een gesprek met de leerkracht erbij zodat zij kan aangeven waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt? De directeur heeft waarschijnlijk weinig zicht op de indeling van de kinderen, waarom ervoor gekozen wordt om bepaalde kinderen naar een bepaalde groep te doen. Althans, dat is bij ons zo. Als er bij ons vragen zijn over de verdeling, is de leerkracht het eerste aanspreekpunt en als je daar niet uit komt, of onbevredigende antwoorden krijgt, wil de directie zeker mee in gesprek.

Hopelijk krijgt je dochter wel een fijn jaar komend jaar!

Deel Deze Pagina