dochter knipper met 1 oog

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door augurkjes, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

    augurkjes Niet meer actief

    Onze dochter is 4 jaar oud.

    Als ze in de verte wat wilt aanwijzen deed ze altijd al 1 oog dicht. Dit om het scherper te kunnen zien waarschijnlijk maar volgens het CB was dat geen probleem.

    Nu sinds gisteren als ze bijvoorbeeld tv kijk knippert ze steeds met 1 oog. Echt om de 5 seconden gaat haar oog dan dicht.

    Is dit iets om na te laten kijken? of zal het over gaan? en is het bijvoorbeeld een irritatie? Of een zenuwtic?

    wat denken jullie?
     
  2. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    moeilijk te zeggen, het kan allebei zijn. Ik zal informatie inwinnen bij de opticien of cb evt huisarts. Ernaar laten kijken of informatie inwinnen kan geen kwaad. Succes!
     
  3. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zou anders een verwijsbrief vragen bij de huisarts voor de orthoptist.
    mijn dochter heeft sinds ze 18 maanden is een bril maar als ze die even af heeft doet ze haar slechtste oog ook dicht zo dat ze met de andere beter ziet.
     
  4. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Ik heb zelf slechte ogen en als ik beter wil zien doe ik altijd mn linker oog dicht. Ik kan bvb in bed lezen...maar alleen als ik mn linker oog dicht doe. Dit omdat links en rechts nogal van sterkte verschild en als ik ze beide open houd zie ik simpelweg niet scherp. Ook kan ik geen afstand/diepte schatten als ik beide ogen gebruik (zonder lenzen/bril dan heh)
    Ik zou echt haar ogen even laten controleren.
    Is het niets nou mooi. Is het wel wat dan kan je er niet optijd genoeg bij zijn!
    Bovendien kan je zo een lui oog kweken (als ze telkens maar 1 oog goed gebruikt) en dat is ook niet de bedoeling.
    Als het goed is kan je gewoon naar een oogarts zonder verwijs brief tegenwoordig.
     
  5. augurkjes

    augurkjes Niet meer actief

    dank jullie wel allemaal.

    Ga inderdaad bellen naar de huisarts voor een verwijsbrief, als het inderdaad niks is, is het mooi is het wel wat ben ik er inderdaad op tijd bij. Ik heb een vermoeden dat het een zenuwtic is omdat het momenteel niet steeds is maar toch maar even het zekere voor het onzekere nemen.

    bedankt voor de antwoorden.
     
  6. taatje85

    taatje85 Bekend lid

    12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    hoi!
    mijn zoontje doet dit ook sinds 2 weken.. hij word in september 4 jaar.. ik ben bij de huisarts geweest en die scheen echt 1 seconde in zijn oogjes en ze zei o hij heb niks met ze oogjes.. ik geef je een oog-gel mee.. en als het over een week nog zo is dat verwijs ik je door met een kinder psygoloog..... pardon! daar had ik dus niet zoveel aan.. ik maak volgende week lekker een afspraak bij de oogarts op eigen houtje.. het zou natuurlijk een zenuwtic kunnen zijn aangezien hij over 1,5 week voor het eerst naar de basisschool gaat.. maar verder zijn er totaal geen spanningen hier.. maar als ik wat weet, als ik bij een arts ben geweest zal ik het hier neerzetten..
    xxx taatje
     
  7. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Wat een vage conclusie van die HA van je zeg taatje!
    Hij knippert met zn oog dus doen we hem maar naar de psycholoog...naja zeg... ;)
     

Deel Deze Pagina