Dochter komt bed & weigert te slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Juli2009, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Onze dochter komt sinds 2weken keer op keer haar bed uit. Op zich geen probleem, maar ze blijft uren lang wakker (terwijl ze hartstikke moe is) en is dus doodop :(

Ze heeft al een half jaar een peuterbed en dat ging altijd goed, tot nu dus. Overdag slaapt ze sinds een week of 3/4 niet meer, ze gaat wel in de middag een uurtje naar "bed" (spelen op haar kamer), om even tot rust te komen. Als ik haar 's avonds naar bed breng komt ze er meteen uit, lichten aan en dan gaat ze op de grond zitten of over het traphekje heen hangen en dat houdt ze met gemak 2 of 3 uur vol. Als ik haar terug leg, komt ze er direct weer uit. Soms valt ze op de (koude) vloer in slaap en dan kan ik haar wel gewoon in bed leggen. Ze wordt ook rond 5:00 uur wakker en dan komt ze er dus ook uit om vervolgens net zo lang te gillen tot we naar boven komen.

Vanalles geprobeerd, boekje in bed, lichtje aan, negeren, bij haar blijven zitten, maar niets helpt..... Ze is ondertussen wel doodmoe en vecht dus gewoon tegen haar slaap. Ik zit overdag met een moe/huilerig kind en kan geen kant op omdat ze overal te moe voor is....

Iemand ervaring? Tips?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik lig n half uurtje in ons bed met mijn zoontje,en zeg dat ik moet slapen en dat ik zo moe ben. eerst lag ik totdat hij diep in slaap viel daarna hem overbrengen en sinds een week leg ik hem steeds wakkerder in zijn eigen bed.ik ben het dus nu aan het afbouwen. in de eerste dagen duurde het een uur.ik heb ook van alles geprobeerd, dat is de enige waardoor hij wel slaapt.
    in het begin:hij praat en beweegt etc en gaat niet meteen slapen: nee neee nee hoef ni slape etc roepen.maar goed stevig knuffelen en zeggen dat ik zelf moet slapen.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Er is toevallig een ander topic over.

26 maanden en..... heet het. Weet het even niet precies.

Maar het is dus voor velen herkenbaar rond de leeftijd van je dochter! Helaas!

4. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Haakje op de deur! Opgelost.

5. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Haakje op de deur?
    Nee toch je sluit je kind toch niet op in haar kamer???:$

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hahaha zal ik hier ook eens proberen! Zie het al voor me!

ik denk dat ie hysterisch wordt dan!

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Grapje hoop ik?!

8. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan vind ik vastbinden op bed toch een betere oplossing. Kan ze haar bed ook niet uit :p Grapje hoor!

Ik ben geen voorstander van in jullie bed liggen, want ze moet toch net zo goed in haar eigen bed in slaap kunnen vallen, maar misschien wel even bij haar liggen en de dag doornemen? Wordt ze wat rustiger van en kan ze wat sneller in slaap vallen?

9. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    S'middags dan ook niet accepteren dat ze gaat spelen??
    Hier hebben wij trouwens geen haakje, maar wel de klink omhoog gezet! Stel je voor dat hij s'nachts uit zijn kamer gaat en over het traphekje gaat hangen......;)

10. Pimm

Pimm Actief lid

2 feb 2011
    225
    0
    0
    ik lees mee! Dochter van 2,4 mnd en zelfde probleem sinds een week!!

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Slotje op de deur :( Het idee alleen al....:$:$:$

Ik vind ik het niet zo'n probleem als ze haar bed uit komt en wat gaat spelen of zo. Hoort denk ik ook wel een beetje bij de leeftijd, maar ze blijft uit bed komen en houdt zichzelf uuuuren wakker, waardoor ze constant oververmoeid is en dus helemaal niets meer kan hebben. Op visite gaan lukt niet want ze is doodmoe en is alleen maar aan het jammeren/zeuren/huilen. Boodschappen doen is een drama.... 500 meter lopen naar de supermarkt red ze niet; te moe :( (broertje zit in de wagen, dus in de buggy gaat niet...)

Heb gisteren haar gisteren overdag niet in bed gelegd en 's avonds het licht in haar kamer aangelaten met de deur open. Ze is wonder boven wonder direct gaan slapen, werd 's nachts maar 1x wakker en werd uiteindelijk pas om 8:00 uur wakker! (en ik had vanochtend hoofdpijn omdat ik zo vast geslapen had ;)).

Vandaag hetzelfde gedaan en na een half uur gaan kijken, ze lag midden in hasr kamer op de grond te slapen ;) ze sliep gelukkig wel verder in haar bed. Hopelijk weer een goede nacht!

12. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    bij mijn dochter zit de deur op slot hoor... Vind ze zelf echt niet eng, want ze heeft een babyfoon en als er iets is kom ik er meteen aan. Anders ging ze stiekem uit dr kamer sluipen en naar dr babyzusje toe (levensgevaarlijk dus) of inderdaad over het traphekje proberen te komen... als wij 's avonds naar bed gaan doe ik de deur weer van het slot, want zusje ligt nog bij ons dus dan ben ik er zelf bij en ze komt dan altijd meteen naar ons ipv naar het traphekje. Snap niet waarom iedereen er zo gek over doet. uit een ledikantje kunnen ze zelf ook niet komen. bovendien heb ik zelf de deur net zo snel weer open.

Deel Deze Pagina