Hallo, ik heb ook een vraag over het wekken voor de voeding. Onze dochter (morgen 3 weken) komt eigenlijk nooit echt zelf voor de fles. Vaak ligt ze in een diepe slaap en hoor ik haar op een gegeven moment wel geluidjes maken met haar mondje maar echt wakker wordt ze niet. Ze krijgt nu om de ongeveer 4 uur 110 cc (120 met 4 schepjes en dan geven we op advies consultatiebureau 110cc de rest gooien we weg) We mogen tot de 120 cc maar dat hebben we geprobeerd en dat is nog teveel. Gisteren hebben we dat geprobeerd en dronk ze van de 120cc ongeveer 70 en de laatste 40 wilde ze een kwartiertje later maar dit kwam er daarna ook meteen weer uit. We hebben overdag al geprobeerd om te wachten tot ze zelf wakker wordt maar na 4,5 uur zit er soms nog geen beweging in. Ze is erg onrustig en slaapt daarom in een Puckababy bakerzak, en dan valt ze in een diepe slaap. We halen haar daar dan uit en leggen haar in de box of naast ons op de bank. Dan begint ze wel wakker te worden en verschonen we haar luier. Daarna is ze klaarwakker en als we niet opschieten eet ze bij wijze van haar spuugdoekje nog op..! Ze was erg veel afgevallen omdat mijn bv niet op gang kwam en niet genoeg was dus we letten erg op de hoeveelheid voeding die ze krijgt. Ook zit er geen regelmaat in de tijden, maar het heeft geen zin haar eerder wakker te maken want dat resulteert in spugen ik denk omdat ze dan nog niet voldoende honger heeft? De vpk van het consultatiebureau zei dat we moeten proberen te streven naar de tijden 7u, 11, 15, 19 en 23 uur maar we kunnen er moeilijk iets in gaan gieten omdat we ons aan die tijden moeten houden.. Vanmorgen sliep ze na de fles van 23.15 door tot 8.30u en wij dus ook . We schrijven het nu maar even op omdat vooral ik nog een geheugen heb als een zeef.. Schema van gisteren was na de laaste voeding van 23.15u : 3.15u 110 cc 7.00u 110 cc 10.30u 110 cc 15.15u 110 cc 19.00u 70cc 120 cc aangeboden maar ze hoefde niet meer 23.45u 110 cc Ze drinkt dus wel voldoende alleen meldt ze zich niet.. Hoe strikt moeten we zijn in de tijden van 4 uur? Misschien heeft ze nog wel helemaal geen honger..? Ik neem aan dat als een baby honger krijgt zij wel wakker zal worden. We letten nu de hele dag op de klok en dat lijkt me ook niet echt goed... Graag uw mening/advies!
Vandaag toch maar een keer gewacht, ons meisje heeft rond 8.45u de fles gehad, deed een uur over in slaap vallen en is net wakker geworden. Ze is heel rustig en lijkt nu niet echt honger te hebben. Mijn vriend verschoont nu de luier dus ik ben benieuwd.. Maar er zit dus bijna 5 uur tussen de laatste voeding en nu. Heb ook het consultatiebureau geprobeerd te bellen maar er was niemand die mij kon helpen, wordt in de loop van de dag teruggebeld...
Hai, Goed dat je gekeken hebt wat er gebeurd als je haar laat slapen. Wij adviseren normaal om een kindje zelf wakker te laten worden, ze voelen heel goed aan in hun slaap dat ze wakker moeten worden wanneer ze honger hebben. Houd er wel rekening mee dat er niet langer dan 10 uur tussen de laatste en de eerste voeding mag zitten, anders wordt de bloedsuikerspiegel te laag. Je kindje kan dus zelf heel goed aangeven wanneer ze wilt drinken en hoeveel, maar houd in je achterhoofd dat ze wel voldoende flesvoeding drinkt op een dag. Succes! Groetjes Laura