poeh moeilijk hoor om een gastouder te vinden of kdv voor 1 halve dag. ik zoek voor mijn dochtertje (net 1) een kdv of gastouder waar ze 1 ochtend per week met leeftijdsgenootje(s) kan spelen. Maar zo makkelijk is dat nog niet. kdv heeft allemaal 2 dagdelen of 1 hele dag. en voor peuterspeelzaal is ze nog te jong, mag pas met 2 vriendinnen in de buurt werken fulltime of ze wonen te ver weg.(of oudere kids)
Werk zelf in kinderopvang en merk dat kindjes van die leeftijd vaak veel beter wennen met bijvoorbeeld 2 halve dagen dan 1 hele dag. Dus 1 halve dag is dan al helemaal moeilijk. Ik zou persoonlijk (als het financieel) haalbaar is kiezen voor 2 ochtenden. Anders moet ze elke week weer opnieuw wennen en komt ze amper aan dat spelen met leeftijdsgenootjes toe. Maar goed, dat is zoals ik het zie hoor, ik kom op heel veel verschillende locaties en zie dat dus eigenlijk overal, al is elk kindje anders natuurlijk.
wij hebben om die reden inderdaad maar 2 halve dagen afgenomen. De middag dat ik moest werken en de 1e de beste halve dag waarop plek was. Vandaar dat ze nu op donderdagochtend gaat -en dan kan mama dus heerlijk uitslapen en uitrusten - en op vrijdagmiddag, als ik aan het werk ben. Is een cursus geen optie? Zo hebben wij toen ze 14 maanden was, muziek op schoot gedaan. Was érg leuk . Of zit er een binnenspeeltuin in de buurt, waar je naar een peuterochtendje kan?
ik werk nu nog aan huis, straks ben ik (helaas verplcht) fulltime thuis. dus 2 dagdelen vind ik zelf te veel, vind 1 dagdeel al veel hihi erg he maar idd muziek of binnenspeeltuin(ballorig zit vlakbij) is wel een leuk idee. en niet zo heel duur. babyzwemmen wil ik ook nog steeds doen (beetje badpak vrees, is meer safe the wale:x )
Daar zou ik me echt niet druk om maken....er lopen daar zoveel net bevallen moeders rond of moeders (zoals ik toen ik nog niet van de 2e zwanger was) die alle kilo's er nog laang niet afhebben. Mijn dochter zwemt nu een jaar en vindt t echt super!!
Ik heb ook wel eens over de middag nagedacht, maar is dat niet onpraktisch? Dan is ze er net en moet ze gelijk gaan slapen daar...in ieder geval zou dat met Iris' ritme zo zijn.
bij mij zijn er na de bevalling juist kilo`s aan gekomen, lang leve ziek zijn (schildklier vooral en nog een aandoening, weeg nu 100kilo:x=maat50) ik denk dat anne het zwemmen ook wel heel fijn zal vinden, ze is gek op haar badje en water
Onder water valt het niet zo op . Ik geef zelf les aan de kindjes van 0 tot 2 jaar. En alle mama's zijn heel verschillend hoor. Qua leeftijd, qua lichaamsbouw, qua omgang met de kindjes. En dan heb je natuurlijk nog de papa's af en toe en regelmatig de oma's . Niemand die opvalt ofzo, want de ogen gaan toch veelal naar de kindjes . Ik vind het zelf overigens érg jammer dat ballorig hier niet zo dichtbij zit. Dat lijkt me echt erg leuk als ik daar naar zo'n peuterochtend kon. @femke: Onze dochter sliep nooit zo veel overdag, slaapjes van 3 kwartier soms een uurtje. En sinds ze naar de dreumesgroep gaat en thuis eigenlijk ook nog maar op 1 slaapje zit, slaapt ze op het kinderdagverblijf dus helemaal niet meer. Ze leggen haar niet eens meer op bed. Tenzij ze het echt zelf aangeeft. Maar ze vermaakt zich daar zo! Eén keer zeiden ze ook van: 'Bijna alle kindjes lagen op bed, en ineens zagen we dat Fae nog rondliep, maar ze deed het goed, dus hebben we het maar zo gelaten - als dat goed is tenminste?' En ik vind dat dus prima. Ze is er maar 2 halve dagen, laat ze daar maar lekker spelen. Slapen kan thuis ook. Als ze die middag gaat, probeer ik ze dus smorgens thuis nog even op bed te leggen, dat lukt meestal wel. Tegenwoordig slaapt ze dus overdag 1,5 uur achter elkaar. 1x wilde ze niet slapen. En toen heeft ze het tóch volgehouden heel de middag. Maar toen was ze de volgende dag nog moe hoor... maar ik vind dat op zich geen probleem.
gewoon scheit hebben hoor aan je gewicht. Je bent er voor jou en je kleine. Zolang jullie samen plezier hebben is het toch goed. Ik ben daar heel makkelijk in. Nu hoef ik dan niet te klagen met mijn 62 kilo. Maar elke vrouw vind wel iets niet leuk aan haar lichaam. Boeie. Gewoon lekker gaan....
Ik zou me over mn gewicht ook niet echt zorgen maken. Ik ben ook na mn bevalling nog best wat aangekomen doordat ook mijn schildklier weer te langzaam werkt, weeg inmiddels 96 kg, maar ga met plezier zwemmen. Onze meid vind zwemmen fantastisch en je zit idd toch het meest van de tijd onderwater en als mensen mij te dik vinden, dan moeten ze maar niet kijken! Als je het niet leuk vind om haar weg te brengen, dan kun je het best iets gaan doen waar je zelf ook bij bent!
Ik zou ook gewoon naar een binnenspeeltuin gaan, of babyzwemmen. Of om en om. Scheelt behoorlijk wat geld en net zo leuk.
Ik merk op ons kdv ook dat kindjes er beter 2 hele of halve dagen kunnen komen dan 1 hele (of halve) dag. Halve kan dan bij ons dus ook niet. Ik zou toch voor 2 halve dagen gaan. Goed én leuk voor je kindje. Leert veel, kan lekker samen spelen. Leert het om bij paps en mams weg te zijn. Een ochtend en een andere dag een middag kan ook. Kun je iets voor jezelf gaan doen, iets in huis doen, boodschappen doen, noem maar op! En over of dat niet vervelend is voor je kindje: daar smiddags komen en direct naar bed: gewoon zo vroeg mogelijk brengen (wat kan) en dan afspreken dat hij/zij pas na een uurtje naar bed gaat. Succes met de keuze!
ze gaat geregeld logeren of blijft een middag/ochtend bij opa en oma, dus het leren weg zijn bij papa en mama kent ze al. mij gaat het vooral om dat ze met andere kindjes kan spelen. delen kan ze wel, ze deelt met ons altijd eten, wij een hapje zij een hapje(doet ze zelf) en speelgoed delen kan ze ook wel, soms ziet ze haar neefjes bij mijn ouders en dan spelen ze allemaal met zelfde speelgoed maar binnenspeeltuin of muziek/gym of toch zwemmen is een optie die mij beter aan het hart ligt