Ik heb ook altijd iets over, hoe warm het ook is. Nu komt trouwens de periode dat je het 's nachts nog wel eerder koud hebt als midden in de winter. Omdat je de warmte zo gewend bent, maar het weer kouder wordt. Mijn jongste was ook een super koukleum, maar nu gelukkig wat minder. Heeft wel meer aan dan de oudste, er blijft duidelijk verschil. Ik zou zeker altijd het shirt in de broek stoppen en ondergoed onder de pyama aan doen dan. Heb je ook een onderdeken onder het onderlaken? daar heb je ook wollen voor, lig je wat meer ingepakt.
Bedoel je dat ze daarop ligt? Een deken op het matras ofzo, waar dan het hoeslaken overheen ligt? Dat hebben we niet. Wel dus een wollen deken onder haar matras. Dat is echt een tweepersoons deken, die een paar keer opgevouwen is tot de grootte van het matras. Ik ben wel van plan die straks naar haar grote bed mee te nemen. We doen haar shirt inderdaad ook altijd in de broek. En inderdaad ondergoed onder de pyjama. In de winter zelfs wel eens een T-shirt met lange mouwen, i.p.v. een hemd.
Hier ook en ja ik heb dus gewoon de elektrische deken aan (alleen het voeteneinde) want zodra ik in bed stap worden mijn voeten ijsklompen. Dan voelt mijn ene voet van mijn andere voet dat die koud is en komt er van slapen heeeeeel weinig.
Ja, dat bedoelde ik in elk geval wel, zie mijn eerdere post. Wollen deken meteen onder het hoeslaken, dat houdt de warmte goed vast. Onder het matras lijkt me niet veel zin te hebben, dan is de warmte allang door het hele matras verspreid.
Het gaat er om dat de warmte in het matras blijft en niet door het matras via de onderkant verdwijnt. Maar we gaan het testen!
Ik heb t ook altijd koud, heb ook altijd een lage lichaamstemp. (35,8 is normaal) Bij mij helpt: altijd ondergoed, broek, shirt met lange mouwen, sokken. Ik heb ook een elektrische deken maar dat lijkt me niets voor een kindje, misschien bed voorverwarmen met kruik? Of wanneer jullie gaan slapen? Op een schapenvacht liggen? Lijkt me naar, wanneer ik het koud heb kan ik ook niet slapen!
Het zou kunnen zijn dat ze te veel afkoelt door het zweten. Als ik zelf zo min mogelijk aan heb snachts heb ik het warmer dan met pyjama en dikke deken
In het ziekenhuis hebben ze ook van die katoenen dekens. Ik had er daar altijd een hele stapel nodig om een beetje warm te blijven... Het is wel vreemd dat ze het koud heeft onder al die dekens, maar ik zou wel echt even een dekbed gaan proberen, want die houden je wel echt beter warm dan dekens. Als het ook dan nog steeds een probleem is, zou ik wel even aan de bel trekken bij de huisarts.
Mijn dochter is ook zon koukleum. Pyama met lange mouwen romper, dekbed, slaapzak, fleecedeken en dan nog rillen van de kou! Lastig, want begin van de avond dek ik haar toe, maar ze wordt pas einde nacht wakker van de kou, ze heeft het eerst dus te heet
Klopt, wij leggen altijd als we zelf gaan slapen iets extra's over haar heen, maar dan nog ontkom je er niet aan dat je haar op het moment van het naar bed brengen soms iets te warm op bed legt. Ze lost dat redelijk op door dan met haar armen en romp (deels) boven de dekens te gaan liggen. Wij leggen haar dan als het kouder wordt weer helemaal eronder. Maar in wat je haar aantrekt (incl. slaapzak) kun je niet meer veranderen als ze eenmaal slaapt.
Dl heeft zo'n dun wollen pyjamatruitje. Is lekker warm maar nooit zweterig. Alleen hoog zomer draagt ze die niet.
Ik zou inderdaad beginnen om een goede kwaliteits dekbed aan te schaffen met bijv eendendons. Hebben wij zelf ook en is heerlijk warm. Ik herken het niet helemaal maar inderdaad al die katoenen dekens doen weinig. Heeft ze overdag weleens blauwe lippen?
Nee, heb ik nooit gezien. Ze heeft het overdag ook niet snel koud. (Ik heb het dan sneller koud dan zij! ) Ze is ook een heel levendig en actief kind, niet snel moe ofzo. Ze is nu 3.5 en slaapt al meer dan een jaar niet meer overdag. A.s. maandag wordt haar nieuwe bed geleverd en daar gaat een dekbed op, wat ik al in huis heb. (Het gaat mij er niet zozeer om wat ik kan doen om haar warm te houden, maar meer of het normaal is dat een kind zichzelf niet warm kan houden. Met een pyjama met lange mouwen en broek, het raam dicht en de temperatuur in de kamer volgens de babyfoon op 25 graden... zouden twee katoenen dekens toch genoeg moeten zijn?!)
Als het echt 25 graden is in de kamer en ze heeft het nog steeds koud, dan zou ik zelf de huisarts eens bellen om na te vragen hoe dat kan.
Wat is haar normale lichaamstemperatuur? Ik heb zelf ook een standaard lage lichaamstemp. (rondom de 36) en heb het als ik stil zit of in bed lig ook snel koud. Wanneer ik 38,5 graden 'koorts' heb, ben ik ook echt beroerd.... Misschien heeft ze een helelage standaard lichaamstemp. En kan ze zich daarom 's nachts niet warm houden. Bed voorverwarmen is een goed idee, lekkere warme pyjama en een winterdekbed erbij en kijken hoe het gaat.