Ineens niet meer slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BeckyB, 25 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeckyB

BeckyB Actief lid

8 dec 2016
    204
    39
    28
    Hallo allemaal,

Onze zoon is net 8 maanden. Ineens van de ene op de andere dag heeft hij overdag moeite met in slaap komen. Voorheen legden we hem in bed en viel hij vrij snel zonder huilen in slaap. Sinds 3 dagen is het krijsen als hij naar bed moet. Hij valt pas in slaap als hij al uren wakker is. Vandaag heeft hij 1,5 uur geslapen (vanmiddag na ruim 5 uur wakker te zijn geweest). En nu is hij met geen mogelijkheid nog een keer in bed te krijgen. Hij is ondertussen super wild van vermoeidheid en zijn wangen zijn zo rood als een appeltje.
    Is dit de beruchte 8 maanden sprong? Ik vind het zo vreemd dat het zomaar van de 1 op de andere dag zo kan veranderen. Hij krijgt al sinds 2 weken ofzo 3 boventanden. Vierde komt er aan. Maar daar heeft hij de afgelopen weken geen last van gehad.

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Zou heel goed kunnen. Onze kleine had dit rond 46 wkn (tien maanden sprong). Nooit geen problemen met slapen en ineens was het brullen als ik hem in bed legde, ook al viel hij bijna om van de slaap. Ik bracht hem wel naar bed en liet hem huilen en mopperen. Uiteindelijk viel hij meestal wel in slaap. Hij huilde zo'n tien minuten en dan sliep hij. Hij werd dan ook weer huilend wakker. Als hij na een half uur nog aan het huilen was (tussendoor kijken) dan haalde ik hem eruit en probeerde het een uur later nog een keer.
    Dit waren een paar zeer vermoeiende weken, maar hij is er door.

Nu slaapt hij weer zoals voorheen. Krijg zelfs nog een brede lach voordat ik hem in zijn bedje leg.

3. BeckyB

BeckyB Actief lid

8 dec 2016
    204
    39
    28
    Ja, die lach kreeg ik voorheen ook. Hij vond het heerlijk om in bed te liggen. Viel snel in slaap en kon echt ontspannen. Maar nu... Zo gek he dat dat ineens kan veranderen.
    Ik hoop dan maar dat het een sprongetje is en dat het weer goed komt.

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    De achtmaandensprong heb ik hier weinig van gemerkt. De tien maanden daarentegen... mijn god zeg wat vermoeiend!

Het is even buffelen... sterkte!

Deel Deze Pagina