Zere beentje na prikjes.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora en Boots, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Gisteren heeft de jongste prikjes gehad en hij heeft er vannacht echt last van gehad, zo zielig. Net met het verschonen was het ook duidelijk dat zijn beentjes echt zeer doen. Wat een verdriet.:(

Iemand misschien een tip?
    Hij ligt nu in de wipper te slapen met de beentjes wat opgetrokken dus laat hem even lekker slapen.

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    koude washandjes op leggen en als hij echt last heeft een zetpilletje geven. max had de afgelopen keer ook wat meer last...zielig is het he!

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Juist geen koude washandjes zo blijft het juist pijnlijk beter warm houden en fiets bewegingen maken knapt hij wel van op. Verder lekker knuffelen. Xxxxxx

4. Dora en Boots

Koude washandjes ga ik straks even doen, ik dacht bij de zetpilletjes dat die pas mogen worden gegeven vanaf 3 maanden?
    Of ben ik nu in de war,haha!

5. mariafinn

mariafinn Lid

1 nov 2011
    37
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft afgelopen dinsdag ook prikjes gehad en heb de zetpil van 120 mg door de helft gedaan en toen gegeven. Ging daarna stukken beter, dus gewoon doen hoor. Zielig he, ze zijn nog zo klein.. Succes.

6. Dora en Boots

Niet verwarrend dit haha! Liever dus een warme washand. En met de knuffels komt het wel goed!:)

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Voordat bij je CB vragen of ze het goed in willen masseren en meteen beginnen met smeren met vallen en stoten gel van vsm kind. Zou ik nu nog mee beginnen trouwens

8. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Zetpillen 120 mg mogen inderdaad pas vanaf 3 maanden. Via de huisarts kun je er van 60 krijgen. Die van 120 doorsnijden werd mij afgeraden omdat de grondstoffen niet altijd gelijkmatig verdeeld zitten.
    verder helpt het hier ook om de beentjes wat te blijven masseren, direct na het zetten van de spuit.

Ja, zielig he, die reactie op die spuiten. Je zou het liefste de pijn van ze over willen nemen........

9. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    en voor en na het prikken de beentjes goed warm houden het schijnt een soort van spierpijn te zijn en warmte helpt de pijn te voorkomen (denk aan de warme douche na het sporten)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inderdaad warme doek erop, om de spiertjes te ontspannen en de bloed de entstof snel weg te laten werken.
    beetje masseren. Als het echt zo erg blijft, dat hij er niet van kan slapen/drinken, dan zou ik even via de huisarts die kleine zetpillen regelen..

Volgende keer even de beentjes masseren, direct na het prikken. Hier deze de verpleegkundigen dat standaard. De arts niet, die keer had hij echt veel last.

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier mochten ij gewoon met de eerste prikken ook 120 mg geven van het CB.
    Ik zei nog geen 60mg? nee was hun antwoord want ze zijn erachter gekomen dat 60mg niet zo veel doet dus 120mg geen kwaad kan en gewoon gegeven mag worden vanaf 8 weken.

12. mariafinn

mariafinn Lid

1 nov 2011
    37
    0
    0
    Blijf al die verschillende adviezen toch lastig vinden, hier zeiden ze dus dat het prima was om die van 120mg door te snijden.. Het hielp haar gelukkig wel dat was even het belangrijkste..;) maar het is dus heel erg verschillend per regio..:(. iig succes voor alle mama's met babytjes die net geprikt zijn. Wij moeten in januari weer..duurt gelukkig nog even:)

13. Dora en Boots

Volgende zal ik zeker direct masseren, was het gewoon vergeten. Beetje dom want dat deed ik bij de eerste ook..:)

Lijkt nu iets beter te gaan, ga denk ik wel even voor de zekerheid 60 gram zetpillen halen.

Bedankt dames voor de reacties!

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Je kan die van 60 mg gewoon zonder recept bij de apotheek halen..

Deel Deze Pagina