Dochter lekt continue door (menstruatie)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sidmick, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Ik heb er ook 1, heel tevreden mee. Ik zou het gewoon een keer proberen. Hier kon ik kiezen uit twee maten. Eerst had ik de kleinere en daarmee lekte het soms wat, dus toen de grotere gekocht en nu heb ik nooit problemen. Op de verpakking stond dat met heftige menstruatie of na een vaginale bevalling het meestal beter is met de grotere.
    Het is in het begin wel even wennen met in en uitdoen, dus geef het even de tijd.
     
    miss C vindt dit leuk.
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter is nog niet ongesteld - maar toen ik dit zag een tijd terug, dacht ik ook gelijk: Ideaal! En zeker voor situaties als bij jou nu! Ik hoop dat het een oplossing is - en net wat je zegt; gewoon in combinatie - ook voor nét wat extra zekerheid op school ofzo (misschien geen probleem bij jullie - maar kan me voorstellen dat het wel spannend is als je flink ongesteld bent) .
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  4. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Ze hebben een maattabel, je zou de heupomtrek van dochter even moeten opmeten:

    84 - 86 cm = xxs
    89 - 91 cm = xs

    Overigens dien je er geen maandverband in aan te brengen. Wat je wel zou kunnen doen is over een menstruatie onderbroek nog zo'n strakke boxer aantrekken en in de boxer een maandverbandje met vleugels (die plak je richting de pijpjes). Hopelijk begrijp je wat ik bedoel :)
     
    Athina vindt dit leuk.
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb een Organicup gekocht gewoon bij Kruidvat, en dan de grote maat - die wordt aangeraden voor vrouwen die vaginaal zijn bevallen.
    Je hebt ook minder diepe (of juist weer diepere) cups en verschillende steeltjes ed. Maar ik heb dus enkel ervaring met ‘gewoon’ die cup in die grote maat - die is voor mij gewoon al helemaal prima :)
     
    miss C vindt dit leuk.
  7. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Ik was net gaan kijken bij de site van kruidvat er stond; Geschikt voor vrouwen die nog " niet " vaginaal bevallen zijn.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Wasbaar is juist frisser dan wegwerp. Je hebt natuurlijke materialen tegen de huid, minder kans op schimmelinfecties, broeit minder.
    Of ligt het niet frisse idee aan het moeten wassen? Ook dat valt namelijk best mee.


    Facebook heeft groepen voor wasbaar maandverband waar je evt. kunt lezen, links naar webshops etc.

    Qua wasbaar ondergoed is dit wel een informatief (en vrij direct) artikel.
    https://www.mamasjungle.nl/menstruatie-ondergoed-vergelijken-plus-incontinentie-slipjes/
     
  9. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Er zijn verschillende maten. O.a. voor wel of niet bevallen.
     
  10. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Helemaal top, dank je! Ik ga dan even verder kijken op de website;
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  11. Prikje

    Prikje Actief lid

    18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Ja dat was hier ook. Ze is begonnen met de mini en nu kan ze de medium gebruiken. Maar vooral het begin was een drama. (Klinkt misschien onsmakelijk, maar heb dochter advies gegeven om eerst de ingang een beetje beetje vochtig te maken)
     
  12. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    https://tanterosa.be/
    Tante Rosa kom ik op veel fb groepen tegen als de webshop voor cups. Ben zelf geen cup gebruikster dus weet daar eigenlijk vrij weinig van, maar je kunt hen advies vragen meen ik te hebben gelezen.

    En anders is er ook nog www.cupkiezer.nl ;)
     
    Fuddey en Marbloempje vinden dit leuk.
  13. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Super! Bedankt:d
     
  14. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter was okk net 2wk 10 en zware menstraties. Kocht het grootste nacht maandverband en laatste wissel 10 uur tot 7 smorgens was gewoon te lang en te veel.
    Zodra ze 11 was en jaar haar menstratie had op de lichtste pil gegaan. Wat een verademing. Menstraties zijn lichter, niet meer doorgelekt en buikpijn en rugpijn is minimaal.
    Overleg met een gyn. Mijn dochter zag okk sterretjes en had ijzer te kort door de zware bloedingen en ze duurde okk nog 6/7 dg. Overdag moest ze ook tussen de lessen door wisselen en in de pauze om niet door te lekken. Ze werd er erg onzeker van.
    De pil ben ik niet voor maar is dit soort situaties bijna een must
     
  15. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Wel altijd maandverband met vleugels trouwens. Deze kun je goed gaat plakken om de rand van het ondergoed
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Als het zo heftig is, zou ik waarschijnlijk een verwijzing naar de gynaecoloog ofzo vragen.
    Menstruatiecups vind ik zelf wel fijn, maar je moet die dingen wel goed inbrengen en eruit halen, dus zit je net als tampons met zo’n probleem.
    Wasbaar maandverband voor de nacht kan ik echt aanraden. Ik heb met bamboe en dat neemt veel op. Met een donker stofje aan de binnenkant, zie je ook niet meteen zo’n bloedbad.
    Het heeft nog allerlei leuke printjes ook, je zou haast vrolijk worden :D.
    Even googlen op wasbaar maandverband bamboo, het is er in verschillende maten. Ik kies altijd wel voor 2 drukknopen, zodat je het beter kunt afstellen dan eentje.
     
  17. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Nogmaals het is denk ik niet zozeer de hevigheid maar ik denk meer dat kleine lijf met die grote lappen maandverband die niet goed op hun plek blijven
     
  18. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Al gekeken naar menstruatie ondergoed? Heb het zelf bij doorlekken bij tampons. Ge-niaal!
     

Deel Deze Pagina