Sinds 3 dagen lijkt het alsof mijn dochter niet meer voldaan genoeg is. Dit is dan alleen s'avonds. Ik kan de klok er op zetten, begint stipt om 22u en valt pas 3u voldaan in slaap. Van 22 tot 3u wil ze naar mijn idee alleen maar bij mij drinken. Ik dacht eerst aan zuigbehoefte, maar speen wil ze sowieso niet, dus dacht ik probeer mijn pink. Ze zuigt dan hevig maar zodra ze merkt van, hey er komt niks uit, wordt ze boos. Dus naar mijn idee echt honger. Ik leg haar dus elke keer aan, met als gevolg dat ze rond 2u snachts, last krijgt van spugen, boertjes laten, de hik en erg onrustig is. En rond 3u valt ze dan als een blok in slaap. Het lijkt dan alsof ze pas helemaal voldaan is, maar aan de andere kant, dat boeren, spugen en de hik, komt op mij over als overvol van voeding. Herkent iemand dit? Kan het zijn dat mijn voeding s'avonds/ s'nachts zodanig terug loopt dat ze zoveel mogelijk wil drinken om de nacht verder door te komen? Als ze eenmaal om 3u in slaap valt, wordt ze tegen 9 a 10u weer wakker in de ochtend voor de volgende voeding. En is de rest van de dag ook tevreden.
Is het niet 'gewoon' clusteren? wat een lange nacht zeg.. die zou je iets naar voren moeten kunnen halen! mijn dochter gaat op zn langst van 12 tot 3 uur door, daarna half5 en half 7 ongeveer. Maar ja drie uur is erg laat. Mijn eerste clusterde heel veel maar groeide bij de klippen op dus ze kreeg genoeg blijkbaar! Maar sterkte!
Ja over clusteren heb ik idd gelezen, misschien zou dat het kunnen zijn. Is idd lang he, van 22u tot 3u. Ik voed op verzoek, en haar schema is ongeveer als volgt; Rond 9u smorgens komt ze na de nacht weer voor een voeding. Dan tussen 12u en 13u, om 15 a 16u, 18u a 19u, en dan om 21u zo ongeveer weer. Ze lijkt tot die tijd volledig voldaan, en slaapt ook echt vast tussen de voedingen door. Als ze om 21u krijgt, valt ze 21.30u ongeveer als een blok in slaap. En dan 22u pats ineens klaarwakker, en wil dan tot 3u drinken ( wel met pauze's idd) Valt soms in slaap aan mijn borst, maar zodra je beweegt of ik leg haar naast mij op de bank, of in haar bedje is het weer huilen en zoeken. Dus zou niet weten hoe ik dit iets naar voren kan halen?
dat huilen en zoeken doet mijn dochter ook zo erg. Alleen wil zij dan geen melk en wordt kwaad.. huilen en gillen dus. Ik heb haar liever aan de borst.. Maar zolang is ook niks aan he weet ik nog goed van de oudste. ik denk dat we gewoon niks aan te doen is.. opzich doet ze het verder prima qua tijden denk ik. Fijn dat ze zo slaapt tussendoor!
Ja kwa tijden heeft ze op de dag zelf een mooi schema. Ik bedenk me net, stel dat ze kleine beetjes wil drinken, om de nacht verder door te komen, is het misschien een optie om haar overdag om de 2u met kleine beetjes te voeden, zodat ze de nacht beter doorkomt? Dan draai ik het in principe zelf om. Ik herken dit overigens niet van mijn andere kids, wel de bekende regeldagen ofcourse. Maar dat clusteren is nieuw voor mij.
dat wilde ik je nog vragen ja, over je andere kids. Apart dat die het alle drie niet deden! Ja kun je proberen maar hier werkt het niet. maar wie weet!
Ik heb jouw topic een beetje doorgelezen, jij hebt het ook niet makkelijk he! Hoe gaat het slapen zelf van jouw kindje? Is dat ook onrustig? En is dat de hele dag zo? Ja ik ga het gewoon proberen, helpt het niet, ja dan accepteer ik maar zoals het is, waait vanzelf wel weer over (hoop ik )
Heel veel succes!! Je weet nooit of het werkt. ja soms slaapt ze ineens een paar uur, meestal s ochtends van half 10 tot alf 12-12. Dat is mooi. Eerst is ze erg onrustig, ( half uurtje) dan wordt ze óf wakker na een tijdje of vat darna in een diepere rustigere slaap. In de namiddag soms nog van 3 tot 5, verder is het veel wakker, af en toe ee hazeslaapje in onze armen of in de wagen. sNachts bij ons in bed, of de eerste paar uur in de wieg. maar de laatste tijd niet meer.. ben zo moe en als ik liggend voed vallen we in slaap..