Hoe zijn jullie kids met sinterklaas....druk, moe, ongehoorzaam, poeslief? (4,5jr)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hi dames,
    Nou ja het onderwerp zegt het al....ik ben benieuwd hoe jullie dochter of zoontje reageert in deze sinterklaasperiode ;)

Mijn oudste dochter van vier is ontzettend ongehoorzaam, ze luistert slecht....moet haar wel 3x waarschuwen...ik lijk wel een politieagent.
    Daarbij komt dat ik momenteel twijfel of ik nog wel een leuke moeder ben pfpfpfpf ben benieuwd of dit nou typisch iets is van de sinterklaas periode.

we zitten nu te twijfelen om geen cadeautje in haar schoen te doen, maar wel een briefje van sinterklaas. Wel met het bericht dat ze 'm zondagavond weer mag zetten en dat hij graag ziet dat zij probeert haar best te doen om goed te luisteren :)

Anders weten we haar niet te bereiken of een "pressiemiddel" te hebben!?

2. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier een kereltje dat best moeilijk inslaapt..
    wil steeds kijken of er wat in zijn schoentje sit..
    helaas mag hij dat van mij niet en als hij wakker is op zijn kamer dan blijft hij daar ook echt tot de volgende morgen..
    dan mag hij gaan kijken of er wat in zijn schoentje zit...

verder merk ik dat het hem heel erg veel energie kost...
    hij slaapt in de middag nog ongeveer 1 1/2 uur en is nu weer moe en ligt op de bank te wachten tot het eten klaar is.. maar als ik hem niet af en toe roep zal hij zeker in slaap vallen...

daarom is hier ook echt de afspraak met zoonlief dat hij na het eten egt naar bed gaat zodat hij toch nog een beetje slaapt

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik hoorde van paar ouders van psz dat kids deze tijd van het jaar extra moeilijk hebben. dat het daarom heel lastig is voor de ouders. niet alleen de spanning van sinterklaas maar ook herfst, minder zon, koud etc. zij hebben ook 4-5 jarige kindjes waarbij dat nog heftiger is.
    mijn zoontje is ook iets lastiger(hij is ook net jarig geweest), het komt ook dat hij steeds moe is. ook iets van deze tijd van het jaar.
    ik denk persoonlijk dat zo een brief in schoen het nog erger maakt. maar dat is als ik dat bij mijn zoon zou doen. ik ken je kinderen niet natuurlijk.
    misschien komt het ook dat ze veel meer zoetigs eten met sinterklaas?

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.257
    1.019
    113
    Zuid-Holland
    pffffff hier nog een super drukke kleuter die de sint allemaal veels te spannend vindt en daardoor thuis enorme driftbuien nu kan hebben en niet wil luisteren!!
    Toch hier geen waarschuwingen die sint gerelateerd zijn. Ze vind sinterklaas al zo ontzettend spannend dat ik niet wil graag dreigen met dat je lief moet zijn anders krijg je geen kado's. Dan maak ik de spanning alleen maar groter.....hier ook geen rommelpiet :) Ze wil nu al bijna niet gaan slapen als ze haar schoen gezet heeft en is om 5u al wakker om in haar schoen te kijken.....pffff, super leuk feest, echt waar!!.....maar ben stiekum ook wel blij als het voorbij is :)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eigenlijk wel gewoon. Zoon vindt het allemaal wel spannend maar het gedrag is redelijk normaal. Hij is er wel veel mee bezig en is daardoor soms even extra lief. Dat is dan even mooi mee genomen..;)
    Hij is vooral veel aan het naspelen van het Sinterklaasjournaal.

Briefjes in schoenen wekt veel weerstand op op ZP... ik zou r zelf voor kiezen om gewoon lekkers in de schoen te doen en misschien een briefje waar Sint schrijft wat hij leuk aan je kind vindt en dan onderaan iets als "Goed proberen te luister hoor!" maar zou er geen consequentie aanhangen. Gewoon oproepen tot goed gedrag

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Onze zoon is overwegend gewoon, zoals altijd. Alleen op 'bijzondere dagen', zoals vandaag met intocht hier in de buurt merk je dat hij helemaal hyper wordt en tegen het einde van de dag zelfs echt een beetje onhandelbaar (en zo kennen we hem echt niet!). Heel tegendraads, zeurderig, en soms ook zelfs een beetje driftig/agressief... Heel vervelend, maar duidelijk dat het door de spanning van de dag komt.

Wij houden ons gewoon aan onze 'normale' opvoedmethodes, dus schoencadeaus enz. houden we erbuiten als hij zich misdraagt (tenzij het voor het zetten al uit de hand loopt; dan mag het gewoon helemaal niet ;) )
    Tja, ik vond dit als kind ook altijd een heftige tijd, dus ik vind het niet raar dat mijn zoon er ook een beetje door van slag is. We slaan ons er maar doorheen :)

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    He? Ik heb hier net toch op gereageerd? Toen stonden er verder geen reacties. Begin ik nou seniel te worden?:$:(

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ah ik snap 'm, je hebt dit topic ook bij 'Schoolkinderen en pubers' gezet en daar had ik gereageerd. Ik begon al helemaal aan mezelf te twijfelen :)

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    De jongste (3,3) is wel wat drukker maar niet storend.
    De oudste (6,3) stuitert van de muren af. Niet luisteren, gillen, schreeuwen, hij kan er echt totaal geen prikkel bij hebben of we zitten weer in een woede bui. (hij heeft autisme).

Boven op sinterklaas zitten we hier nog met 4 verjaardagen en ligt opa op sterven. Arme kind weet gewoon van voren niet meer of hij van achteren nog leeft.

10. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat het wel goed. Wel de dag van de intocht wat gespannen, maar verder hetzelfde. Ze vindt het allemaal heel erg leuk. Mag een paar keer haar schoentje zetten en dat doet ze met tekening en al. Daar is ze dan wel druk mee, of het mooi genoeg is voor de Sint. Vandaag met vrienden sint gevierd en dat ging goed. Netjes op haar buurt wachten met uitpakken enz. Mee naar boven geweest om de zak te pakken die de piet had achtergelaten!

11. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Valt wel mee eigenlijk, niet stuiteriger dan anders. Wil wel elke avond schoen zetten (jammer maar helaas..). Vorig weekeinde kwam hij op de schoenavond om de haverklap z'n bed uit maar pit nu al anderhalf uur diep, ondanks die schoen mét Sintgeld bij de tuindeur. Op school zijn ze bezig met rijmen, vindt ie heel leuk dus er wordt overal op gerijmd. Spanning zal volgende week wel op lopen als het echt 5 december wordt.

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M is wel moe, maar kan ook gewoon met de winter te maken hebben.

Ik zou zelf Sint niet als pressiemiddel gebruiken.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

De oudste is voor het eerst helemaal hieperdepieper.
    Nu is het trouwens weer wat minder, na een weekje is de meeste druk er wel af.
    Wij stimuleren het niet overdreven, 2 keer in de week de schoen en hij volgt niet echt Sinterklaas programma's. Zo af en toe het Sinterklaas journaal.
    Maar ik probeer het wel wat in te dammen, minder zoetigheid, chocomelk, yoki en al die suikers. Even de teugels wat strakker, zeg maar. Hij heeft die grenzen nu echt even nodig.

14. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hier is het zo als je niet luistert of bv grote mond na 3 waarschuwingen straf door ons. Ik persoonlijk vind het niet kunnen dat je een briefje in een schoen doet dat de Sint vind dat je niet zo lief bent geweest de laatste dagen... ws maakt het dit gedrag alleen maar erger en je bent ook niet eerlijk tegen je kind want de beste man bestaat niet eens.

Hier wel die grote mond, maar verder valt me juist op dat ze er niet zo'n aandacht aan besteed als vorig jaar toen werd de club van sinterklaas echt gevolgt, nu vind ze het niks aan.
    Alleen schoen zetten is favouriet, maar ze komt niet telkens uit bed om te kijken of is er eerder uit dan normaal.
    Moet ik er ook wel eerlijk bij zeggen dat wij onze oudste nooit hebben voorgehouden dat sinterklaas echt is. Ik voel me er niet prettig bij om niet eerlijk tegen haar te zijn als ze vragen stelt en verbaas mij soms hoe ver ouders met het hele sinterklaasgebeuren meegaan.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft wel een beetje last van Sinterklaas-stress. Ze is vooral wat huileriger, kan minder hebben. Vandaag ook nog liefdesverdriet erbij, ze mist haar vakantieliefde... (van een half jaar geleden :$)

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Herkenbaar. Onze oudste miste ineens een knuffel die al 3 kwart jaar geleden is 'overleden' tranen met tuiten.
    Oh, en hoofdpijn. Dus meer drinken en minder druk doen.
    Het is wat voor die kleintjes, deze tijd van het jaar.

17. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Ik zou nooit een briefje in haar schoen dat ze niet lief is geweest NO WAY...laat dat even duidelijk zijn hoor ;)

Ze luistert slecht en wat hiervoor wel aangegeven is een "postitief, gezellig briefje" met als noot....wel goed naar papa en mama lusiteren.
    We hebben besloten wel gewoon een cadeautje in haar schoen te doen + een klein briefje.

Ze stuitert niet dat valt onwijs mee, ze geniet ook zeker van alles eromheen. Maar dat slechte luisteren pfpff niet leuk!

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Wij pakken het iets anders aan. Zo mochten ze gisteren de schoen zetten maar waren ze met zijn tweeën zo aan het etteren en vooral niet luisteren dat wij hebben gezegd dat ze van ONS de schoen niet meer mochten zetten.

Vandaag staan ze er wel :D

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Opzich merk ik hier niet veel van, ze zijn beide erg lief.
    Sinterklaas blazen we hier bewust niet op. Ze hebben nu 2x de schoen gezet. Gister avond was dat dikke pret, waterbak en een appel voor het paard dus dat is wel spannend voor ze. Vanmorgen moest J plassen, heb aangegeven dat ze nog even lekker moesten gaan slapen. En dat ging ook goed.

Wel gaat het op school wat moeilijker, J is veel verdrietig. Volgens juf ligt dat echt aan de periode. Winterperiode, Sint Maarten, minder buiten spelen doordat het eerder donker word. Veel kindjes schijnen dit te hebben, en het gaat vaak over naar de kerst vakantie.

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De jongste van 4 wil geen Sint op tv kijken, ze probeerd echt afstand te nemen. Is wel mega lief en geniet er wel echt van als ze pieten bij de voetbal of in de supermarkt ziet.

Onze middelste is 7 en is het zenuwachtigst. Niet vervelend maar wel huileriger.

Deel Deze Pagina