ontbrekend ondertandje bij dreumes van 15 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liesjhie, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Hai allemaal,

Mijn zoontje is inmiddels 15 maanden en heeft al aardig wat tandjes en kiezen en het loopt allemaal heel voorspoedig. Laatst zijn er 4 kiesjes doorgekomen en meneer kauwt er inmiddels aardig op los, superleuk! Nu zit ik dus een klein beetje met het volgende: hij heeft 4 boventandjes en maar 3 tandjes onder. Nu hoor ik van iedereen dat de onder- en boventandjes als eerste doorkomen en dat dat allemaal ook redelijk rond dezelfde tijd gebeurt. Ik vraag me dus af of het 'normaal' is dat hij nu pas 3 tandjes onder heeft terwijl hij ook al bezig is met het krijgen van kiesjes. Kan dat laatste ondertandje alsnog komen, of is het mogelijk dat daar gewoon geen tandje zit?

Het is verder natuurlijk geen probleem ofzo, maar ik ben erg benieuwd of dit vaker voorkomt. En moet ik er, als daar geen tandje tevoorschijn komt, mee naar de tandarts ofzo? Of ben ik gewoon te voorbarig en denken jullie dat het tandje nog zal komen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    onze meid heeft 2 ondertandjes, 3 kiezen, en boven 4 tandjes (kwamen ook heel ongelijk door)
    dat is niet erg. kan allemaal nog komen ;)

3. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Die 4e kwam hier ook later dan die andere 3, typisch he? Was ook onder btw. Wel voordat zn kiezen kwamen trouwens.

4. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    ja ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Het was dat mijn schoonmoeder er over begon... die vond dat ik maar eens naar de tandarts moest met hem... maar ja, het is maar een tandje, lijkt mij dat het niet veel kwaad kan als ie niet door zou komen toch?!

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

Bij mijn zoontje is het 4e ondertandje nooit doorgekomen. Ben er nooit speciaal voor naar de tandarts geweest. Tijdens zijn eerste controle vertelde de tandarts dat het wel vaker voorkwam. Niks om je zorgen over te maken.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zou het even afwachten.
    Mijn buurjongen van nu bijna 11 jaar miste wel zo'n melktandje onder maar dit zat volgens mij ook wel in de fam aan zijn vaders kant.
    Hij heeft nu zowat zijn hele volwassen gebit en op de plaats waar geen melktand zat zit nu gewoon een blijvende tand.
    Zover ik weet heeft hij er nooit hinder van gehad maar ik vind het nu nog te vroeg om daar bij jouw kindje al over te oordelen.
    Zou het even afwachten.

7. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    kijk dat is fijn om te horen :)

8. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    ja dat dacht ik ook al. Het is ook maar een melkgebit en het is maar een tandje... zo erg zal het vast niet zijn!

9. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik begon vroeger met eerst kiezen en kreeg pas na mijn tweede verjaardag voortanden. Geen gezicht was het. Maar hier kwamen ze dus echt heel veel later

10. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochter heeft 5 boven, en 5 beneden. Maar beneden die 4 naast elkaar dan eentje niet en dan het kiesje. Wanneer tandjes precies doorkomen is bij ieder kindje anders. Noa was 8 mnd met de eerste 2 ondertandjes en met 10mnd de volgende 2 boventandjes pas.

11. Hermiena

Hermiena Lid

9 mei 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn meisje duurde het ook heel lang voordat het 4e tandje door kwam, pas rond de 18 maand terwijl het andere tandje er al rond de 10 maand was. De kiezen en bovenste hoektanden waren er toen ook al. Bizar he, maar je hoort/leest het wel vaker.

Deel Deze Pagina