Haha, Yake toch! Maar idd, als je ze zo nog niet aan de groenten krijgt ! Precies, prima gerechtjes voor het hele gezin. Maar die ene niet omdat ik geen aardappel lust .
Ow ahaaaaa ! Hahaha! Nu snap ik het ! Gelukkig eten ze de groenten hier al van begin af aan prima. Was gewoon nieuwsgierig voor erbij zegmaar. Zo een groentekoekje zou ik met een 'beter' gevoel aan de kinderen geven dan sommige andere koekjes.
Iris lustte lange tijd ook geen groenten, eigenlijk van t begin af aan niet. We hebben nooit gepusht; ze at altijd wel veel fruit. We gaven haar 2x in de week een ommelet uit Opperdepop (snel: aardappelen koken en prakken, gestampte broccoli / spinazie erdoorheen en dat door een rauw ei roeren, wat ham en kaas erbij en dan bakken) zo kreeg ze wel wat groenten binnen. We hebben haar wel elke keer groenten aangeboden (soms met wat appelmoes erdoorheen) en nu eet ze veel groenten. Meestal komt t vanzelf aardig goed. Al stampot geprobeerd? Is vaak wat zachter qua smaak
Eigenlijk heeft ze nooit heel goed gegeten, ben zelfs bij de logopedist geweest. Ander eten gaat nu gelukkig wel goed, maar groenten heeft ze inderdaad nooit echt goed gegeten. De groentekoekjes of omelet vind ik wel een heel goed idee. Dat ga ik eens proberen en verder blijf ik het inderdaad maar gewoon veel aanbieden. Stamppot lust ze wel heel graag, dus dat eten we ook geregeld.
Ik deed het veel makkelijker: groente raspen als de groente te raspen is, wat ei erdoor roeren en een soort kleine pannenkoekjes in de pan bakken. Andere niet raspbare groentes kun je pureren en mengen met ei of pannenkoekenbeslag (met gekookte wortel krijg je hele leuke oranje pannenkoeken en met spinazie groene!) Maiskorrels en erwten en zo kun je heel laten, of ook pureren. Voor de rest van de familie gewoon bouillonpoeder naar smaak door het beslag.