Ontstoken tandvlees

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ladyw, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ons zoontje van 3 heeft bij 2 kiezen ontstoken tandvlees. Gisteren moest ikzelf naar de tandarts en vroeg ik wat te doen. Ze zei dat er waarschijnlijk viezigheid tussen zit dus kreeg ik zo een stokje met flosdraad mee, maar dat is het dus niet. Ik kan de tandarts nu niet bereiken helaas. Ik was benieuwd of er hier mensen zijn die dat meegemaakt hebben met hun kindje en wat je eraan gedaan hebt ?!

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Alleen zelf ervaring mee. Paar dagen extra goed tandjes poetsen, en meer fruit geven?

3. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ik poets altijd goed 2x per dag. En fruit en groente eet hij heel goed hihi.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Niet flossen is oorzaak nr 1. Iédereen die niet flost heeft in een bepaalde mate ontstoken tandvlees. Het gaat niet om een stuk groter viezigheid, maar om de tandplak dat je aan de randen van de tanden die tussen de tanden in zit niet weggepoetst krijgt.
    Ik zou ook met parodontax laten poetsen. Je hebt er ook 1 met mintsmaak geloof ik...

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het lijkt mij zeer onverstandig om bij een 3 jarige te gaan flossen en al helemaal niet met Parodontax poetsen.

@TS:zijn het geen aften op zijn tandvlees?

6. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Ik kom op dit forum om eens te lezen over lotgenot
    Zuid-Holland
    Mijn peutertje heeft ook ineens ontstoken tandvlees, ondanks 2x per dag poetsen. We weten nu dat het door sap en fruit komt, daar drinkt/eet ze best veel van gedurende de dag. Verder mag ze namelijk nog geen zoetigheid.
    Wij hebben het tandenpoetsen een niveau hoger getild en ook smeer ik GENGIGEL regelmatig op haar tandjes. Dit heeft geholpen want het bloeden en pijn is gestopt! Voor ons was het de gouden oplossing. Succes!

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    denk dat ze zo'n stokje bedoelt met rubberen uitsteekeltjes bedoelt en paradontax lijkt me voor zo'n kleintje ook niet zo'n goed idee.
    met een zo'n flosstokje kun je ook de plak tussen de kiezen weg poetsen en niet alleen grote stukken viezigheid.

ik zou een keertje extra poetsen per dag.
    dl moet ook 3x per dag poetsen en heeft zelden wat aan haar gebit.
    poets je elektrisch?
    daar word het gebitje ook veel schoner van dan een gewone hand tandenborstel.
    eventueel kun je ook plakverklikkers gebruiken om zeker te zijn dat er goed gepoetst wordt.
    problemen komen meestal van toch niet zo goed poetsen als we denken

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Wat mijn voorganger al vraagt.poets je elektrisch want dat is ook een groot verschil.

Deel Deze Pagina