Hallo alle kersverse mama's Ik vraag me af of jullie dit allemaal hebben: Ik heb een kleintje van 3,5 maand en het gaat heel goed eigenlijk, erg blij en mega trots ! Zoals het hoort Alleen ben ik Savonds gewoon helemaaaaaaaaaaal uitgeput ! Als hij slaapt tegen 21.00 ongeveer dan kun je me opvegen Nu is hij overdag niet moeilijk ofzo hoor, slaapt wel weinig maar echt een schat.... Maar ben in de avond gewoon echt moe !! Die kleine vergt de hele dag je aandacht natuurlijk en dat moet ook... Maar hebben jullie dat ook? Wil zo graag naar bed dan maar hij krijgt nog de fles om 23 uur ....
ja haha en het wordt alleen maar erger Neehoor geintje, of althans, voor mij geldt dat niet. Overdag vraagt ze nu van me dat ik de hele dag achter haar aan ren, maar ze gaat daarentegen ook uiterlijk 19.00u dr bed in en wordt vrijwel nooit meer wakker voor 08.00u 's morgens. Stelt dit je gerust?
Precies hetzelfde hier! Ik ben echt zo gaar sls een klontje. Hier ook een lief en makkelijk kindje, dat ook overdag goed slaapt... Maar feit is nu eenmaal dat je heel de dag fysiek in de weer bent. Oppakken, dragen, neerleggen, rommeltjes opruimen, badje doen, voeden... Een fysiek ( en ook mentaal ) zware dagtaak. Ik geef er maar een beetje aan toe... Moe is moe. Ik kan die uren slaap goed gebruiken .
Jaa, hier ook hoor! Ze is een lieverd, maar zo intensief! Ik ga overigens wel gewoon om 21.00 uur of hoe laat dan ook naar bed. Ondanks dat ze tussen 23.00 en 0.00 nog komt voor een voeding. Dan heb ik toch maar mooi twee uurtjes slaap te pakken!
Ja hoor hier ook. Eerder dan 21.30uur slaapt die echt niet en vaak om 1.00u alweer wakker. Lekker kraaien.. na BV (gelukkig) valt ze dan weer in slaap. Maar dan ben ik te moe om haar weg te leggen dus blijft ze verder bij ons in bed Maar wat wordt je moe van kinderen he
Je bent echt niet de enige, ondanks dat ze vrij snel doorsliep, heeft ze echt wel moeilijke periodes gehad hoor op die leeftijd. Meer dan een snauw hoefde mijn partner niet van me te verwachten en ik kon zo in een zombiefilm meespelen.
Hahaha, heel herkenbaar hoor! Maar ik moet zeggen: het went wel Vanaf dat ons manneke 8 maand ofzo was ging hij om 19.00u naar bed en sliep (en slaapt) tot 8.00u ongeveer. En dat is echt heeeeeerlijk! Sindsdien heb ik weer energie voor 10 (de meeste dagen dan, haha) en kan ik echt van hem genieten. Gewoon nog even geduld hebben
Ja die laatste fles was een crime. Over een tijdje laten ze deze vaak zelf vervallen en dan heb je waarschijnlijk meer nachtrust. Ook al ben ik nu ook moe hoor. Je dag begint gewoon vroeg en dan moet je gelijk aan de bak. En dat de hele dag door. Kan je af en toe een middagdutje doen? Ik kan dat helaas niet, zou wel lekker zijn.
Misschien voor je zelf even op een rijtje zetten wat je zoal doet op een dag, en of je niet te veel dingen doet of wilt doen. Dan zou ik taken die niet echt nodig zijn (zoals bijv. strijken van alles en nog wat) gewoon niet meer doen. Voor de rest een half uur per dag plannen voor het poetsen, een half uur voor het koken, 1 wasmachine per dag ruimen enz. Niet te veel bezoekjes/ winkelen en dat soort dingen. En de rest van dag rust nemen samen met de baby. Is het je eerste? Met 1 baby die niet de hele dag huilt heb je de luxe dat je zelf kan rusten als je kind rust. Dan zou je in principe niet al te moe moeten zijn aan het einde van de dag.
Maak jij de baby wakker voor de laatste fles? Zo ja proberen weg te laten Hier was ik ook kapot! De eerste 6 a 10 weken ging alles vanzelf vind ik maar ineens ben je moe, moe en moe De eerste weken nadat we de laatste fles weglieten kwam hij nog voor een nachtfles (ook toen we die nog gaven) maar stilaan werd het later en later en heeft hij zijn ritme helemaal zelf geregeld Ik deed het zo : flesje voor 6.00 in het donker en lekker rustig, na6.00 rolluiken omhoog en spelen Mijn mannetje is 2 maanden ouder als jou baby en hij gaat nu altijd rond 20u slapen en word zelden nog wakker voor 7uur + ik ben al denk ik 2 weken lang bijna niet meer hoeven op te staan voor de speen, af en toe nog eens Wel in de avond een weekje ofzo een periode gehad dat zijn ritme anders was maar dit lijkt nu ook over Zodra je de fles van 23u weg kan laten zelf ook lekker vroeg gaan slapen, zijn ritme zal overdag misschien ook veranderen maar echt de baby volgen, is uiteindelijk ook gunstiger voor jou Hopelijk geef ik je goede hoop Ik moet wel zeggen dat de eerste keren dat hij niet kwam voor een nachtfles ik veel meer vermoeid was dan toen hij wel voor een flesje kwam dus aan meer slaap moet je ook wennen haha
Mijn kindjes schelen maar 18 maanden. Het is wel een aanslag op je lichamelijke gezondheid. Ik sta nu ook al 5+ maanden drie keer per nacht op, sinds mijn jongste er is. Je lichaam is natuurlijk ook nog aan het herstellen. Bij mijn eerste probeerde ik gewoon zo veel mogelijk met haar mee te slapen (ook overdag), dat hielp wel. Nu kan dat natuurlijk niet met mijn jongste, al slaapt ze wel ook zeer minimaal overdag.
zou ik die fles al weg mogen laten dan van 23 uur? En dan gewoon kijken of hij snachts nog komt zeg maar... hoe laat deed je dan laatste fles en hoeveel? ietsje meer misschien in de fles doen?
ik weet niet meer precies hoe we dat deden we merken dat hij steeds moeilijker wakker werd toen wij hem wakker maakten toen we dat flesje weglieten kwam hij meestal rond 3 a 4u maar dat flesje schoof steeds op, redelijk snel was het de ene nacht om 4u, de nacht erna om 6u dan weer om 5u,... toen ben ik begonnen met als hij voor 6u kwam dan gaf ik het flesje zo donker mogelijk en zo rustig mogelijk, kwam hij na 6u dan gingen de rolluiken omhoog en lekker spelen in het hele begin zette ik wel de wekker om 5u voor mijn eigen gemoedsrust, om even de babyfoon te checken overdag bleef het ritme hetzelfde, of hij nu om 3u een flesje had gehad of om 6u, hij melde zich steeds evengoed tussen 8 en 9u. het enige wat veranderde was het laatste flesje, hij melde zich ineens rond 19u om de nacht door te komen. eerst was het 17u en dan moesten we hem rond 22u wakker maken, toen we dat flesje weglieten melde hij zich ineens rond 19uur ik weet niet of dat bij elk kindje zo gaat maar het valt te proberen, vaak regelen ze zelf een heel goed ritme dan zodra je kleintje slaapt ook gaan slapen om 21u ofzo, enkele weken doorbijten en misschien zit je dan waar ik nu zit nu gaat het hier goed, van 20u tot 8u vandaag en ik ben niet hoeven op te staan voor de speen, dat was enkele weken geleden wel nog vaak maar die speen geef je zo halfslapend dat je s'ochtends nog moet nadenken of je nu bent moeten opstaan voor die speen of niet bij mij heeft dat laatste flesje weglaten geholpen om wat meer slaap te kunnen krijgen overdag slapen was bij mij not done! als ik overdag 1u slaap dan ben ik 2u misselijk met hoofdpijn dus dat laatste flesje weglaten was heerlijk, even een paar weken doorbijten maar nu slaap ik weer normaal
Tuurlijk, het moment dta ze allebei savonds heerlijk liggen te snurken in hun bedjes is het een soort van zuuuuccccchtt...momentje even relaxen niet op hoeven te letten, te corrigeren, of aandacht te geven.... Mijn jongste heeft tot aan een maand of 9 niet geslapen overdag en snachts heeeeeel vaak wakker. Overdag was ik hele dagen bezig met die powernapjes of hazeslaapjes van de jongste en racen van en naar school met de oudste..en iedereen sussen want de jongste moest slapen....slopend haha!! Nu ben ik savonds ook moe, maar nu omdat de jongste stapt, alles overal uit pakt, af pakt, stunt met klimmen en ga zo maar door, plus heen en weer racen naar school en de oudste dan nog aandcaht geven. Dan moet het huishouden gedaan worden en werk ik 1 of 3 nachten per week Maar ik geniet ervan.......
Ik herken het niet eigenlijk. Altijd een makkelijk ventje gehad dus ben niet de helemdag met hem aan het sjouwen, dat scheelt waarschijnlijk.... Nu wordt hij meer beweeglijker en is het wat vermoeiender (er steeds achteraan gaan en nee zeggen bijv.). Maar als je moe bent zou ik gewoon ook om 9 uur naar bed gaan om vast wat slaap te pakken. Als je je kleintje zelf voor de fles laat komen er dan uit gaan. Bij ons was met 3,5 maand die late fles er al af. Hij kwam gewoonweg niet meer. Dus wellicht is dat een tip? Komt hij wel heb je iig alvast wat uurtjes slaao te pakken. Succes!
Uhm geen man in huis? Die kan toch ook wel eens laatste fles doen? Ik gaf borstvoeding maar met 10 weken al geen late of nachtvoeding meer en als ik uit eten ging ofzo kolfde ik en als ze langer late voeding had, had ik ook gekolfd en aan mijn vriend gegeven haha