Ervaring Lucia Marthas/peuterlessen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Uuz, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Heeft iemand toevallig ervaring met Lucia Marthas, de 'Algemene Dansante Vorming' voor peuters en kleuters vanaf 2 jaar?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Niemand dus :)
    Mocht iemand dit nog lezen die ook dansles voor een peuter in Amsterdam zoekt: het is wekelijks, inschrijving voor een jaar en zonder ouders erbij.

Maar 's nadenken hoe we dl hierop gaan voorbereiden haha

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Is toch dansles? Lijkg mij weinig verschil met peuterdans bij balletschool?
    Enige is dat zonder ouders 2 jaar is echt lijkt mij nog wel ingewikkeld

We hebben va 2 jaar balletles gedaan wekelijks.
    Kindjes groep 3-5 kindjes leeftijd 2-3 jaar met 1 ouder maar kon ook zonder. Ik weet niet mijn dochter is niet zo plakkerig en durft alles maar ze wilde per se met mij en als ik zag andere iets oudere kindjes die wilden dat ook dus dat mama bij blijft. Was ook soms tranen en niet meewillen doen etc.
    Verder dat was gewoon peuterdans met ballet elementen. Ze moesten nadoen en mijn dochter kan je weinig opleggen of ze wil of niet dus die wilde liever zitten of liggen vaker;) terwijl ze is kende gelijk alle ballen elementen en thuis en op kdv danste uren lang..

Ik vond achteraf dat het niet haar ding is.. Wel leuk om te doen en juist omdat er voor die leeftijd verder niets te doen is naast muziek op schoot of peutergym maar dochter hier interesse ligt meer in buitenspel/samenspel denk ik

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ja, dat is het precies: peuterdans (op de lokale dansacademie).

Dl is wel gevoelig voor autoriteit, luistert netjes en ze laat ook graag zien wat ze kan dus lijkt dit me op zich wel wat voor haar. (Vroeg of laat gaat ze daar sowieso dansles krijgen, ik wist eerder niet dat ze ook voor de peuters al wat hebben.)

Verder is hier in de buurt 'the Little Gym', dat is een soort sporten, wel met ouder erbij, maar dat is belachelijk duur (17,75 per les!).

Nu maar even op zoek naar iets dat we kunnen doen om te wennen.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja het is echt kindje afhankelijk dansles;)
    Bij ons in groep zat meisje 2.5 waar haar oude zus naar ballet gaat dus die ging altijd meekijken en thuis oefent ze urenlang mee zeg maar: ze vond het erg leuk deed ook allees na etc. Maar de andere deden waar ze vooral zin in hadden hihi;)) maar is wel afwisseling hoor voor de week.
    Ik kan nu niet met oudste mee ivm baby maar met 3 kan ze alleen dan zonder mij in groep en is weekend dan..

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl moet vooral gewoon dringend iets lichamelijks doen. Ik loop hier nu elke dag rond met ijszak om builen te koelen. Ze wil perse achteruit lopen op straat. Zet zich zo hard af met de step dat ze omslaat. Etc etc.

En over +/- half jaar gaat ze naar kdv/peuterschool oid, en dan zal ze ook (urenlang) zonder mij moeten. Dus dansles is misschien leuk om te wennen, maar een uurtje per keer ;)

Alles goed met baby en dochter, gaat het goed met die 2 samen?

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja ik heb ook zulk motorische wonder haha
    Maar danslens ging niet zo geveldig juist rustig is dat..
    Is peutergym niet iets voor je dochter? Hier kost dat 3 euro.
    Buiten hebben we nasst thuis geweldige grote speeltuin met diverse toestellen dus we gaan eerst uitrazen op loopfiets en dan daarheen 1-2.5 uur en zo twee keer per dag...

Met baby en mij ook erg goed en geweldig tussen die twee;)) dochter heeft geen dipje zoals vele zeiden met fles/luier/speen maar juist gedragd zich als grote zus.. Erg makkelijk tot nu toe maar kan veranderen ook denk ik.. Gaat veel TE goed hihi

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Hier is de oudste vanaf 3 jaar op peuterdans gegaan. Dat ging direct prima. Eerder had ze al een cursus bewegen op muziek gedaan, met mijn erbij, dat vond ze ook erg leuk. Bij de jongste hebben we het allebei ook geprobeerd (dansles met 2,5 jaar), maar die vond het niets zo'n grote ruimte en zoveel kinderen (is ook een heel ander kind dan haar zus).

We hebben bij allebei vooraf gewoon gevraagd of ze er eens wilden kijken en toen ze 'ja' zeiden, zijn we dat gaan doen.

9. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik twijfel ook. Je woont zeker ook in Leidschendam-voorburg?

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ben nog aan het zoeken. Moet in de buurt zijn en in de ochtend, want dl slaapt 's middags nog. Binnenshuis zie ik ook wel zitten, met die regen nu helemaal.

Fijn dat alles goed gaat! Positief blijven denken, waarom zou het veranderen ;)

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl zegt dat ze het wil . Alleen blijft het stil als ik zeg dat ik dan even boodschappen ga doen haha.
    Ik heb een muziekschoolcursusje gevonden in de buurt, dat is idd misschien wel een leuke insteker, om daarmee te beginnen.

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113

Nope, Amsterdam.

Deel Deze Pagina